pinky22 Skrevet 16. januar 2012 #1 Skrevet 16. januar 2012 Jeg har skaffa meg en slik en nå etter 2 og et halvt år med prøving og 2 SA'er. Jeg mistet for noen uker siden nå og hadde i tillegg en cyste som sprakk. Har blødd siden men det har bare vert veldig lite. I dag har jeg begynt og blø mere og jeg lurer på om dette kan være mensen som kommer tilbake. Grunnen til at jeg er usikker er pga når cysten sprakk fikk jeg blodoppsamlinger i underlivet og har blødd siden, men bare veldig lite og det har ikke vert friskt blod som i dag. Har så lyst og bruke denne monitorer så fort som mulig men denne skal jo slås på første dag i menstrasjons syklusen, hvis jeg gjør dette nå i dag men finner senere ut at dette ikke var mensen som kom, kan man da restarte den og starte den på nytt neste syklus??? Skal til ny GU undersøkelse i morgen å håper å få noen svar på blødningen da.... Noen andre som har erfaringer med denne etter å ha prøvd lenge, fikk dere det til og klaffe?
Athene Skrevet 16. januar 2012 #2 Skrevet 16. januar 2012 Når du har prøvd så lenge er det ekstremt liten sannsynlighet for å bli gravid og beholde uten hjelp, selv med fertilitetsmonitoren. Det er ikke slik at denne gjør deg mer fruktbar, den kartlegger bare når du har eggløsning. Ut i fra din historie med store vanskligheter med å bli gravid og to SAer hadde det ikke overrasket meg om svømmerne til mannen ikke er tipp-topp, da hjelper det ikke mye med en fertilitetsmonitor. Jeg anbefaler deg på det sterkeste å få hjelp av lege til å få henvisning til utredning av deg og mannen. Det er utrolig psykisk tungt (og nå også fysisk) å prøve slik dere har gjort de siste årene.
Gjest Hoppetau Skrevet 16. januar 2012 #3 Skrevet 16. januar 2012 Du kan re-starte den om det viste seg at dette ikke var menstruasjon likevel, det står i bruksanvisningen hvordan du gjør dette. Selv ble jeg gravid første måneden jeg brukte denne, men jeg hadde dog bare vært prøver i fire måneder så det kan selvsagt ha vært en tilfeldighet. Det sies at den øker sjansen for å finne rett tid, og er særlig nyttig om man har litt uregelmessige sykluser, men jeg er usikker på om denne vil være fullt like nyttig om man har mer medisinske årsaker til at man har vansker. Så det er godt at du skal til gynekolog også så kan du få lit mer spesifikke svar og hjelp for akkurat din kropp. Lykke til i alle fall, og det var trist å høre at du mistet.
pinky22 Skrevet 16. januar 2012 Forfatter #4 Skrevet 16. januar 2012 Takker svar.. Legen min og gynekologen sa at hvis jeg misten en til skulle vi få hjelp, så veit jo verdifall at jeg ikke er steril såprøver å se lyst på det. Tenker at hvis det klaffer fortere med denne men jeg allikevel mister får jeg verdifall fortere hjelp selv om jeg er redd det tar psykisk knekken på meg, men hva gjør man ikke forog få det man aller mest vil ha i verden.....
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2012 #5 Skrevet 17. januar 2012 Noen som harhatt positive opplevelser med denne da??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå