Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her og er lei og fortvilet. Har en mann som sliter med store psykiske plager. Dette resulterer i at han har begynt å drikke alkohol ofte. Han drikke ca. annen hver dag nå og jeg får like vondt i magen hver gang han går og henter seg en øl. Han sier at alkoholen døyver smertene hans. Det er ikke noe vits i å si at det er bare for et kort øyeblikk, for han vil ikke høre på det. Det er ikke aktuelt for meg å forlate han, da jeg er utrolig glad i han og han trenger meg virkelig. Men det er allikevel veldig tung å ha det slik. Har prøvd å få han til lege, men det vil han ikke. han sier bare at de kan ikke hjelpe meg. Medisiner vil han ikke gå på, for de hjelper heller ikke i følge han selv. Han går også med selvmordstanker. Føler jeg går rundt med en stor stein i magen hele døgnet. Er livredd for hva som kan skje med han. men hva kan jeg gjøre når han ikke vil ha hjelp. Kan selvfølge sette et ultimatum om at enten så sjerper du deg ellers.... Men kjenner han så godt at jeg vet at han da hadde sagt at jeg flytter ut, jeg skaper bare problemer for deg, så det er nok det beste for alle parter. Vil så gjerne hjelpe han men vet bare ikke hva jeg kan gjøre lenger. prøver å fortelle han at livet er verdt å leve og at han har masse å sette pris på og at det er mange som setter pris på han, men det er vist ikke nok for tiden. Så hva gjør en i en slik situasjon? Noen som har erfaring eller har vært borti noe lignende?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

du må vel bare vente på at mannen skal komme til fornuft. som du selv sier så hjelper det ikke uansett hva du gjør, så det må komme fra ham.

Men har han så liten innlevelse av han ikke ser hva dette gjør med deg?

Egoistisk, det er det din kjære er.

Skrevet

Mannen din har psykiske problemer, men vil ikke gå til lege. Skal dere komme igjennom dette må dere oppsøke hjelp. Dersom du ikke setter foten ned kommer du til å hjelpe han til å fortsette å ha det vondt, du kommer til å hjelpe han i å drikke. Du gjør dere selv en bjørnetjeneste. Forstår at du vil hjelpe men dersom han ikke vil ha hjelp er det ikke noe du kan gjøre.

DET ER HANS VALG!

Skrevet

Skjønner det er vanskelige.

Men som han slev sier hjelper det ikke med medesin hvis han ikke går til en psykolog eller prater med noen andre når han går på medesin, hvis det er depresjon medesin. Men han må førs innse det selv for han kan hjelpe seg selv.

Går det ikke ann at du prater med legen hannes da? Fortelle hvordan han har det osv, eller prate med noen som han stoler på. Som kanskje kan prate med han? Hjelper ikke i det lenge løp å drikke bort alt.

Håper det går bedre snart...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...