Gå til innhold

Tips til styrkeøvelser som ikke involverer skulder/arm


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har pådratt meg en lei betennelse i høyre skulder og arm, helt ned i håndleddet, og har fått beskjed om å ikke trene armen til jeg er symptomfri.

Men jeg vil gjerne trene resten av kroppen, er det noen som har tips til styrkeøvelser uten manualer? Kommer på noen selv, som knebøy uten vekter (evt magebelte med vekt :P ) og utfall. Har ikke prøvd planken, er litt usikker på om jeg klarer det med denne armen. Skulle gjerne hatt litt flere øvelser å bytte mellom :)

Er ikke tilknyttet treningssenter. Jogging og gåturer går til en viss grad, av en eller annen grunn får jeg ofte vondt i skuldra etterpå..

(Jeg skal jo absolutt ikke bruke pc, men er blitt flink til å bruke venstrehånda til det.. ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har pådratt meg en lei betennelse i høyre skulder og arm, helt ned i håndleddet, og har fått beskjed om å ikke trene armen til jeg er symptomfri.

Men jeg vil gjerne trene resten av kroppen, er det noen som har tips til styrkeøvelser uten manualer? Kommer på noen selv, som knebøy uten vekter (evt magebelte med vekt :P ) og utfall. Har ikke prøvd planken, er litt usikker på om jeg klarer det med denne armen. Skulle gjerne hatt litt flere øvelser å bytte mellom :)

Er ikke tilknyttet treningssenter. Jogging og gåturer går til en viss grad, av en eller annen grunn får jeg ofte vondt i skuldra etterpå..

(Jeg skal jo absolutt ikke bruke pc, men er blitt flink til å bruke venstrehånda til det.. ;) )

Hopp opp og ned på noe som er 60-70cm høyt. Når du hopper ned skal du hoppe opp med en gang igjen og således utnytte sprettet i leggmusklene. Dette er god spenst-trening.

-Varianter av knebøy: En-fots knebøy/pistol squats, sissy squats.

-Sit-ups/abmat situps. Situps er en ganske bra øvelse for hofteleddsbøyer og en middels dårlig mageøvelse.

-Rygghev

-Sideplanke

Hvis du har vekt-vest kan du trene med den for å gjøre alt tyngre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Pistol squats ser morsomt ut, det skal jeg prøve :) Er litt usikker på om det er noen måte å få til rygghev hjemme uten stativ? Det er en øvelse jeg garantert hadde hatt godt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Pistol squats ser morsomt ut, det skal jeg prøve :) Er litt usikker på om det er noen måte å få til rygghev hjemme uten stativ? Det er en øvelse jeg garantert hadde hatt godt av.

Kommer ikke på noen i farten. Prøv å søk på google: "no equipment back exercises".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan trene abs ved å trene rumpeløft. Ligg på magen, ha beina i nittigraders vinkel og løft stumpen.

Også kan du trene utfall uten vekter.

Og den øvelsen jeg ikke vet navnet på men der du ligger flat som ei pannekake på magen og løfter ene beinet så høyt du kan. Bra for rumpa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...