Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er nyutdannet og var på et intervju i dag. Jeg fikk beskjed om at de skulle ha 10 stk. til intervju denne uken, og siden mitt intervju var klokken 09.00 så vet jeg jo at jeg var først. Er det et dårlig tegn? Det er jo sikkert de intervjuene som er sist som blir husket best av arbeidsgiver??

Følte nesten at de kanskje hadde bestemt seg for at jeg ikke skulle få jobben, men samtidig var de utrolig hyggelige og jeg følte intervjuet gikk helt greit. Det er så frustrerende, for jeg føler at jeg ble kalt inn til intervju enten fordi de skulle være litt "greie" med meg som nyutdannet eller fordi de egentlig har bestemt seg, men er lovpålagt å lyse ut stillingen.

Uff. Jeg trodde studier var tungt, men det er visst ingenting imot å søke jobber :-D

Er det noen som har noen erfaringer? Hva er gode og hva er dårlige tegn? Og hvor lenge bør et intervju vare for å være vellykket? Jeg var der bare i ca. 50 min.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ingen som gidder å kalle inn og holde et intervju for å "være grei med" en nyutdannet. Så du har nok vært interessant.

Jeg ble intervjuet først av de totalt fem innkalte, og jeg fikk jobben. Tror ikke det har noe å si.

Gjest pellepirat
Skrevet

Altså...noen må jo være først uansett.

De vet jo ikke hvordan personene er før intervjuet (i mange tilfeller hvertfall), det er jo derfor de er på intervju.

I de fleste tilfeller vil jeg tro det er helt tilfeldig hvem som blir satt opp først og sist.

Det kan jo være greit å være først og sette standarden også :fnise:

lykke til!! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...