AnonymBruker Skrevet 16. januar 2012 #1 Skrevet 16. januar 2012 Hallo, begynte i ny jobb i forrige uke som barnehage onkel. Trives veldig godt, men problemet er at jeg har fått magesjau og løper på do vært 5 minutt. Vet at man ikke skal dra på jobb i barnehage da man har diare og oppkast. Problemet mitt er at jeg syns ikke jeg kan være hjemme fra jobb ettersom er såppas ny på arbeidsplassen og føler derfor at jeg gir et dårlig inntrykk om jeg er hjemme fra jobb alt etter en uke bare Så hva syns du jeg bør gjøre? Være hjemme? Isåfall må det skaffes sykemelding. Eller skal jeg dra på jobb og risikere og smitte barna?
Supraspinatus Skrevet 16. januar 2012 #2 Skrevet 16. januar 2012 Hallo, begynte i ny jobb i forrige uke som barnehage onkel. Trives veldig godt, men problemet er at jeg har fått magesjau og løper på do vært 5 minutt. Vet at man ikke skal dra på jobb i barnehage da man har diare og oppkast. Problemet mitt er at jeg syns ikke jeg kan være hjemme fra jobb ettersom er såppas ny på arbeidsplassen og føler derfor at jeg gir et dårlig inntrykk om jeg er hjemme fra jobb alt etter en uke bare Så hva syns du jeg bør gjøre? Være hjemme? Isåfall må det skaffes sykemelding. Eller skal jeg dra på jobb og risikere og smitte barna? Sykemelding. Du skal ikke smitte resten av barnehagen. Ring i kveld og fortell at du ikke kommer, fortell at du skal til legen.
Gjest Kim Skrevet 16. januar 2012 #3 Skrevet 16. januar 2012 Hva med å bare si det som det er til sjefen din. Magesjau varer jo ikke så lenge, så du bør jo være på plass etter en dag hjemme.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2012 #4 Skrevet 16. januar 2012 Tror nok at de er vant til at nye blir endel syke i begynnelsen, for det er vanlig når man jobber med mennesker. Nye bakterier som man skal bli vant til. Ring og gi beskjed at du ikke kommer, for det er bedre det enn å smitte de andre
kulu-kulu Skrevet 16. januar 2012 #5 Skrevet 16. januar 2012 Er det noen som skjønner slike sykdommer,så er det barnehager 1
Gjest NozMonster Skrevet 16. januar 2012 #6 Skrevet 16. januar 2012 akkuratt dette med magesjau ( eller rennaræv som jeg liker å kalle det ) er veldig strengt i barnehager- at man IKKE skal komme på jobb da. eller ikke sende barna i barnehagen om det er de som har det ! det kan smitte bra effektivt slike sjauer! men jeg ser problemstillingen din, siden du er ny! men det er kanskje nettopp derfor du er syk også? jeg tar en utdanning innen de linjer der, og 90 prosent av klassen min er utplassert i barnehage en dag i uken, og 89 prosent av dem er syke eller fraværende på skolen dagen etter
Gjest NozMonster Skrevet 16. januar 2012 #7 Skrevet 16. januar 2012 Er det noen som skjønner slike sykdommer,så er det barnehager det er jeg enig i ! det hadde vært mer pinlig å ringe å sykemelde seg som ny, i omtrent hvilken som helst annen jobb!
fruBeist Skrevet 16. januar 2012 #8 Skrevet 16. januar 2012 (endret) Det går omgangssjuke der jeg jobber nå. Skikkelig lekkert med rennende innhold i bleier. Nei, ring og si at du ikke kommer, ta en tur til legen og få sykemelding. Ikke gøy å risikere å smitte hele avdelinga. Som videre smitter søsken på andre avdelinger. Da har man det gående, med både voksne og barn. Grattis med ny jobb forresten, det er kjempeartig å jobbe i barnehage Endret 16. januar 2012 av fruBeist
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2012 #9 Skrevet 16. januar 2012 Det her er mant vant til i en barnehage. Tipper det ikke bare er ungene som er ekstra mye syke det første året, men også voksne som er ferske. Hold deg hjemme og med god samvittighet. Ta en telefon og spør hvor lenge du må holde deg hjemme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå