Gå til innhold

Dyrt å leie overalt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hellane, så dyrt det er blitt å leie i Bergen! Før kostet det ca 3000-4000 kr for å leie i et respektabelt kollektiv, nå er det bare de lusne kollektivene som r priset så billig. Er det meningen at man skal bruke hele stipendet for å bo greit? Dvs, ikke mørkt og dystert, og at ikke badet er eldre enn 10-20 år.

Innrømmer at jeg er kresen, men jeg vil ikke bo mørkt og trangt. Vil i det minste ha et rom som er over 10 kvm.

Uff. :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fysj, nå trøstespiser jeg boller fordi jeg ikke holder ut den høye boligprisen.

Skrevet

Har du prøvd å sette inn annonse selv? Det har jeg gjort ved flere anledninger, med stor suksess.

Gjest Valiumsjunkie
Skrevet (endret)
:sjenert: Endret av Valiumsjunkie
Skrevet

Sett inn annonse selv, det er mange utleiere som kun kontakter folk som er aktuelle, og aldri setter inn annonse selv. Forsøk f.eks hybel.no.

Lei utenfor sentrumkjernen, da får du med en gang mye mer for pengene. F.eks i nærheten av bybanen, eller i gåavstand som laksevåg, årstad, kronstad o.l.

Hvis du er student, har de nå ledig hos Sib i Fridalen, som ligger 100 meter fra bybanen,se her. Hvis du er villig til å dele med en annen (evt ikke er student) finnes det ledig rom her. Bussen stopper rett utenfor døren. Massevis som er ledig til en grei pris hvis man bare peller seg ut av sentrum.

Skrevet

Tilbud vs. etterspørsel

• Liker 2
Skrevet

SiB har da masse i sentrum som er greit priset, det er ikke mer enn et par år siden jeg hadde stort rom hos dem på 15 kvadrat til 3000. Pleier ikke være noe problem å få plass heller på denne tiden av året, sett deg på liste, så har du sannsynligvis noe innen et par måneder.

Skrevet

SiB har da masse i sentrum som er greit priset, det er ikke mer enn et par år siden jeg hadde stort rom hos dem på 15 kvadrat til 3000. Pleier ikke være noe problem å få plass heller på denne tiden av året, sett deg på liste, så har du sannsynligvis noe innen et par måneder.

Haha, skulle være lyst rom. Såå stort er jo ikke 15 kvadrat:)

Skrevet

Det er umulig å få leilighetene til SIB. Jeg har søkt i to år nå, men har ikke fått svar en gang

Skrevet (endret)

Som noen ovenfor meg har nevnt, sett inn annonse. Satt selv inn annonse der eg skrev ærlige fakta om meg og dagen etter ringte det 2 stk og eg ente opp å flytte inn på den ene plassen. (Fått studenthybel nå så bor ikke der lengre da men).

Hybel.no er gratis og lett å bruke :skravle:

Edit: Brukte selv kun hybel.no

Endret av Pixtive

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...