ivorybride Skrevet 16. januar 2012 #1 Skrevet 16. januar 2012 Ok, greia er at vi gifter oss i Nidarosdomen i sommer. Lokalet til festen etterpå er 5 min. unna hvis man går. I tillegg er frisøren min 1 min. unna lokalet (i gågaten i Trondheim). Hvis man kjører så tar det sikkert 1 min. Bør vi leie en fin bil likevel? I og med at frisøren er midt i en gågate så kan jo egentlig ikke bilen kjøre dit, jeg må derfor gå til gaten lokalet ligger i. Da er det liksom ikke så langt til kirken heller. Forloverne foreslo bare å gå dit, og tilbake igjen når festen starter. Jeg har ikke akkurat sett mange brudepar vandre rundt i Trondheim sentrum (bortsett fra Märtha og Ari da..), kan tenke meg at det vil medføre en del oppmerksomhet og ikke minst, hva om jeg treffer på bryllupsgjestene før vielsen? Vi synes egentlig at det er litt bortkastet å bruke så mye penger på bil for denne lille turen. Er det noen plasser man kan leie en litt fin bil billig? Noen foreslo at en gjest kunne "prøvekjøre" en bil fra en bilforretning for dagen, men det er jo litt lureri egentlig da.. Kan jeg virkelig gå??
Gjest Offensive Pie Skrevet 16. januar 2012 #2 Skrevet 16. januar 2012 Du får uansett ikke kjøre bil inn i Nordre/Thomas Angell, så det er snakk om å gå litt uansett. Om været er med deg, så tror jeg ikke du trenger bil - jeg har truffet et par bruder på den strekningen selv, og det er alltid koselig. Men, for guds skyld, ha en regnplan!
fridr Skrevet 16. januar 2012 #3 Skrevet 16. januar 2012 Va med å pynte en gammel sykkel eller noe annet lurt?
Amens Skrevet 17. januar 2012 #4 Skrevet 17. januar 2012 Om det bare er 5 min å gå så har det en tendens til å ta 10 min i bil når man er midt i en by. Sånn er det hvertfall i Bergen, Den enveiskjørteomkjøringsbyen;) Vi kommer nok til å gå rett og slett fordi det er enklere enn å kjøre...
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2012 #5 Skrevet 17. januar 2012 Har dere ikke en venn som har en fin bil da? Da jeg var forlover,brukte vi bilen min. En ganske så ny mørkeblå,bmw stasjonsvogn. Den ble utrolig fin da vi pyntet den med tjukke hvite silkebånd 1
Ninnin86 Skrevet 18. januar 2012 #7 Skrevet 18. januar 2012 Sååå stas å rusle fra kirken til lokalet som nygift, da det ville jeg gjort! Men ville nok hatt en plan B i tilfelle
fridr Skrevet 18. januar 2012 #8 Skrevet 18. januar 2012 Sååå stas å rusle fra kirken til lokalet som nygift, da det ville jeg gjort! Men ville nok hatt en plan B i tilfelle Ja, og med en trubadur i forveien. Det har jeg sett før, og det er kjempestas Men det var på landet... Vet ikke hvordan det blir midt i byen.
lilleGrethe Skrevet 18. januar 2012 #9 Skrevet 18. januar 2012 Ikke kast bort penger på bil - det blir fort flere tusenlapper, og er ikke verdt det for så kort stykke. Tenk på alt det andre du kan få for f.eks. 4000kr! Men kanskje prøvegå strekningen med høye hæler (hvis det er det du skal ha på selve dagen), og vurder om du skal ha noen behagelige sko som backup. Er det f.eks. brostein, er det kanskje lurt med noen flate sko til dette strekket - helst noe uten snøring som du bare kan tråkke rett inn i (knyte lisser med stor kjole er nok ikke så lett!). Vi måtte ha bil på dagen, men syntes ikke det var verdt det å bruke penger på bil. Vi endte opp med bilen til mine foreldre (en sort Ford Galaxy) - nyvasket og pyntet med hvitt silkebånd var den helt grei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå