AnonymBruker Skrevet 16. januar 2012 #1 Skrevet 16. januar 2012 Om jeg velger og ta en bachelor i Sosiologi, hva kan jeg jobbe med da? 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2012 #2 Skrevet 16. januar 2012 Om jeg velger og ta en bachelor i Sosiologi, hva kan jeg jobbe med da? Hvorfor vil du det? Sosiologi kan jo ikke brukes til noen ting. Tenk hva du vil jobbe med først og velg fag ut i fra det. Du skal studere i fire år og jobbe i over 40. 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2012 #3 Skrevet 16. januar 2012 Jeg har tatt en god del sosiologi. Byttet fordi jeg fant ut at det var ubrukelig Valgte å gå i retning økonomi i stedet, jobber med dette nå og stortrives. Ingen av de jeg gikk på skole med som jeg vet hva jobber med i dag jobber med noe relevant til sosiologi.. Hvis du skal satse på sosiologi må du nok minst ta en master. 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2012 #4 Skrevet 16. januar 2012 Har også hørt mye om dette, så er ganske usikker på om dette er noe jeg burde satse på... Vil gjerne jobbe innenfor organisasjoner som Amnesty, Røde Kors etc. Har dere noen råd for hvilke utdanninger jeg skal ta for å få mulighet til å jobbe innenfor organisasjoner som dette? 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2012 #5 Skrevet 16. januar 2012 Har også hørt mye om dette, så er ganske usikker på om dette er noe jeg burde satse på... Vil gjerne jobbe innenfor organisasjoner som Amnesty, Røde Kors etc. Har dere noen råd for hvilke utdanninger jeg skal ta for å få mulighet til å jobbe innenfor organisasjoner som dette? Du kan f eks ta u-landsstudier, sosialt arbeid, økonomi og administrasjon.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2012 #6 Skrevet 16. januar 2012 Du kan f eks ta u-landsstudier, sosialt arbeid, økonomi og administrasjon. Har hørt at sosialt arbeid skal være dårligere enn sosiologi, så det tar jeg nok ikke nei Men det andre kan jeg vurdere ja! ;D Takk for svar.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2012 #7 Skrevet 16. januar 2012 Har også hørt mye om dette, så er ganske usikker på om dette er noe jeg burde satse på... Vil gjerne jobbe innenfor organisasjoner som Amnesty, Røde Kors etc. Har dere noen råd for hvilke utdanninger jeg skal ta for å få mulighet til å jobbe innenfor organisasjoner som dette? Master i statsvitenskap eller master i rettsvitenskap. 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2012 #8 Skrevet 16. januar 2012 Master i statsvitenskap eller master i rettsvitenskap. Takk!
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2012 #9 Skrevet 16. januar 2012 Har også hørt mye om dette, så er ganske usikker på om dette er noe jeg burde satse på... Vil gjerne jobbe innenfor organisasjoner som Amnesty, Røde Kors etc. Har dere noen råd for hvilke utdanninger jeg skal ta for å få mulighet til å jobbe innenfor organisasjoner som dette? Ei venninne jobber i en lignende organisasjon, hun startet med sosialantropologi i alle fall.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2012 #10 Skrevet 16. januar 2012 Å ha frivillig arbeid på cv-en teller også mye.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2012 #11 Skrevet 16. januar 2012 Har også hørt mye om dette, så er ganske usikker på om dette er noe jeg burde satse på... Vil gjerne jobbe innenfor organisasjoner som Amnesty, Røde Kors etc. Har dere noen råd for hvilke utdanninger jeg skal ta for å få mulighet til å jobbe innenfor organisasjoner som dette? En venninne av meg jobber innenfor noe lignende. Hun har tatt afrikastudier på ntnu, samt litt statsvitenskap og sosialantropologi (for ikke å glemme at hun har lært seg swahili og fransk på fritiden). Hun har mastergrad. Også har hun også jobbet masse frivillig for forskjellige organisasjoner (blant annet bodd i afrika et halvt år for fredskoprset), og vært med i FN-studentene osv. Altmulig. Syns CV'en hennes er helt utrolig til at hun bare er 24 år Uansett, kanskje du fikk noen tips der ihvertfall;) 1
Ametrin Skrevet 16. januar 2012 #12 Skrevet 16. januar 2012 Vil gjerne jobbe innenfor organisasjoner som Amnesty, Røde Kors etc. Har dere noen råd for hvilke utdanninger jeg skal ta for å få mulighet til å jobbe innenfor organisasjoner som dette? Bachelor i velferdsfag er også en retning du kunne vurdert, som kan gi deg mulighet til å jobbe innenfor slike organisasjoner.
Gjest Bomullsdott Skrevet 16. januar 2012 #13 Skrevet 16. januar 2012 Du kan jobbe som lærer på vgs i programfaget "sosiologi og sosialantropologi".
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2012 #14 Skrevet 16. januar 2012 Med en bachelor, ganske lite. Lærer? Med en master blir du jo forsker, noe som er veldig nyttig for samfunnet og kan bli ganske godt lønnet.
Gjest "gjest" Skrevet 16. januar 2012 #15 Skrevet 16. januar 2012 Om jeg velger og ta en bachelor i Sosiologi, hva kan jeg jobbe med da? Du kan brukes til en hel del. Jeg har master i sosiologi og blir snart Bitch P.hd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå