Gå til innhold

Kommunal leilighet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er uføretrygdet, og har prøvd å finne ny leilighet i 5 måneder.

Folk er tydelig skeptisk til å leie ut til trygdede (fordommer?) og i tillegg har jeg katt. Enda verre.

Jeg har vært på så mange visninger at jeg har kommet ut av telling, og siden jeg bor i en leilighet som er vannskadet og angrepet av sopp, må jeg nå ta grep og søke om kommunal bolig.

Jeg har vært skeptisk til å gjøre dette da jeg er ganske nervøs av meg og er avhengig av et trygt bomiljø, og har fått inntrykk av at det rundt kommunale boliger kan være mye "uro". Mange narkomane og kriminelle...? Er dette bare egne fordommer?

Og er det lov til å ha dyr i alle kommunale boliger? Jeg har katt og er avhengig av å ha et dyr i livet mitt da jeg ikke har familie eller venner. Er dette noe kommunen vil ta hensyn til?

Er det noen som har erfaring med å bo i kommunal leilighet så blir jeg veldig glad for svar... :takke:

Videoannonse
Annonse
Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Her jeg bor er de kommunale boligene spredt utover hele bygda så naboene er ikke mere suspekte enn om du bor i en bolig som kommunen ikke eier. Men det kommer jo an på kommunen.

Om du får ha dyr kommer også an på kommunen du bor i.

Her er det bare noen få av boligene det er lov å ha dyr i, men de er dyrere enn de andre.

Skrevet

Hva med å legge ut en annonse selv. Har fått med meg at de som har dyr lykkes bedre på denne måten. Regner med at du har penger til depositum. Er du avhengig av Nav-garanti så stiller du med en gang bakerst i køen på leiemarkedet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...