Gå til innhold

Alle dere andre som har opplevd SA / MA

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

8 uker siden min MA nå, alt er ute og venter på mens. Har en rar stikkende smerte heeelt nederst i magen på begge sider fra tid til annen, denne smerten brer seg også ned mot/i skjeden....og det murrer svakt i korsryggen. Dette har nå vart i underkant av 2 uker...kommer og går.

Har noen av dere opplevd lignende?

Eller andre "rare" smerter før første mens etter spontanabort?

Er med 120% sikkerhet ikke gravid.

Venter på time til gyn undersøkelse med innvendig UL for å se om det evt kommer fra eggstokkene....

Noen av dere som har hatt lignende smerter ved feks infeksjon i skjeden eller urinveiene??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*Dytter*

Gjest Macaron
Skrevet

Jeg opplevde ingen smerter etter min MA (bortsett fra de første par dagene etter inngrepet siden jeg hadde en utskrapning). Men jeg fikk mensen igjen etter eksakt 4 uker da, kanskje det at det har gått såpass lang tid for deg kan være en årsak til smertene?

• 2 uker senere...
Skrevet (endret)

Jeg har ikke kommet så langt enda etter min SA som var nå på onsdag, men jeg fikk beskjed om at menstruasjonen kunne oppleves som mer smertefull enn vanlig første gangen etter aborten, kanskje det er det som gjør det?

Har du vært hos gynekolog og funnet ut av det?

Endret av håpefullprøver
Skrevet

TS her. Var hos gynekolog og fant ut at det var bittelitt rester igjen, så ble utskrapning..

Håper det går bra med deg håpefullprøver, ønsker lykke til videre :) Selvom det sikkert virker veldig dumt å høre nå, så blir det bedre etterhvert...jeg lover! Men jeg føler med deg og vet hvordan du ha det. ta godt vare på deg selv og tillat deg å sørge slik du måtte ønske. Sender gode tanker din vei :)

Skrevet

TS, så bra at du fant årsaken :)

Jeg vil bare føye til at første menstruasjonen etter MA/SA kan være kraftigere mtp mengde også, ikke bare smerte. Obs obs, for meg var det bare å være i nærheten av toalettet når det begynte.

Lykke til videre :klem:

Skrevet

Tusen takk for det, pusilus :) Så hyggelig å se at du har baby på vei, lykke til videre du også!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...