AnonymBruker Skrevet 16. januar 2012 #1 Skrevet 16. januar 2012 Jeg drikker så vanvittig mye vann nå som jeg er gravid, med en gang jeg står opp kan jeg drikke en flaske med 1 liter til frokost, og går med vannglass hele dagen. Jeg drikker kun vann for ingenting annet hjelper på tørsten.. Er dette normalt eller burde jeg bekymre meg?? Det er vel ikke bra med for mye vann. Nå er det jo slik man bytter ut all fostervannet hver 3time fra uke 16 men er det flere enn meg? Har jeg kanskje for lite salt så kroppen ikke holder på væsken? Går jo oppe heele natta og tisser,utslitt...
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2012 #2 Skrevet 16. januar 2012 Hvor mye vann drikker du i løpet av dagen da tror du? Det skal jo en del til før det ikke er bra. Du kan jo evt. supplere med litt salte nøtter el. innimellom, hvis du drikker veldig store mengder. Men salt bør man jo være litt forsiktig med i graviditeten, så jeg ville ikke kastet på med ekstra salt foruten du drikker ekstremt mye. Det er normalt å være ekstra tørst når man er gravid, og man trenger litt mer væske enn vanlig. Jeg misunner deg nesten litt, jeg greier ikke å drikke en liter i døgnet til sammen enda, enda jeg er 5 mnd. på vei, og vann kommer rett opp igjen.. greier kun å beholde farris..
Gjest frøken am Skrevet 16. januar 2012 #3 Skrevet 16. januar 2012 (endret) Jeg drakk som en GRIS da jeg var gravid. Spiste dobbelt så mye som mannen en periode!! Gikk ikke sååå mye på do, hvilket måtte bety at kroppen brukte alt sammen! Var konstant sulten. Nå ammer jeg og drikker gjerne tre liter om dagen. Minst en liter om natten. Om du trenger væsken skal du drikke den! Jeg ville ikke bekymret meg Endret 16. januar 2012 av frøken am
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2012 #4 Skrevet 16. januar 2012 Nå er det jo slik man bytter ut all fostervannet hver 3time fra uke 16 Nei, det gjør man ikke. Fostervann produserers mer eller mindre kontinuerlig, men det blir ikke "byttet ut".
Teita Skrevet 16. januar 2012 #5 Skrevet 16. januar 2012 Jeg drakk isvann og spiste isbiter hele svangerskapet! Døgnet rundt.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2012 #6 Skrevet 16. januar 2012 Hvor mye vann drikker du i løpet av dagen da tror du? Det skal jo en del til før det ikke er bra. Du kan jo evt. supplere med litt salte nøtter el. innimellom, hvis du drikker veldig store mengder. Men salt bør man jo være litt forsiktig med i graviditeten, så jeg ville ikke kastet på med ekstra salt foruten du drikker ekstremt mye. Det er normalt å være ekstra tørst når man er gravid, og man trenger litt mer væske enn vanlig. Jeg misunner deg nesten litt, jeg greier ikke å drikke en liter i døgnet til sammen enda, enda jeg er 5 mnd. på vei, og vann kommer rett opp igjen.. greier kun å beholde farris.. har alltid drukket mye men nå er det ekstremt, føler faktisk at jeg tørster i hjel løper til kjøleskapet å river ut vannflaska jeg vet faktisk ikke, med har en 1,5liter jeg fyller opp flere ganger om dagen! Brus klarer jeg kun ett glass i helgene for vann er så godt for tørsten. Vann for meg også er spyfremkallende om jeg er kvalm, da tar den ett sekund så er det oppe igjen. Men nå er heldigvis kvalmen gitt seg skal prøve med litt salt på mat.
Charlie28 Skrevet 16. januar 2012 #7 Skrevet 16. januar 2012 Kjenner meg igjen her jah!! Føler jeg drikker hele tiden! Ble vel først sånn den siste mnd, altså fra uke 27 ca og oppover. Jeg drikker ikke bare vann, men ALT mulig. SÅ lenge det er væske. Når jeg står opp går ned ned en 0.5liter melk (av alle ting?!), så juice blandet med vann, vann, te, melk igjen osv.... Siste jeg gjør før jeg legger meg er å tenke på at jeg MÅ ha vann... Noe som straffer seg om natten :gjeiper: Jeg bekymrer meg ikke. Tenker at det er kroppen som trenger væsken, og det med melk; kanskje ungen trenger kalsium? De trenger jo ca 200mg per dag for å bygge skjelett fra midten av svangerskapet.. En ting jeg merker er positivt med all væskeinntaket. Har ikke hevelser. Dager jeg drikker lite har jeg mer hevelser. Så bare drikk med god samvittighet.. SKal en god del til før du får i deg for mye + en trenger mer som gravid.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2012 #8 Skrevet 16. januar 2012 Jeg drakk som en GRIS da jeg var gravid. Spiste dobbelt så mye som mannen en periode!! Gikk ikke sååå mye på do, hvilket måtte bety at kroppen brukte alt sammen! Var konstant sulten. Nå ammer jeg og drikker gjerne tre liter om dagen. Minst en liter om natten. Om du trenger væsken skal du drikke den! Jeg ville ikke bekymret meg godt det ikke bare er meg!! Begynte å lure på om det var noe galt her men har skjønt at gravide blir ekstra tørste. Jeg tisser ofte, iforhold til mengden jeg drikker så kanskje ikke så mye men er oppe hele natta kiloene her er litt vanskeligere, er halvveis og gått opp 2,5kilo men spiser jo hele tiden men har bare lyst på sunn mat
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2012 #9 Skrevet 16. januar 2012 Nei, det gjør man ikke. Fostervann produserers mer eller mindre kontinuerlig, men det blir ikke "byttet ut". Åja, i babyboka mi står det nemlig det men kan godt være det ikke stemmer.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2012 #10 Skrevet 16. januar 2012 Kjenner meg igjen her jah!! Føler jeg drikker hele tiden! Ble vel først sånn den siste mnd, altså fra uke 27 ca og oppover. Jeg drikker ikke bare vann, men ALT mulig. SÅ lenge det er væske. Når jeg står opp går ned ned en 0.5liter melk (av alle ting?!), så juice blandet med vann, vann, te, melk igjen osv.... Siste jeg gjør før jeg legger meg er å tenke på at jeg MÅ ha vann... Noe som straffer seg om natten :gjeiper: Jeg bekymrer meg ikke. Tenker at det er kroppen som trenger væsken, og det med melk; kanskje ungen trenger kalsium? De trenger jo ca 200mg per dag for å bygge skjelett fra midten av svangerskapet.. En ting jeg merker er positivt med all væskeinntaket. Har ikke hevelser. Dager jeg drikker lite har jeg mer hevelser. Så bare drikk med god samvittighet.. SKal en god del til før du får i deg for mye + en trenger mer som gravid. :fnise: Ja det er lov å blande!! Skulle gjerne drukket juice, har hatt veldig kick på appelsinjuice men spyr faktisk hver morning hvis jeg drikker det. Altså dagen etterpå Har også hatt sååå lyst på saft, men det er jo ikke helt bra å drikke hele tiden. Ja jeg har ikke noe vann i kroppen enda så! Jeg tar kalsium tilskudd hver dag, drakk melk de tre første mnd kanskje litt lenger men måtte slutte for er født med melke intoleranse men det har gått fint før men etter jeg ble gravid blir jeg enda dårligere. merkelig det der Men kanskje jeg skal prøve meg på mer kalsium ??
Charlie28 Skrevet 16. januar 2012 #11 Skrevet 16. januar 2012 Jeg tar kalsium tilskudd hver dag, drakk melk de tre første mnd kanskje litt lenger men måtte slutte for er født med melke intoleranse men det har gått fint før men etter jeg ble gravid blir jeg enda dårligere. merkelig det der Men kanskje jeg skal prøve meg på mer kalsium ?? Jeg har laktoseintoleranse selv, så drikker bare laktosefri melk. Den smaker ikke så godt, så blander bittelitt o'boy oppi, så det går fint. Men viss du sliter med allergi mot melkeprotein el div. er det verre..
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2012 #12 Skrevet 16. januar 2012 Jeg har laktoseintoleranse selv, så drikker bare laktosefri melk. Den smaker ikke så godt, så blander bittelitt o'boy oppi, så det går fint. Men viss du sliter med allergi mot melkeprotein el div. er det verre.. ja jeg har prøvd laktosefri melk tidligere men skal prøve det igjen(merker det fort på magen), så lenge den er iskald så smaker det gull Takk for forslag forresten, hadde faktisk glemt det. Skal også prøve meg på rismelk!
SmallTalk Skrevet 16. januar 2012 #13 Skrevet 16. januar 2012 Man får rismelk med kalsium på de aller fleste matbutikker, så det kan jo være et alternativ.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2012 #14 Skrevet 16. januar 2012 Man får rismelk med kalsium på de aller fleste matbutikker, så det kan jo være et alternativ. Ja, det skal jeg gjøre
Fru Filifjonka Skrevet 16. januar 2012 #15 Skrevet 16. januar 2012 På nettsiden til imsdal mener jeg det finnes en kalkulator som beregner hvor mye vann man trenger. Men vet ikke hvor riktig den er. Jeg drakk også mye under graviditeten. På slutten drakk jeg en liter h-melk med oboy for dagen og jeg liker egentlig ikke melk.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2012 #16 Skrevet 16. januar 2012 Det finnes jo et MEN når man blir ekstremt tørst. Det er også symptom på svangerskapsdiabetes. Det vil de kunne se ved at det er sukker i urinprøven din som du antagligvis leverer ved svangerskapskontroll. 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2012 #17 Skrevet 16. januar 2012 Det finnes jo et MEN når man blir ekstremt tørst. Det er også symptom på svangerskapsdiabetes. Det vil de kunne se ved at det er sukker i urinprøven din som du antagligvis leverer ved svangerskapskontroll. Ja det er noe jeg også har nevnt hos legen men fikk klar beskjed om at jeg måtte veid 10-20kg mer og jeg spiser ikke godteri,eller generelt matvarer med mye sukker.
Gjest Alabama Skrevet 16. januar 2012 #18 Skrevet 16. januar 2012 Jeg tenkte også svangerskapsdiabetes. Man trenger ikke nødvendigvis være overvektig for å få svangerskapsdiabetes, men er du overvektig fra før av så er det økt risiko. 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2012 #19 Skrevet 16. januar 2012 Jeg tenkte også svangerskapsdiabetes. Man trenger ikke nødvendigvis være overvektig for å få svangerskapsdiabetes, men er du overvektig fra før av så er det økt risiko. Som sagt så spiser jeg ikke godteri, drikkvarer med sukker eller matvarer med mye sukker. Prøver å styre unna. Tok det opp med legen men han mente jeg var for liten og tynn pluss at jeg ikke hadde noe annet. Kan prøve å ta opp med jordmor, men finnes det andre symptomer jeg kan se etter?
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2012 #20 Skrevet 16. januar 2012 Jeg tenkte også svangerskapsdiabetes. Man trenger ikke nødvendigvis være overvektig for å få svangerskapsdiabetes, men er du overvektig fra før av så er det økt risiko. Som sagt så spiser jeg ikke godteri, drikkvarer med sukker eller matvarer med mye sukker. Prøver å styre unna. Tok det opp med legen men han mente jeg var for liten og tynn pluss at jeg ikke hadde noe annet,skjekket blodsukker. Kan prøve å ta opp med jordmor, men finnes det andre symptomer jeg kan se etter?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå