Gå til innhold

Åpen bar.....???????

Skorpion72

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet sånn cirka det går med drikke? Nå tenker jeg på en sluttsum bare på baren. Kanskje noen som har vært i et bryllup med åpen bar eller noen som har hatt bryllup med åpen bar. Skal ha det selv, og jeg må vel kanskje begynne å "psyke" meg opp til at sluttregningen bril HØY!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest KristinK

Vi skal ha åpen bar, men vi har vært så heldige at vi har fått 19 liter sprit av moren min og hennes samboer. dette har de handlet tax-free i en årrekke, og endelig kommer sprit-lageret deres til nytte (de har et minimalt forbruk av slikt). Vi håper dette holder til ca 50 gjester, og er veldig glad for at vi slipper å kjøpe dette selv.

Man bør nok kanskje regne rundt 5000 kr bare for en åpen bar etter maten. Men kan man få handlet en del i Sverige eller få noen til å handle Tax-free for en så hjelper det jo en god del!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kommer jo an på om du kan ha med drikke selv eller om du må kjøpe alt fra selskapslokalet. Om sistnevnte er tilfelle må du jo mangedoble prisen!

¤ Anni ¤1212[ Dette Innlegg er endret av: Anni den 2002-02-27 13:17 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KristinK

Ja, jeg glemte jo å skrive at vi har leid et grendehus og at vi derfor kan ha med alt av drikkevarer selv. Er man på et hotell er det vel rådyrt for slike ting, garantert det dobbelt og sikkert ennå mer.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha festen på hotell og hver gjest får to bonger. Når de leverer denne i baren skriver bartenderen bakpå hvor mye drinken de valgte kostet slik at vi tilslutt kun betaler for akkurat det som er brukt. De som ønsker mer enn to drinker etter middagen betaler dette selv. Synes det er veldig greit jeg. icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Vi hadde bryllup med 50 gjester og åpen bar.

Og det var mange som drakk en del.

Vi kjøpte alle drikkevarene i Sverige og regningen ble alt i alt ca.7000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Vi skal også ha festen på hotell og har bestemt at gjestene får tre bonger hver der de kan velge hva de vil ha - resten kan de kjøpe selv. Dette er utenom drikken de får til maten da.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde åpen bar på et hotell. 70 gjester (alle til middag) ga oss et budsjett på ca 12 000 (beregnet da 3 drinker per pers). Sluttregningen endte på omtrent det halve......

Får legge til at det kun var tre timer fra middagen var ferdig og til vi måtte være ute av lokalene. Tror også at folk var såpass mette etter en lang middag at de heller drakk litt mineralvann. Til tross for dårlig vær så ble det også såpass varmt i lokalet at det nok ikke fristet alt for mye med masse drikkevarer. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte å skrive at vi skal ha festen på et sted der vi ikke kan ta med noe selv. Og de holder hotell/restuarant-priser. Vi blir ca 50 stk.

Noen som har erfaring med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi drikker ikke noe særlig noen av oss, og vi har bestemt oss for å ikke ha alkohol i bryllupet, hva syntes dere om det???

Er jo vår dag, så jeg syntes vi skal få bestemme!!! Min familie syntes det høres bra ut, men er veldig usikker på hva hans familie vil si...

Men, er sånn vi vil ha det!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der vi skal ha det er det sånn at vi kan ta med brennevin og vin til baren selv, men må kjøpe øl og blandevann av selskapslokalet.

Det er ikke lett å beregne hvor mye det vil komme på tilslutt, vi har budsjettert med 15000 (altså for bare øl og blandevann) men jeg regner med at det kanskje ikke blir fullt så mye. I tillegg kommer da vin og brennevin vi har med selv

I et tidligere innlegg var det en som foreslo å sette opp en liste over alle gjestene (f.eks i excel), og så skrive opp hva man regner med at hver enkelt vil komme til å drikke og hva. Ikke så lett kanskje, men man vil vel da få en viss oversikt.

Vi regner f.eks med at de yngre drikker mer enn de eldre, og at de som kommer til kaffe drikker mer enn de som er stinne og mette (og tross alt allerede har fått i seg endel vin) etter middag.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg, er det noen spesiell grunn til at dere ikke drikker (religiøs overbevisning eller avholdenhet).

Jo da, det er deres dag, men hvis hans foreldre spytter penger i "potten", synes jeg de også har litt å si. Er det et økonomisk spørsmål forstår jeg det godt. Er det derimot kun fordi dere ikke driker noe særlig selv, har jeg vanskeligheter med å forstå dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ingen spesiell grunn til at vi ikke drikker, men det bare har blitt sånn! Hans foreldre kommer ikke til å være med å betale, men om de hadde gjort det hadde ikke vi forandret det av den grunn!

Vi kommer til å ha flere barn i bryllupet, og vil bla av den grunn ikke ha alkohol...

Selvfølgelig har vi også økonomiske grunner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal gifte oss i syden,men skal ha et lite lag når vi kommer hjem.(42 gjester) Vi har leid et grendehus,og skal servere koldtbord.

Det er en selvfølge for oss å servere alkohol på festen,det blir liksom litt mer stemning da.

Mange av gjestene våre "spytter" ikke i glasset,så vi skal ha rikelig med drikke.

Vi serverer øl og vin til maten,og Baileys og Konjak til kaffen. Vi har kjøpt inn 10 liter orginalt brennevin + 10 liter med druebrennevin.

Vi regner med at det vil bli masse drikke til overs,men det er bedre enn at vi går tomme utpå kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...