Gjest True Khaleesi Skrevet 16. januar 2012 #1 Skrevet 16. januar 2012 (endret) .. Endret 16. januar 2012 av True Khaleesi
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2012 #2 Skrevet 16. januar 2012 Hva med å knytte til deg ei tenåringsjente som kan være fast barnevakt for deg? Mulighet for å kutte deltidsjobben? Kan du ta resten av studie på deltid? Bor du i Oslo så har aleneforeldreforeningen Rødhette for avlastning.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2012 #3 Skrevet 16. januar 2012 Og har du virkelig spurt venner og familie ved å være konkret og tydelig?
Gjest True Khaleesi Skrevet 16. januar 2012 #4 Skrevet 16. januar 2012 Og har du virkelig spurt venner og familie ved å være konkret og tydelig? De hadde hjulpet dersom de var her. Men de bor flere tusen kilometer unna. Jeg har tenkt på å flytte hjem dit de er, men det er lettere sagt enn gjort mtp på at studiet er ulikt fra universitet til universitet. Har noen venner, men de er veldig opptatt selv med jobb, familie, flytting etc.
Gjest True Khaleesi Skrevet 16. januar 2012 #5 Skrevet 16. januar 2012 Hva med å knytte til deg ei tenåringsjente som kan være fast barnevakt for deg? Mulighet for å kutte deltidsjobben? Kan du ta resten av studie på deltid? Bor du i Oslo så har aleneforeldreforeningen Rødhette for avlastning. Førstnevnte tenkte jeg faktisk på idag. Men så er ennå alt dette så ferskt at jeg har ikke særlig å rutte med økonomisk. Har mekling i februar, og først når jeg får meklingsattest kan jeg vel begynne å søke om stønader og slikt. Jeg har tenkt på å kutte deltidsjobben, men oppsigelsestiden er på 3 mnd, så det vil likevel ikke hjelpe meg mtp praksis.
CalidumCor Skrevet 16. januar 2012 #6 Skrevet 16. januar 2012 Jeg mener ikke å ta alt mot fra deg nå altså, men jeg lurer litt på om du har noen plan for hva du vil jobbe med når du er ferdig utdannet? Det er ikke så mange rene dagstillinger for sykeplere, og i allefall ikke for nyutdannede sykepleiere... Det høres ut som det kan bli veldig vanskelig for deg å jobbe turnus? Om du ikke har noen til å hjelpe deg blandt familie eller venner høres det veldig fornuftig ut å prøve å finne en ansvarsbevisst tenåring som vil tjene litt ekstra penger ved å passe sønnen din innimellom. Kanskje hun kan ha han kvelder innimellom så du får noen kveldsvakter i praksisperioden, tror du kan få trøbbel med å få godkjent praksisen med bare dagvakter.... Skjønner du er i en vanskelig situasjon her. Har du en studieveileder på skolen din som kan veilede deg litt og hjelpe deg finne noen løsninger? Håper det ordner seg
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2012 #7 Skrevet 16. januar 2012 Datter på 15 år var veldig fornøyd med å være fast barnevakt for en liten en. Var ikke mange kronene pr. time, men fordi det var jevnlig og flere ganger i uka så ble det noen kroner og hun var superfornøyd. Det hendte mange ganger at hun hentet jentungen i barnehagen og var med henne til moren kom hjem rundt kl. 20-22.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2012 #8 Skrevet 16. januar 2012 Kan faren trå til litt ekstra framover? Han burde jo være interessert i at du lykkes.
Gjest True Khaleesi Skrevet 16. januar 2012 #9 Skrevet 16. januar 2012 Jeg mener ikke å ta alt mot fra deg nå altså, men jeg lurer litt på om du har noen plan for hva du vil jobbe med når du er ferdig utdannet? Det er ikke så mange rene dagstillinger for sykeplere, og i allefall ikke for nyutdannede sykepleiere... Det høres ut som det kan bli veldig vanskelig for deg å jobbe turnus? Om du ikke har noen til å hjelpe deg blandt familie eller venner høres det veldig fornuftig ut å prøve å finne en ansvarsbevisst tenåring som vil tjene litt ekstra penger ved å passe sønnen din innimellom. Kanskje hun kan ha han kvelder innimellom så du får noen kveldsvakter i praksisperioden, tror du kan få trøbbel med å få godkjent praksisen med bare dagvakter.... Skjønner du er i en vanskelig situasjon her. Har du en studieveileder på skolen din som kan veilede deg litt og hjelpe deg finne noen løsninger? Håper det ordner seg Hehe, ja det var egentlig et sabla godt spørsmål. Jeg hadde planene klar for noen uker siden, men nå virker det jo heller urealistisk. Jeg vet at de jobber dag på poliklinikker og som helsesøstre, men det skal da godt gjøres at jeg blir å jobbe akkurat der. Jeg har en studieveileder ja, og skal prate med henne fortløpende. Nei, jeg skulle vel egentlig bare fullført sosinomutdannelsen min. Har gått første året der, men slutta. Takk.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2012 #10 Skrevet 16. januar 2012 Glem ikke at mange er i samme båt som deg, aleneforelder og student. Selv tok jeg spl som alenemor. Dog hadde jeg mine foreldre boende et stykke unna, hun var der et par dager i forbindelse med eksamenslesing/eksamener. Følgende hjelp meg gjennom studiet: - jeg bodde i en leilighet i et studenthjem hvor mange var enslige forsørgere. Vi hadde felles lesing/kollokvie-samlinger hos hverandre på kvelden, med babysitter plassert hos barna som sov. - Disiplin: nazi på leggetid for barnet, etter syv-halv åtte sov hun og jeg kunne bruke to-tre timer på lesing/oppgaver før jeg tok kveld. - Et par av kullingene mine elsket barnet mitt, og tilbød seg å sitte barnevakt innimellom (når jeg hadde kveldsvakt) - Jeg hadde en annen student som sov over hos oss når jeg var på nattevakt mens jeg hadde praksis. - Vi aleneforeldre passet hverandres barn når man måtte ha ei seinvakt eller helgevakt i praksis. -Du hjelper meg et par dager i uke tre, så tar jeg ansvar for ditt barn to ettermiddager i uke fire. - Senere i livet har jeg også takket ja til at en av de ansatte i barnehagen passet minstemann av og til på kveldstid, familieforholdene hjemme med en pendlermann gjorde det nødvendig, og hun ville gjerne tjene noen ekstra kroner. Jeg begynte min sykepleierkarriere som fast nattevakt faktisk, hadde ei som kom og sov over hos oss og brakte barnet i barnehagen om morgenen slik at jeg kunne dra rett hjem å sove. 1/2 stilling natt utgjorde ikke mange netter pr måned, men gav gode kroner i lønningsposen. Kanskje du fikk noen tips her?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå