AnonymBruker Skrevet 16. januar 2012 #1 Skrevet 16. januar 2012 Jeg skal melde meg opp i eksamen på www.privatistweb.no. Det er forbedring av fag, eller fag man ikke har hatt. Jeg meldte meg opp i et fag ifjor, det var helt nytt for meg, men jeg møtte aldri opp på eksamen. Vil det da si at dette faget er et nytt fag siden jeg aldri har tatt eksamen i det? Jeg fikk ikke karakter, det stod bare IKKE MØTT. Håper på svar
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2012 #3 Skrevet 16. januar 2012 Da kan du velge ny Er du helt, helt sikker? Faget er forresten kjemi2 skriftlig. Også lurte jeg på R1. Jeg meldte meg opp i R1 ifjor, men møtte ikke på eksamen, så har ingen karakter i R1. Det står bare IKKE MØTT. MEN, jeg har 3MX fra før, men det har jeg strøket i. Har karakteren 1... Er det noen sammenheng mellom R1 og 3MX? Skal jeg ta ny eller gammel eksamen på R1? Før det igjen hadde jeg 2MY og 3MY med karakter fra jeg gikk på vgs. Er så redd for å gjøre feil, men jeg vil ikke betale for forbedring om jeg ikke trenger ... er så dyrt.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2012 #4 Skrevet 16. januar 2012 Ring opplæringskontoret i fylket ditt og spør, så er du sikker på å ikke gjøre feil
Gjest Misteltein Skrevet 16. januar 2012 #5 Skrevet 16. januar 2012 Er du helt, helt sikker? Faget er forresten kjemi2 skriftlig. Ja, det er helt sikkert. Jeg har spurt privatistkontoret om det samme, og er enig med anonym. Angående dette med R1, og alt det der, så har jeg ikke peiling. 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2012 #6 Skrevet 16. januar 2012 Ja, jeg kan jo alltids ringe imorgen Men jeg holdt på å melde meg opp nå, og da stusset jeg over om det var ny eller forbedret. Men det stod at om man valgte nytt fag hadde man ikke karakter i fra før av, og jeg har ingen karakter i kjemi2 skriftlig - kun IKKE MØTT. Og jeg har ingen karakter i R1 heller, kun IKKE MØTT. Men jeg har karakter i 2 og 3 MY, og jeg strøk i 3MX, fikk karakteren 1 - er 1 en karakter da? Noen andre som vet?
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2012 #7 Skrevet 16. januar 2012 Dersom du har tatt eksamen før og strøket, så må du ta den opp igjen, ikke som et nytt fag. Jeg er rimelig sikker på at dersom du har et fag fra R94 og skal ta dett opp igjen i kunnskapsløftet, så må du krysse på at du har faget fra før. Men jeg vet ikke hvilke fagnavn i matemattikk som tilsvarer de som vi hadde før.
Gjest Misteltein Skrevet 16. januar 2012 #8 Skrevet 16. januar 2012 Jeg er rimelig sikker på at dersom du har et fag fra R94 og skal ta dett opp igjen i kunnskapsløftet, så må du krysse på at du har faget fra før. Men jeg vet ikke hvilke fagnavn i matemattikk som tilsvarer de som vi hadde før. Bare for å forvirre litt her. Jeg har hørt: 1MX = 1T 2MX = R1 3MX = R2 Men så har jeg også hørt at: 1MX = 1T 2MX = S1 3MX = S2 Og at R1 ligger et nivå høyere enn hva 2MX & 3MX gjorde.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2012 #9 Skrevet 16. januar 2012 Takk mistentein For å si et enkelt. Da jeg gikk på vgs tok jeg 2MY og 3MY, og fikk karakter i begge fagene. Så ville jeg forbedre, og trengte å ta kun 3MX, siden det var siste gang man kunne ta eksamen i dette faget, men så strøk jeg og fikk 1. Ifjor tok jeg R1, men møtte ikke, så har ingen karakter i R1... Hadde tenkt å melde meg opp nå, men kjemi2 kan jeg iallfall trygt melde meg opp i
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2012 #10 Skrevet 16. januar 2012 Ja, spørsmålet var forresten, utifra innlegget over her, om jeg må ta R1 som ny eller forbedret eksamen...
Gjest Misteltein Skrevet 16. januar 2012 #11 Skrevet 16. januar 2012 (endret) Bare hyggelig Jeg vet at før var det sånn at du kunne ta bare 3MX for å få telling for at du hadde tatt både 2MX og 3MX. Sånn er det ikke nå lengre. Det forvirrer kanskje enda mer...? Kan du prøve å høre med privatistkontoret i morgen? Du kan spørre dem, evt. om de aner hvem du kan ringe. (Min erfaring med privatistkontoret er at det beste er å sende mail! ) Edit: Og, lykke til med alle eksamene! Endret 16. januar 2012 av Misteltein 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2012 #12 Skrevet 16. januar 2012 Bare hyggelig Jeg vet at før var det sånn at du kunne ta bare 3MX for å få telling for at du hadde tatt både 2MX og 3MX. Sånn er det ikke nå lengre. Det forvirrer kanskje enda mer...? Kan du prøve å høre med privatistkontoret i morgen? Du kan spørre dem, evt. om de aner hvem du kan ringe. (Min erfaring med privatistkontoret er at det beste er å sende mail! ) Edit: Og, lykke til med alle eksamene! Takk Mistelstein men du? Bare lurte ... sånn som norsk, engelsk, samfunnsfag og historie, det er vel alle forbedringskarakterer når jeg hadde det på vsg under R94?
Gjest Misteltein Skrevet 16. januar 2012 #13 Skrevet 16. januar 2012 Takk Mistelstein men du? Bare lurte ... sånn som norsk, engelsk, samfunnsfag og historie, det er vel alle forbedringskarakterer når jeg hadde det på vsg under R94?
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2012 #14 Skrevet 16. januar 2012 Bare for å forvirre litt her. Jeg har hørt: 1MX = 1T 2MX = R1 3MX = R2 Men så har jeg også hørt at: 1MX = 1T 2MX = S1 3MX = S2 Og at R1 ligger et nivå høyere enn hva 2MX & 3MX gjorde. Jeg tror ikke det ligger noe høyere, men at det kanskje er snakk om flere årstimer? Jeg vet i alle fall at kravet til årstimer i matematikk er økt fra 5 til 8, men fikk fortalt at innholdet er det samme. Det siste du skriver tror jeg ikke stemmer, jeg vet i alle fall at S1 er et tretimersfag og skal vel sånn sett være det samme som 2MZ var?
Gjest Misteltein Skrevet 16. januar 2012 #15 Skrevet 16. januar 2012 Jeg tror ikke det ligger noe høyere, men at det kanskje er snakk om flere årstimer? Jeg vet i alle fall at kravet til årstimer i matematikk er økt fra 5 til 8, men fikk fortalt at innholdet er det samme. Det siste du skriver tror jeg ikke stemmer, jeg vet i alle fall at S1 er et tretimersfag og skal vel sånn sett være det samme som 2MZ var? Kravet har gått fra 5 timer til 8 timer, ja. For å få studiekompetanse i R94 måtte du ha 1MX eller 1MY. For å få studiekompetanse i Kunnskapsløftet må du ha 1T + 2T eller 1P + 2P (Evt. R-matte eller S-matte etter 1T eller 1P). Jeg har hørt både, og. Det var gjeldende innholdsmessige. Jeg har blitt fortalt at S1 er et 5 timers kurs i den offentlig skolen, men at 2P og 2T er 3 timers kurs. Jeg har blitt fortalt at S1 er både det samme som 2MX, og at R1 ligger et hakk over det som 2MX var. Jeg har også blitt fortalt at R1 er det samme faget som 2MX. Dette var selvfølgelig snakk om innholdsmessig.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2012 #16 Skrevet 16. januar 2012 Haha, jeg går helt i surr av det du skriver Jeg har nemlig tatt S1 selv, og trodde det tilsvarte 2MZ. Hvis det stemmer som du sier at det tilsvarer 2MX er jo det bare veldig positivt for meg
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2012 #17 Skrevet 16. januar 2012 Etter et kjapt google-søk ser det ut som at jeg har rett, S1=2MZ.
Meridian Skrevet 16. januar 2012 #18 Skrevet 16. januar 2012 Haha, jeg går helt i surr av det du skriver Jeg har nemlig tatt S1 selv, og trodde det tilsvarte 2MZ. Hvis det stemmer som du sier at det tilsvarer 2MX er jo det bare veldig positivt for meg Nei, nei, S1 og S2 er samfunnsfaglig matte og tilsvarer 2 og 3 MY eller MZ. R1 og R2 er realfaglig matte og tilsvarer 2 og 3 MX. 1T og 1P er teoretisk og praktisk matte, og har man bare det, må man ha avsluttende matte i 2.klasse.
Meridian Skrevet 16. januar 2012 #19 Skrevet 16. januar 2012 Etter et kjapt google-søk ser det ut som at jeg har rett, S1=2MZ. Og hva med R1, siden du er så godt i gang?
Gjest Misteltein Skrevet 16. januar 2012 #20 Skrevet 16. januar 2012 (endret) Etter et kjapt google-søk ser det ut som at jeg har rett, S1=2MZ. Det kan godt være mulig. Jeg har hørt at det S1 = 2MY, og jeg har hørt at S1 = 2MX. Dette er folk som jobber i utdanningssystemet. Jeg har ikke påstått at det er S1 = 2MX, men jeg har hørt det. Jeg vet ikke hvem av dem som er korrekte, og jeg har ikke læreplanen å sammenligne med. TS burde spørre noen som kan disse reglene, noen som virkelig har peiling, og har satt seg ordentlig inn i hva som er hva. Endret 16. januar 2012 av Misteltein
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå