AnonymBruker Skrevet 16. januar 2012 #1 Skrevet 16. januar 2012 Har lest en del her inne på forumet og andre steder. Når det kommer til yrkesvalg og valget står mellom å bli sykepleier eller lærer, virker det i stor grad som at sykepleiere som er misfornøyde med yrkesvalget sitt oppfordrer andre til å velge læreryrket istedenfor sykepleieryrket. Lærere som føler de har valg feil oppfordrer unge til å velge sykepleieryrket istedenfor læreryrket. Merk at dette gjelder ikke alle sykepleiere og lærere, men hvis en får råd fra den ene eller den andre som har valgt feil, oppfordrer de nesten utelukkende andre til å velge det motsatte, og kan ofte finne på å si noe som at andre ALDRI må velge deres yrkesvei! Er det bare jeg som har lagt merke til dette? :gjeiper: (Nå skal det sies at det er veldig mangel lærere og sykepleiere som er godt fornøyde med yrkesvalg)
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2012 #2 Skrevet 16. januar 2012 * veldig mangE lærere og sykepleiere som er godt fornlyde med yrkesvalg
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2012 #3 Skrevet 16. januar 2012 Det er det samme i alle andre yrker. Jeg er på fjerde året på et knallhardt sivilingeniørstudium og er drittlei. Jeg har jo ikke lyst til å anbefale folk en studium/yrke som sliter ut folk!
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2012 #4 Skrevet 16. januar 2012 Men, det der veldig mange som står mellom enten sykepleier eller lærer.
Gjest Raindrops Skrevet 16. januar 2012 #5 Skrevet 16. januar 2012 Er det så merkelig da? Hvis jeg hadde en jobb jeg hatet så ville ikke jeg heller anbefalt den til noen :gjeiper:
altflyter Skrevet 16. januar 2012 #6 Skrevet 16. januar 2012 hehe. Det er mange som er fornøyd. Tror bare mange har vært uheldig med svarene de har fått her...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå