AnonymBruker Skrevet 16. januar 2012 #1 Skrevet 16. januar 2012 Hei! Er en nyutdanna sykepleier som stortrives med HMS-arbeid. Hadde valgfri praksis og da valgte jeg praksis i bedriftshelsetjenesten. Er det noen som har efaring med arbeid i industri/off.shore/ på skip?? Må man ha videreutdanning for å kunne jobbe innenfor dette? Hvor evt søker jeg på disse jobbene? Finner jo ikke slike stillinger på finn.no eller nav
SmallTalk Skrevet 16. januar 2012 #2 Skrevet 16. januar 2012 (endret) Etter det jeg har hørt så bør man ha en del års erfaring og spesialisering innenfor intensiv eller anestesi for å klare å få en jobb offshore. Ute på sjøen er man på egenhånd inntil det kommer et helikopter, og da må man ha vært oppe i en del situasjoner fra før. Her jobber man lite med HMS, men direkte rettet inn mot behandling av alt fra sjøsyke til alvorlige ulykker. Forebyggende HMS er det andre som tar seg av. Sykepleier i industrien (type bedriftshelsetjeneste) er mer rettet mot HMS, og da spesielt med tanke på oppfølging og forebygging. Dersom man vil ha jobb på båt eller plattform så er vel eierselskapet av båten/riggen de som man bør ta kontakt med. Denne typen jobber er så attraktive at de aldri vil bli utlyst gjennom NAV. Endret 16. januar 2012 av SmallTalk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå