Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen og jeg er prøvere (PP3), og han går på antidepressiva. I går googlet jeg antidepressiva og sædkvalitet og ble rimelig nedslått. Jeg kunne lese en hel masse antakelser (eneste dokumenterte studiet jeg fant var gjort på to menn), så på den positive siden er det jo ikke helt kjørt enda.

Det viktigste for meg er at mannen har det bra, og jeg vil ikke at han skal slutte på antidepressiva hvis dette gjør at hans mentale helse forringes. Lurer imidlertid på om det er noen her inne med erfaring fra tilsvarende - og om det finnes noen som har blitt gravide på tross av mannens medikamentbruk?

*sukk*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.. :-)

Lurer litt på det samme som deg her.. Samboeren min går også på antidepressiva.. Vi har heller ikke fått det til å klaffe enda, gått uten prevensjon siden august.. Han har et barn fra før, det samme har jeg.. Men han sier selv at han tror han ikke kan få flere barn.. At hans svømmere er dårlige.. Håper jo ikke dette er tilfelle siden vi også ønsker et barn sammen:-P kanskje noen andre som vet noe mer om dette i forhold til medisinene.. Kan dette ødelegge vår sjanse til å få barn sammen? Skulle gjerne likt å visst mere jeg og.. Vondt å gå uvitende mens en prøver..

Så får ho håpe begge to at det ordner seg for snille jenter;-)

Skrevet

Clomiphene citrate (Pergotime) kan ha positive effekter på sædkvalitet og er altså ikke fertilitetsmedisin kun for kvinner.

Dette til orientering da jeg er usikker på om denne behandlingen er vanlig blant menn, ihvertfall basert på reaksjonene jeg fikk da jeg fikk utskrevet første resept (ikke for fertilitet).

Kanskje jeg skal lage en tråd om dette?

Rapporter tilbake.

Skrevet

Ja, setter pris på om du hadde gjort det:) jeg vet veldig lite om dette, men medisinen som min kjære bruker heter citalopram teva.. Han tar 60 mg hver dag.. Dette er visst en erstatning og billigere produkter..

Skrevet

Kanskje dumt spørsmål, men har det noe å si om man som kvinne går på antidepressiva når man er prøver? Jeg bruker zoloft 50mg.

• 2 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Ts her...

Vil bare informere om at da jeg startet denne tråden var jeg visst gravid og er nå 4 åneder på vei ;)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...