Gå til innhold

Begynne på SATS når man er feit?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er feit. Skikkel feit. Type ganske overvektig. Jeg vet at jeg må trene og bli mer aktiv for å kunne få vekk noen kilo, få bedre form og selv føle meg bedre. Men jeg er usikker på dette med å starte å trene på et senter, slik som SATS. Hvordan er det for overvektige å trene på slike senter? Blir man glodd ekstra på? Blir det sett på som negativt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er feit. Skikkel feit. Type ganske overvektig. Jeg vet at jeg må trene og bli mer aktiv for å kunne få vekk noen kilo, få bedre form og selv føle meg bedre. Men jeg er usikker på dette med å starte å trene på et senter, slik som SATS. Hvordan er det for overvektige å trene på slike senter? Blir man glodd ekstra på? Blir det sett på som negativt?

Du har like mye rett til å trene der som alle andre.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener på ELIXIA, og jeg ser ofte store folk som trener der. Ingen som glor eller antyder at du ikke har noe der å gjøre. Da jeg begynte der hadde jeg 30 i BMI, men jeg følte meg like velkommen som det jeg gjør nå (BMI 22)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg overvektig selv, så vet ikke hvordan det føles, men har sett en del overvektige på SATS-senteret jeg trener på. Tenker egentlig ikke spesielt over det, eneste enn at det er bra at folk trener, uansett form og størrelse. Vil si det blir sett på som veldig positivt! Om du vil bli glodd på, vet jeg ikke, men tror og håper folk er nok opptatte med seg selv om sin egen trening :)

Ta i mot tilbudet om veiledning når du melder deg inn, finn en treningsform du kan leve med, og kos deg på trening. Lykke til :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde heller investert i en tredemølle hjemme enn å betale på sats.

Er kraftig selv og vurderer å gjøre det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde rett over 30 i BMI da jeg begynte på SATS. Ikke noe problem, folk driter i hva du gjør, og jeg opplevde ikke at noen viet meg ekstra oppmerksomhet på grunn av at jeg var feit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde heller investert i en tredemølle hjemme enn å betale på sats.

Er kraftig selv og vurderer å gjøre det.

Hvorfor det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elfrida

Har også erfaring som feit på SATS, og det er null problem. Det er litt forskjellig stemning og kultur fra sted til sted, så hvis du er misfornøyd et sted, prøv et annet. Men i min erfaring er de "glane-stedene" steder der man blir glant på samma hva. F.eks på SATS på Storo-senteret likte jeg meg ikke, mens andre sikkert stortrives.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du føler ofte at alle ser på deg når du trener, men det er i grunn bare bullshit. Ingen som legger merke til deg en gang før du står der å skal løfte 200 kilo i markløft... xD

Mvh Pingle

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp begynt å trene på et treningssenter, jeg har bmi på 30 og jeg merker ingenting negativt. Synes du skal starte dersom du er motivert, er viktig med trening, uansett form og størrelse.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag tränar på SATS och där finns gott om överviktiga människor. Jag är bara imponerad och glad att folk faktiskt tar tag i sin livsstil. Jag är mer imponerad av de överviktiga än de normalviktiga då en överviktig person förmodligen får jobba mer och ställa högre krav på sig själv. :) sats är suveränt förresten! (nu tränar jag ju i Sverige, men tänker mig att det är ungefär likadant i Norge.)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener på SATS selv, og har ikke inntrykket av at folk glor dersom noen er litt større enn andre.

(De jeg ser mest på er ihvertfall ikke overvektige, hoho)

Eneste jeg tenker er: "Wow, bra at du faktisk tar initiativ til å forbedre livet ditt. Er de som faktisk ikke er her som bør skamme seg!"

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har såvidt "normal" bmi, og er ikke veldig stor, så jeg vet ikke hvordan du føler det. Men det jeg kan si iallefall er at når jeg er på treningstudio, så er jeg kun opptatt av meg selv, og ser ikke på de andre. Tror det gjelder for de fleste som trener, man blir litt i sin egen verden, og legger ikke så mye merke til det rundt seg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er mer opptatte av sin egen trening enn å glane på andre; Uansett utseende og størrelse.

Så kom deg på treningsstudio :jepp:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du ha mindre rett til å trene der enn en tynn person?

Go for it! Du må begynne en plass.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg jobber i SATS, og vil bare ønske deg hjertelig velkommen! :blomst:

Jeg anbefaler deg å ta imot tilbudet om gratis veiledning når du melder deg inn, og ikke nøl med å benytte deg av veiledning underveis heller. Det er det vi er der for :).

Dersom du skulle ønske hjelp med vektnedgang har vi også et kurskonsept som heter "Lettere liv". Du kan lese mer om det her: http://www.sats.no/tjenester/Kurs/Vektkontroll/

Lykke til! :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener på studio (ikke SATS) og er som de fleste aller mest opptatt av den mest interessante personen der inne - MEG SELV. Hvis jeg reflekterer noe over at andre er overvektige så tenker jeg bare at det er bra at de trener. Og hvis jeg skulle slumpe til å se at en av dem løfter tyngre enn meg eller trår hardere enn meg på trappemaskinen blir jeg bare imponert. Og litt misunnelig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er feit. Skikkel feit. Type ganske overvektig. Jeg vet at jeg må trene og bli mer aktiv for å kunne få vekk noen kilo, få bedre form og selv føle meg bedre. Men jeg er usikker på dette med å starte å trene på et senter, slik som SATS. Hvordan er det for overvektige å trene på slike senter? Blir man glodd ekstra på? Blir det sett på som negativt?

Jeg vil si tvert i mot. Jeg tenker at alle som er på et treningssenter er der for å ta vare på seg selv. Noe som er positivt. Uansett om de er tykke eller tynne, mokkamenn eller plumboer.

Jeg hadde heller investert i en tredemølle hjemme enn å betale på sats.

Er kraftig selv og vurderer å gjøre det.

Det er en dårlig idé.

Dersom du er veldig overvektig er det ikke sikkert tredemøllen er laget for din vekt. Og skal du ha en god tredemølle koster disse VELDIG mye. Da er det billigere å melde seg inn i et treningsenter.

Tredemølle er også den sikre vei til belastningskader for overvektige. Dersom du er overvektig er sannsynligheten ganske stor for at du ikke har drevet noe særlig med idrett og trening tidligere og trenger derfor veiledning. Det er faktisk sånn at i dag er det veldig mange som ikke en gang kan løpe riktig.

Det er ikke nødvendigvis en egenskap som er medfødt. I tillegg har dempede sko gjort sitt for å ødelegge steget de siste 50 årene slik at belastningen på muskler og skjelett er stor. I et nedslag med hælen legger du opptil 4 ganger din egen kroppsvekt på en knokkel som er avstivet hele veien opp til hodet. Prøv å løpe på hardt underlag uten sko. Dersom du lander på hælen vil du kjenne det helt opp i hjernebarken.

På et treningssenter har du ihvertfall muligheten til å bli veiledet. Det er ikke sikkert løping er den aktiviteten som må til for å få de resultatene du ønsker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På de saltimene jeg går på er det mange runde damer også. Å gå på timer i sal, gjerne sånne uten hopp, er en forpliktende og relativt morsom (iallefall ikke helt katastrofalt kjedelig) måte å trene på. Et apparat hjemme står bare der og maser ikke på deg... ;)

Nei, hiv deg utpå. Som du ser av tråden her er nok grunnen til at det ikke er flere tjukke damer der at de ikke er tjukke lenger :klemmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...