AnonymBruker Skrevet 16. januar 2012 #1 Skrevet 16. januar 2012 Hva slags folk reiser egentlig til Phuket? Min oppfattelse er at det er mange av de som vil sleike sol, spise billig mat langs beachen, drikke billig, feste. Uff, og så er de så stolt når de kommer hjem, de har jo vært på ferie. Tenk å sløse så mye penger på omtrent "ingenting"? Da ville jeg heller dratt til New York eller noe! Nå skal vi generalisere her, ikke noe moralpreken!
gard Skrevet 16. januar 2012 #2 Skrevet 16. januar 2012 Hei Jeg har vært på Phuket et par ganger :-) Phuket har hatt et litt frynsete rykte ettersom det har vært en party destinasjon. Men det som jeg har funnet da jeg har vært der er at Phuket er en stor øy og en finner så mangt der. Det er stranden Patong som er stranden alle tenker på når de tenker på Phuket og her er det go-go bars, tyske bierstube, norsk bar osv. Men dersom en dra til Karon og Kata strendene så er det ikke like hektisk og hvis en dra enda lenger bort fra Patong så finner en mange rolige og flotte plasser. Phuket kan også brukes som utgangspunkt for flotte turer til Phi Phi, til Similan øyene osv osv. Så en trenger ikke bare ligge på Patong beach og spise billig mat og drikke Chang øl når en er på Phuket - en kan faktisk finne på en del ting ;-) 2
Gjest Badabing Skrevet 16. januar 2012 #3 Skrevet 16. januar 2012 Ingen vits i å generalisere, for Phuket er så mangt Det kan ikke sammenlignes med f.eks Pattaya. På Phuket finner man nok noe for enhver smak.
caroprins Skrevet 18. januar 2012 #4 Skrevet 18. januar 2012 Uansett hvor man reiser her i verden så er det vel opp til en selv hva slags opplevelser man har fått med seg etter endt ferie. Vi reiser mye og er stort sett med på alt som er av utflukter. Vi får sett mye av de stedene vi besøker og trives veldig med det. Andre som vi kjenner ønsker bare sol,strand og hvile og ser ikke noe utenom flyplassen og hotellområdet og er fornøyd med det. Har selv bestillt tur til phuket nå og har etter grundig gjennomgang av de forskjellige stedene valgt kamala beach da vi ønsker et rolig bosted. Men skal i løpet av tiden vi er der bli med til bankok, phi phi island, phuket, show , elefantridning, havfiske og flere sjøturer i området utenfor phuket. Tror det kan bli bra og min opplevelse fra phuket vil nok være en helt annen en en som for det meste vil feste og sole seg på patong beach. For øvrig så har jeg vært i New york. Kjempeflott by som jeg skal tilbake til. Venter bare på norwegian sine billigbilletter. Hehe.
jente27 Skrevet 18. januar 2012 #5 Skrevet 18. januar 2012 heilt enig med gard! har selv vært på Phuket og i Patong. Men var der i lavsesongen og opplevde det ikke som noe veldig festeplass. kommer jo an på hva en oppsøker. var hvertfall noen herlige uker i sola med masse god mat og mange gode opplevelser
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #6 Skrevet 18. januar 2012 Vi reiste til Patong i tre uker, og jeg må si at det var helt topp. Hadde på forhånd hørt mye greier om plassen, men vi bodde i ene enden av stranden som var roligere. Så du kan velge om du vil feste eller bare ta en rolig kveld med middag og en tur langs stranden. (er ikke glad i festing, så det gjorde vi ikke) Fikk oppleve utrolig mye når vi var der. Har kost med små og store tigere og elefanter. Vært på elefant-show. Ridd på elefanter i bushen. Sett både aper og fugler jeg aldri har sett før. de har blomster og dyr som jeg ikke kunne tenke meg fantes. Vi var også innom en sommerfuglpark, rodde i elvene og fikk se de innfødte fiske i elvebredden. Var også på snorkletur der du var redd for å svømme for ikke å slå fiskene som svømte rundt deg. Fikk se flotte tempel og ble velsignet av en munk. Har spist mye mat jeg aldri har smakt før. Strendene er flotte, været var bra, og det var bare en opplevelse uten like. Var innom den store gullsmedbutikken også. Den var flott. Fikk se på når gullsmedene jobbet. Men en ting jeg ikke likte så godt, var dyreparken der. De hadde mange flotte dyr, men jeg følte at de gjerne ikke hadde det så bra. Små bur og innhegninger, og fugler som kan fly fikk ikke spredt vingene omtrendt. Men alt i alt en utrolig opplevelse. 1
Coronas Skrevet 22. januar 2012 #7 Skrevet 22. januar 2012 Ingen vits i å generalisere, for Phuket er så mangt Det kan ikke sammenlignes med f.eks Pattaya. På Phuket finner man nok noe for enhver smak. Hvordan er Pattaya? Har hørt at Jomtien er best, stemmer det? Vi lurte på å dra til Pattaya for 4 dager to see what the fuzz is all about. Favoritten er Krabi og Koh Samui. Kata var greit på Phuket, men klarte bare en dag på Patong. Fy for et møkkasted!! Giftet oss forøvring på en privat strand på Phuket. Phuket er mye mer en Patong!!! Similian har vi ikke fått med oss. Gikk ingen turer dit i lavsesongen pga usikker sjø. Maybe next time LOVE THAILAND
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2012 #8 Skrevet 22. januar 2012 Hvordan er Pattaya? Har hørt at Jomtien er best, stemmer det? Vi lurte på å dra til Pattaya for 4 dager to see what the fuzz is all about. Favoritten er Krabi og Koh Samui. Kata var greit på Phuket, men klarte bare en dag på Patong. Fy for et møkkasted!! Giftet oss forøvring på en privat strand på Phuket. Phuket er mye mer en Patong!!! Similian har vi ikke fått med oss. Gikk ingen turer dit i lavsesongen pga usikker sjø. Maybe next time LOVE THAILAND Jeg var to uker på Phuket i julen og bodde på Nai Harn Beach helt i sør. Vi var en kveld i Kata, en kveld i Karon og en kveld i Patong bare for å kikke, og vi var utrolig glade for at vi ikke bodde noen av de stedene. Patong opplevde vi som bare bråkete og harry, og Kata og Karon var bare fullt av svenske barer, danske restauranter og føltes akkurat som å være på Costa del Sol eller i Ayia Napa.. Man vil vel helst oppleve noe mer typisk thai når man først reiser så langt? Der vi bodde var det langt førre turister og mye mer autentisk.
Coronas Skrevet 22. januar 2012 #9 Skrevet 22. januar 2012 Jeg var to uker på Phuket i julen og bodde på Nai Harn Beach helt i sør. Vi var en kveld i Kata, en kveld i Karon og en kveld i Patong bare for å kikke, og vi var utrolig glade for at vi ikke bodde noen av de stedene. Patong opplevde vi som bare bråkete og harry, og Kata og Karon var bare fullt av svenske barer, danske restauranter og føltes akkurat som å være på Costa del Sol eller i Ayia Napa.. Man vil vel helst oppleve noe mer typisk thai når man først reiser så langt? Der vi bodde var det langt førre turister og mye mer autentisk. Har hørt at det er veldig bra nord på Phuket også, som denne stranden Laem Sing Beach. Om jeg skal tilbake til Phuket, blir det for å besøke Similian Island, alene og bare derfor. Ellers tror jeg nok Koh Samet er en perle som skal oppleves ved en annen reise. Elsker Thailand. Det er så kjekt land
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå