Gå til innhold

Sminketips til kommende bruder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen gode sminketips?

Eller forberedelser man burde gjøre?

Produkter man bare MÅ ha?

Alle tips taes i mot med takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

husk primer!

mitt forslag: klassisk make-up med våt eye-liner, clean hud og rød leppestift. Evt. litt dusere, rosa-aktig gloss. ikke for mye dilldall og grønt og oransje osv. Hold det enkelt, rent og pent. Er du litt mer rocka, kan du sikkert ha litt mer sotete øyne. Men det spørs hvilken stil du er ute etter.

eksempel:

http://ebower.hubpages.com/hub/The-Essential-50s-Makeup

Det viktigste er uansett ikke å kjøre for hardt på med solpudder, øyenskygge osv. Men dekke over røde områder og urenheter.

Lykke til :)

Skrevet

Jeg synes Under eye concealer fra Glo Minerals var uunværlig :) Er ganske mørk under øynene og denne gjør underverker.

Vannfast mascara er jo kjekt og jeg synes de fra Kanebo som vaskses bort med varmt vann (38 grader) er helt supre!

Bruker mineralmakeup til vanlig så gjorde det da jeg gifta meg også men gikk for litt matte varianter..

Skrevet

Røde lepper passer ikke alle synes jeg. Og om man bruker lite sminke til vanlig, kan ting som det fort bli voldsomt.

• Liker 3
Skrevet

Enig med CathFoto over her, røde lepper kan fort bli dramatisk. Hold makeupen diskret, så folk kjenner deg igjen når du går opp kirkegulvet.

Primer er gull verdt så makeupen holder hele dagen, concealer under øynene og mattende mineralfoundation som lar huden puste. Lys skygge under øyenbrynene for et åpent og fresht blikk. Lys skimrende øyenskygge og vannfast maskara er et must. En frisk rosa eller ferskenfarget rouge og en leppestift i en diskret beige eller rosatone kler de fleste. Bruk gjerne en long lasting leppestift, siden det fort blir en del kyssing i løpet av dagen, så slipper du at leppestiften din sitter igjen på mannen! :jepp:

Skrevet

Enkel og naturlig er det fineste synes jeg. Ta godt vare på neglene også. Stygge negler er stygt...

Skrevet

Se ut som deg selv! Har sett flere som ellers sminker seg lite som ikke er å kjenne igjen.

Skrevet

Bruk selvbruner eller ta litt sol, slik at du trenger minst mulig makeup. Bruke lette produkter som ikke føles tunge og klissete på huden. Mineralpudder er genialt. I.D BareMinerals sitte matte pulver er pent, men ikke for synlig. Rouge i stedet for solpudder. Personlig syns jeg våt liner er for hardt. Hvit eye liner på våtlinjen, og bruk gjerne duse øye skygger som henter frem øyefargen din. En blank enkel gloss passer alle!! Forloveren din kan passe på sminken din og ha gloss, pudder og rouge lett tilgjengelig. Også selvfølgelig vannfast mascara dersom du lett tar til tårene ;)

Skrevet

Primer er gull verdt så makeupen holder hele dagen, concealer under øynene og mattende mineralfoundation som lar huden puste. Lys skygge under øyenbrynene for et åpent og fresht blikk. Lys skimrende øyenskygge og vannfast maskara er et must. En frisk rosa eller ferskenfarget rouge og en leppestift i en diskret beige eller rosatone kler de fleste. Bruk gjerne en long lasting leppestift, siden det fort blir en del kyssing i løpet av dagen, så slipper du at leppestiften din sitter igjen på mannen! :jepp:

Primer er genialt ja! Jeg brukte Smashbox photofinish :)

Av litt diskret leppefarger (some er superbehagelig på) kan jeg anbefale Eight hour fra Elisabteh Arden (kommer i 5-6 farger, billig på Gardermoen). Selv brukte jeg Smashbox O'Glow som gir naturlig (men samtidig ganske sterk) farge til lepppene og fin glans.

Skrevet

Dette er sikkert et dumt spørsmål; men må man ha foundation når man bruker primer?! Har lest så mange steder at smashbox sin primer er fantastisk - men jeg lurer på om det er meningen at man da skal ha foundation oppå denne - eller om det er nok med et mattende pudder?! Blir helt svett av å skal finne ut hvilken sminke man "må ha". Dyrt syns jeg også det fort kan bli.

Skrevet

Eg ville ha fått sminkeveiledning t.d. hjå MAC, om ein har det der ein bur. Då får ein full sminking av andletet, saaakte slik at ein kan følgje med på korleis ein gjer det, og konkrete tips til fargar som passar (vit kva for brudebukett du skal ha!) og produkta du treng. Det du betalar for timen kan du fritt "veksle inn" i produkt etterpå. Etter eg hadde timen min innsåg eg at eg hadde litt å lære om teknikk, og eg øvde nesten kvar dag fram til bryllaupet. :)

Elles vil eg anbefale eyeliner og brynfarge + bryngelé. Augene vil kome mykje betre fram på alle bileta som blir teke den dagen.

• Liker 1
Skrevet

Kjenner en som vanligvis ikke bruker sminke, men som ble sminket til bryllupet. Ingen kjente henne igjen :sjenert:

Så noe ikke altfor langt unna hvordan du ser ut til vanlig, men fokus på å skjule svakheter og fremme de fineste trekkene :)

Vi var på brudesminkekurs hos Make Up Store.. var ikke akkurat spesielt opplysende egentlig. De hadde ingen konkrete forslag for bryllupssminke. Mulig MAC gjør en bedre jobb..

Skrevet

Vi var på brudesminkekurs hos Make Up Store.. var ikke akkurat spesielt opplysende egentlig. De hadde ingen konkrete forslag for bryllupssminke. Mulig MAC gjør en bedre jobb..

Jeg var innom hos MAC og fikk gode tips til øyensminken :) Endret litt på det selv, men fargene de tok ut var helt nydelige! Og så digger jeg deres øyenskygger..

Skrevet

Vannfast mascara er jo kjekt og jeg synes de fra Kanebo som vaskses bort med varmt vann (38 grader) er helt supre!

Noen som vet hvor denne selges? Vil gjerne prøve den, men har ikke sett den noe sted.

Skrevet

Noen som vet hvor denne selges? Vil gjerne prøve den, men har ikke sett den noe sted.

Ehm..mente altså hvilken kjede som fører den. Gikk litt fort der...

Skrevet

Husk at brudesminken skal fremheve den dere er på en enda bedre måte enn til vanlig. :)

Ikke prøv på noe nytt denne dagen, men gå for noe som dere vet kler dere og som dere føler dere komfortable med. Dersom man aldri har røde lepper og våtliner ellers, så er dette neppe rette dagen for å prøve ut det. :)

Skrevet

Se ut som deg selv! Har sett flere som ellers sminker seg lite som ikke er å kjenne igjen.

This.

Jeg har ganske sotede øyne og tung/mørk øyensminke til hverdags. Å være brud au naturelle i sminkeveien hadde blitt helt feil for meg. :)

• Liker 2
Skrevet

Jeg kjøper alltid min på Gardermoen, men tipper de kan ha den på litt større esthetique-utsalg (f.eks. Steen & Strøm).

Skrevet

Dette er sikkert et dumt spørsmål; men må man ha foundation når man bruker primer?! Har lest så mange steder at smashbox sin primer er fantastisk - men jeg lurer på om det er meningen at man da skal ha foundation oppå denne - eller om det er nok med et mattende pudder?! Blir helt svett av å skal finne ut hvilken sminke man "må ha". Dyrt syns jeg også det fort kan bli.

Jeg brukte den gjennomsikte primeren til Smashbox og hadde mineralfundation over og synes det gav supert resulat. Jeg bruker fundation til vanlig så var en selvfølge for meg å ha det som brud også.. Men primeren den gjervner ut huden noe så kan være ok å bare bruke den, men ville nok i så fall valgt en av de andre typene med litt mer farge.. Men de har jeg ingen erfaring med.

Apropos dyrt, ja det blir en del penger men det er jo ikke alt man MÅ ha.. For min del så har jeg hatt stor glede av produktne etterpå så synes ikke det har vært bortkastede penger :) +at alt fuket kjempefint på den store dagen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...