billelille Skrevet 16. januar 2012 #1 Skrevet 16. januar 2012 En ting jeg lurer litt på.. Hvordan vasker dere deres små jenter nedentil,etter bleieslutt.? For man skal vell ikke bruke såpe der nede?? Er så usikker på det jeg.. Nå vasker hun seg jo selv,men jeg sier at hun ikke skal ta såpe inni der.. Men holder det med bare vann?? Eller skal de små også få bruke intim såpe? Huff alt man skal lure på altså..!!
Gjest frøken am Skrevet 16. januar 2012 #2 Skrevet 16. januar 2012 Ville ikke brukt såpe! Sønnen her har dusjet så mye med pappaen og derfor lært hvor han trekker huden tilbake og gnir litt på hodet og skyller med vann Vil tro jeg vil lære datteren vår det samme - sitte på huk om hun klarer og spyle opp vann med dusjhodet og gni litt. Vi bruker ikke såpe nedentil overhodet og vi lukter friskt og godt hele gjengen Det holder lang vei å skylle!
billelille Skrevet 16. januar 2012 Forfatter #3 Skrevet 16. januar 2012 Var det jeg også tenkte Bruker ikke gutten såpe der nede heller? For det gjør min,men han trekker ikke huden tilbake da? skal jeg lære han det også,vet at han klarer det,for har sett han gjøre det noen ganger når han er på do.. Han er fire år,så tenkte det var litt tidlig å lære han det,eller??
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2012 #4 Skrevet 16. januar 2012 Ville ikke brukt såpe! Sønnen her har dusjet så mye med pappaen og derfor lært hvor han trekker huden tilbake og gnir litt på hodet og skyller med vann Vil tro jeg vil lære datteren vår det samme - sitte på huk om hun klarer og spyle opp vann med dusjhodet og gni litt. Vi bruker ikke såpe nedentil overhodet og vi lukter friskt og godt hele gjengen Det holder lang vei å skylle! Det er er like dumt som å bruke såpe. Herregud. 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2012 #5 Skrevet 16. januar 2012 Var det jeg også tenkte Bruker ikke gutten såpe der nede heller? For det gjør min,men han trekker ikke huden tilbake da? skal jeg lære han det også,vet at han klarer det,for har sett han gjøre det noen ganger når han er på do.. Han er fire år,så tenkte det var litt tidlig å lære han det,eller?? Ja, du skal lære han å trekke huden tilbake og vaske seg godt på hodet. Det er der det kommer dårlig lukt fra ofte. Smegma og hudceller som ligger og godgjør seg under forhuden.
billelille Skrevet 16. januar 2012 Forfatter #6 Skrevet 16. januar 2012 Ja, du skal lære han å trekke huden tilbake og vaske seg godt på hodet. Det er der det kommer dårlig lukt fra ofte. Smegma og hudceller som ligger og godgjør seg under forhuden. Okay men da skal jeg gjøre det!!
Gjest frøken am Skrevet 16. januar 2012 #7 Skrevet 16. januar 2012 (endret) Det er er like dumt som å bruke såpe. Herregud. Ok. Spyler ikke vann inn i skjeden, så det er ikke problematisk. Du må gjerne bruke såpe om du vil, men poenget mitt er at det trengs ikke. Det blir rent likevel. Dessuten kan jo såpe irritere ph balansen. Selv om ph verdien er lik kroppens egen. Han er blitt flink å dra forhuden bakover nå ja, med litt påminnelse selvfølgelig Det er ikke dumt å evnt hjelpe ungene i begynnelsen slik at det blir ordentlig gjort. Mange er redde for å ta på barna sine når de blir større, men det trenger man ikke å være. Det er viktig at de blir rene og lærer å gjøre dette selv, ikke er det ubehagelig hvis man er forsiktig heller og forklarer hva man gjør og hvorfor. Etter en kort stund gjør de det selv Endret 16. januar 2012 av frøken am 2
Mamma1 Skrevet 16. januar 2012 #8 Skrevet 16. januar 2012 Hva er galt med en god gammeldags vaskeklut? Brukes når man dusjer.. 2
felgen Skrevet 16. januar 2012 #9 Skrevet 16. januar 2012 Hos oss har Lactacyd vært mye brukt, både hos voksne og barn. Både i dusjen og ellers, med vanlig vaskeklut.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2012 #10 Skrevet 16. januar 2012 Jeg er oppvokst med vaskeklut og vann hver kveld, og evt intimsåpe under dusjing (som jo ikke foregår hver dag). Et moment som ingen andre har nevnt er dette med å vaske tissen først og rumpa til slutt, og at vaskekluten ikke skal tilbake til tissen når den har vært i rumpa. I dusjen passer man også litt ekstra på at det ikke er såperester igjen noe sted.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå