AnonymBruker Skrevet 16. januar 2012 #1 Skrevet 16. januar 2012 Hellane, så dyrt det er blitt å leie i Bergen! Før kostet det ca 3000-4000 kr for å leie i et respektabelt kollektiv, nå er det bare de lusne kollektivene som r priset så billig. Er det meningen at man skal bruke hele stipendet for å bo greit? Dvs, ikke mørkt og dystert, og at ikke badet er eldre enn 10-20 år. Innrømmer at jeg er kresen, men jeg vil ikke bo mørkt og trangt. Vil i det minste ha et rom som er over 10 kvm. Uff.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2012 #2 Skrevet 16. januar 2012 Fysj, nå trøstespiser jeg boller fordi jeg ikke holder ut den høye boligprisen.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2012 #3 Skrevet 16. januar 2012 Har du prøvd å sette inn annonse selv? Det har jeg gjort ved flere anledninger, med stor suksess.
Gjest Valiumsjunkie Skrevet 16. januar 2012 #4 Skrevet 16. januar 2012 (endret) Endret 16. januar 2012 av Valiumsjunkie
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2012 #5 Skrevet 16. januar 2012 Sett inn annonse selv, det er mange utleiere som kun kontakter folk som er aktuelle, og aldri setter inn annonse selv. Forsøk f.eks hybel.no. Lei utenfor sentrumkjernen, da får du med en gang mye mer for pengene. F.eks i nærheten av bybanen, eller i gåavstand som laksevåg, årstad, kronstad o.l. Hvis du er student, har de nå ledig hos Sib i Fridalen, som ligger 100 meter fra bybanen,se her. Hvis du er villig til å dele med en annen (evt ikke er student) finnes det ledig rom her. Bussen stopper rett utenfor døren. Massevis som er ledig til en grei pris hvis man bare peller seg ut av sentrum.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2012 #7 Skrevet 17. januar 2012 SiB har da masse i sentrum som er greit priset, det er ikke mer enn et par år siden jeg hadde stort rom hos dem på 15 kvadrat til 3000. Pleier ikke være noe problem å få plass heller på denne tiden av året, sett deg på liste, så har du sannsynligvis noe innen et par måneder.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2012 #8 Skrevet 17. januar 2012 SiB har da masse i sentrum som er greit priset, det er ikke mer enn et par år siden jeg hadde stort rom hos dem på 15 kvadrat til 3000. Pleier ikke være noe problem å få plass heller på denne tiden av året, sett deg på liste, så har du sannsynligvis noe innen et par måneder. Haha, skulle være lyst rom. Såå stort er jo ikke 15 kvadrat:)
altflyter Skrevet 17. januar 2012 #9 Skrevet 17. januar 2012 Det er umulig å få leilighetene til SIB. Jeg har søkt i to år nå, men har ikke fått svar en gang
Pixtive Skrevet 17. januar 2012 #10 Skrevet 17. januar 2012 (endret) Som noen ovenfor meg har nevnt, sett inn annonse. Satt selv inn annonse der eg skrev ærlige fakta om meg og dagen etter ringte det 2 stk og eg ente opp å flytte inn på den ene plassen. (Fått studenthybel nå så bor ikke der lengre da men). Hybel.no er gratis og lett å bruke Edit: Brukte selv kun hybel.no Endret 17. januar 2012 av Pixtive
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå