Charlie28 Skrevet 16. januar 2012 #21 Skrevet 16. januar 2012 Det finnes jo et MEN når man blir ekstremt tørst. Det er også symptom på svangerskapsdiabetes. Det vil de kunne se ved at det er sukker i urinprøven din som du antagligvis leverer ved svangerskapskontroll. Mulig det er et symptom på diabetes,men tror det er færre som har diabetes som er tørste enn de som har. Jeg var hvertfal hos legen på fredag, og mine prøver er helt fine. Jeg drikker sikkert 3-4 liter til dagen. Står i en svangerskapsbok at det er helt normalt å bli mer tørst som gravid. Kroppen trenger mer væske generelt. (høyere forbrenning og mer avfallsstoffer b.l.a.).
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2012 #22 Skrevet 17. januar 2012 Lest litt rundt nå, fant dette: "Man kan faktisk bli tørst av å drikke for mye vann. Vann er vanndrivende, og dess mer man drikker, dess mer mister man, og man kommer inn i en vond sirkel." Jeg tror jeg skal prøve å kjøpe meg farris for å få opp blodtrykket litt, + salter så jeg kanskje holder på væsken bedre De tar alltid urin prøver og blodprøver av meg på kontrollene, har ikke funnet noe uvanlig. Skal til jordmor denne uken så skal høre om hun har noe råd.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #23 Skrevet 6. mars 2021 Jeg vet tråden er sinnsykt gammel. Men i tilfelle gravide googler tørste og tror de ikke kan ha svangerskapsdiabetes om de er tynne eller ikke spiser sukker, det er veldig feil informasjon. veldig mange får svangerskapsdiabetes med bmi langt innenfor normalen, og også undervektig! og snop/sukker påvirker manges blodsukker mindre enn f.eks hvete og ris🙄 Anonymkode: 66032...0ab
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #24 Skrevet 6. mars 2021 Jeg tok glukosebelastningstest for noen dager siden, har ikke diabetes, men drikker mye vann for det. Anonymkode: 910f9...c74
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå