Gå til innhold

Erfaringer fra bryllup i Arguinguin

Anbefalte innlegg

Skrevet

:bryllup:

Jeg skal gifte meg i sjømannskirka på Gran Canaria i år, og lurte på om noen her inne har gjort det før, eller planlegger å gjøre det. :hjertesmil:

Jeg søker litt erfaringer fra bl.a Mias Salong (som jeg håper å kunne bruke), evt restaurant anbefalinger og fotograf (vi har blitt anbefalt en Antonio)

Noen som kan hjelpe meg? :biggrin:

Videoannonse
Annonse
Gjest Solstråla88
Skrevet

Har ikke giftet meg der nede, men er litt kjent. Ang mat så har dem mange gode steak house i purto rico bla el ranshero som ligger inne på senteret i puerto rico. Det finnes også mange fine steder og ta bilder, ikke så langt unna Arguieneguin ligger noe som heter Anfi del mar, og har laget en kjempe fin hjerteøy, med en romantisk og koselig bro hvos man kan få til fine bilder. En ting er i hvertfall sikkert, det er fantastisk fint på denne øya:)

Skrevet

Vil anbefale Restaurant Oscar ute ved stranden i puerto rico. Evt er også Club Amadores på amadore-stranden veldig fint.

Jeg ville ALDRI gått på en restaurant på senteret i Puerto Rico for bryllupsmiddag.

Ellers er det også fint på Anfi del mar. Er ok restauranter der og.

Ellers heter ALLE Antonio. :P

• Liker 1
Skrevet

Vil anbefale Restaurant Oscar ute ved stranden i puerto rico. Evt er også Club Amadores på amadore-stranden veldig fint.

Jeg ville ALDRI gått på en restaurant på senteret i Puerto Rico for bryllupsmiddag.

Ellers er det også fint på Anfi del mar. Er ok restauranter der og.

Ellers heter ALLE Antonio. :P

Hi hi det kan vel kanskje stemme det, håper vi finner den rette Antonio da :biggrin:

Jeg tror ikke det blir bryllupsmiddag på senteret, nei. Vi er litt over 10 stk som skal nedover, og selvom det blir et enkelt bryllup, så har jeg lyst på litt fancy feiring :danse:

Jeg har ikke vært på Arguinguin før, så er litt lite kjent der. Er disse stedene langt unna Arguinguin? Hørtes jo SUPER fint ut med bryllupsmiddag nede ved stranden da :hjertesmil:

Sjømannskirka hjalp oss gjerne med å anbefale en restaurant på samtalen vi skal ha DAGEN FØR BRYLLUPET. Er ikke det litt kort frist? Eller er de så fleksible?

Takker så mye for svar, kjenner nervene roer seg litt :laugh:

Skrevet

Club Amadores er veldig fint. Bestill etter 20.00 om det er på stranden. Da unngår du turistene der. Andre steder gjerne fra 17.00 (mindre tyrister da) Ellers går det an å kontakte noen flotte hoteller! Gloria Palace er kjempefint. Det er ellers ikke så veldig FINT i Arguineguin, men det er en koselig plass. 5 min med Taxi fra Puerto Rico. 15 min til Amadores. Ville egentlig reist ned noen dager tidligere og gjort litt research.

Gjest Solstråla88
Skrevet

Anfi del mar ligger ca 2-3 km unna Arguinegin, de har også gode resturanter og mange hyggelige steder og ta bilder:) anbefales

Skrevet

Tråden er ryddet for spam.

Kråkesaks, moderator.

Skrevet

Åh, tusen tusen takk :blomst:

Her var det litt å titte igjennom. Vi reiser ned nesten en uke før vielsen, så håper vi får tid til å gjøre litt resarch da.

Samtidig som det er gøy, er det jo litt skummelt å planlegge de siste detaljene uka før vielsen. :overrasket: Håper alt faller på plass, og vi finner både en plass å spise og evt ta noen drinker og danse litt senere. :danse:

Skrevet

La Aquarela på hotel Aquamarina er en super restaurant dersom dere er ute etter noe litt mer fancy. De serverer maten under sølvlokk, og er det fint vær kan man sitte ute. Når det gjelder maten, er hummersuppen fantastisk!

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei

Vi giftet oss på Arguineguin for 3 år siden, og vi brukte Mias salong. Var veldig fornøyd med det, og hun fikset bukett, fotograf (Antonio), restaurant (Rossini) og diverse til oss. Så vi hadde alt klart før vi dro. Hotellet vårt (Sunwing Resort), restauranten og sjømannskirken lå alt innenfor gåavstand.

Jeg og forloveren min begynte dagen i frisørsalongen, som lå på hotellet. Veldig praktisk:)

Mannen min og forloveren hans var såvidt innom og fikk brystbukettene sine. Han og resten av gjestene våre gikk bort til Sjømannskirken langs promenaden. Vi var 18 stk. Jeg og forloveren min tok taxi bort(frisørsalongen fikset taxi). Fotografen møtte oss i kirken og tok bilder der. Etter vielsen dro jeg og mannen min avgårde med fotografen til en park for å ta bilder. Kjørte et lite stykke i bilen hans. Resten av følget vårt vandret tilbake langs promenaden bort til restauranten, som lå mellom kirken og hotellet. Vi ble kjørt til restauranten av fotografen, og kom til dekket bord. Vi satt ute i det flotte været og koste oss. Hadde en del av restauranten for oss selv. Før vi gikk derifra tok vi bilder ved bassengkanten, og plutselig dukket det opp en fyr med gitar som spilte for oss. Så da fikk vi danset også. Etter det vandret vi tilbake til hotellet i solnedgang, og fikk låne et uteområde/terrasse hvor vi tilbrakte resten av kvelden.

post-19751-0-92387400-1328128840_thumb.j

• 4 uker senere...
Skrevet

Hei

Vi giftet oss på Arguineguin for 3 år siden, og vi brukte Mias salong. Var veldig fornøyd med det, og hun fikset bukett, fotograf (Antonio), restaurant (Rossini) og diverse til oss. Så vi hadde alt klart før vi dro. Hotellet vårt (Sunwing Resort), restauranten og sjømannskirken lå alt innenfor gåavstand.

Jeg og forloveren min begynte dagen i frisørsalongen, som lå på hotellet. Veldig praktisk:)

Mannen min og forloveren hans var såvidt innom og fikk brystbukettene sine. Han og resten av gjestene våre gikk bort til Sjømannskirken langs promenaden. Vi var 18 stk. Jeg og forloveren min tok taxi bort(frisørsalongen fikset taxi). Fotografen møtte oss i kirken og tok bilder der. Etter vielsen dro jeg og mannen min avgårde med fotografen til en park for å ta bilder. Kjørte et lite stykke i bilen hans. Resten av følget vårt vandret tilbake langs promenaden bort til restauranten, som lå mellom kirken og hotellet. Vi ble kjørt til restauranten av fotografen, og kom til dekket bord. Vi satt ute i det flotte været og koste oss. Hadde en del av restauranten for oss selv. Før vi gikk derifra tok vi bilder ved bassengkanten, og plutselig dukket det opp en fyr med gitar som spilte for oss. Så da fikk vi danset også. Etter det vandret vi tilbake til hotellet i solnedgang, og fikk låne et uteområde/terrasse hvor vi tilbrakte resten av kvelden.

Wow, detta var nyttig info tusen tusen takk! :danse:

Jeg har såvidt hatt kontakt med Mia, men det er en måned siden og jeg har ikke hørt noe mer (uæææh) :sjokkert: Men slår meg litt til ro med at jeg stresser sikkert mer enn de der nede gjør, og at det er vanlig å ikke MÅTTE ha alt i orden tre uker før.

Kan jeg spørre hvor mye dere betalte for Mia og Antonio?

Restauranten skal vi ihvertfall sjekke ut, den hørtes koselig ut. Hadde du sommerkjole eller brudekjole?

Oj, masse spørsmål der, håper det går greit

Skrevet

Til fotografen betalte vi 360 Euro, og da fikk vi et album med alle bildene + en cd med alle bildene på. Til Mia betalte vi totalt 544 Euro, og det var for hår, sminke, påkledning, frokost på bryllupsdagen i salongen for meg og forlover, brudebukett, brystbukett til brudgom og forlover, og alt hun hadde fikset for oss, inkludert bestilling av restaurant og meny.

Jeg hadde brudekjole;)

Skrevet

Til fotografen betalte vi 360 Euro, og da fikk vi et album med alle bildene + en cd med alle bildene på. Til Mia betalte vi totalt 544 Euro, og det var for hår, sminke, påkledning, frokost på bryllupsdagen i salongen for meg og forlover, brudebukett, brystbukett til brudgom og forlover, og alt hun hadde fikset for oss, inkludert bestilling av restaurant og meny.

Jeg hadde brudekjole;)

Åh, det var jo ikke ille priser i det hele tatt :Nikke: Håper bare jeg hører fra Mia igjen da. :sjenert: Hvor lenge på forhånd hadde dere alt klart?

Skrevet

Nei, prisene var det ingenting å si på :) Vi fikset de siste detaljene 2-3 uker før bryllupet.

Husker hun sa hun hadde mange brudepar å ta seg av, så hun fikk unna de nærmeste først. Du hører nok snart fra henne, men du kan jo alltids sende henne en ny mail, bare for å forsikre deg om at hun har fått den.

Skrevet

Jammen det var godt å høre. Vi har enda ca 3 uker å gå på. Bare litt uvant å ikke ha alt på G når det begynner å nærme seg sånn. :overrasket: Nå er det jo tillegg vinterferie så hun har sikkert mye å gjøre.

Tusen, tusen takk for at du har roet bryllupsnervene mine. :smilyblomst: Det er alltid godt å høre hvordan andre har gjort det.

:tommelsmil:

• 2 måneder senere...
Skrevet

Å så spennende. Hvordan gikk det med dere? Hadde vært hyggelig å høre. Vi skal nemlig gifte oss i Arguineguin til høsten.

Jeg er veldig godt kjent der og vi skal nok spise på Los Canarios. Mulig vi tar bryllupsnatten på Gloria Palace i Amadores.

• 1 måned senere...
Skrevet

Å så spennende. Hvordan gikk det med dere? Hadde vært hyggelig å høre. Vi skal nemlig gifte oss i Arguineguin til høsten.

Jeg er veldig godt kjent der og vi skal nok spise på Los Canarios. Mulig vi tar bryllupsnatten på Gloria Palace i Amadores.

Dytter og dytter. Noen med erfaring?

Vi ender nok opp med La Aquarela, noen som har hatt bryllupet der? Jeg vurderer også Rossini.. Veldig koselig der..

Jeg har forsøkt å maile Mia, men får ikke svar... Hmm kanskje ringe?

• 4 måneder senere...
Skrevet

Dytter og dytter. Noen med erfaring?

Vi ender nok opp med La Aquarela, noen som har hatt bryllupet der? Jeg vurderer også Rossini.. Veldig koselig der..

Jeg har forsøkt å maile Mia, men får ikke svar... Hmm kanskje ringe?

Hvordan gikk det med dere? Vi skal gifte oss der til neste år :)

Anonym poster: b2e6060f3d2399495ee32d0168475031

Skrevet

Guantanamo ( Tauro-dalen) har kjempegod mat! Et must hver gang jeg er på Gran Canaria!

Og resturanten ute på hjerteøya ( Amfi) anbefales absolutt.Fint er det der også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...