AnonymBruker Skrevet 16. januar 2012 #1 Skrevet 16. januar 2012 Bodde i blokk hvor vi hadde selvutnevt "recycling officer" som hadde balkong med utsikt over bosscontainerne og pleide aa staa paa balkongen og rope etter alle som skulle toemme boss, kritisere antall poser og paapeke kjopevarer. (Resirkulering kastes i store gjennomsiktige plastsekker i UK). Da jeg skulle flytte ut fikk jeg hjelp av far, som nesten kom i handgemeng med denne mannen som truet med aa ringe politiet da han kastet en svart soppelsekk med resirkulering i resirkuleringsbosset. Jeg orket ikke aa krangle saa jeg spurte om lov til aa ta en gjennomsiktig sekk over den svarte, og da var det greit. Vanligvis snek jeg meg ut med bosset 4 paa natten Hva slags nabohistorier har dere? 4
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2012 #2 Skrevet 16. januar 2012 Nabokjerringa som forøvrig ikke var eldre enn at hun hadde barn på min alder, brukte å sitte å glane med kikkert bort på verandaen til oss når vi var der. Men det var kun når vi ungdommene var der med venner... Vi vinket bort til henne av og til, og hun ble tydeligvis flau over å bli fersket og snek seg til et annet vindu, men vi så henne fordet Et nabopar finner på mye rart. Det stjal bensin av naboene ved å suge det ut med en slange, stjelte strøm fra naboen med forlengelsesledning, vandret naken rundt på gårdsplassen sin (og den var det fullt innsyn på...), parkerer på andre sin eiendom siden de er redde for at folk skal se hvor de bor (men navn på husdøra...?), "låner" ting fra gårdsplassene til folk uten å spørre, kommer på de merkeligste tider og vil låne penger. De har gjort så mye at jeg har glemt masse. Unødvendig å si at de ikke er noen favoritter i nabolaget? 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2012 #3 Skrevet 16. januar 2012 Naboen vår, en gammel dame på over 70 år, måker snøen først, så koster hun over gårdsplassen etterpå. Hun klipper først gresset på vanlig måte, så går hun over med saks. 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2012 #4 Skrevet 16. januar 2012 Vi hadde også en slik nazisøppelsorteringsmann. En dag ringte han på døra vår og hadde et twistpapir i hånda som han viftet med og spurte "hvem i helvete som hadde kastet dette i feil spann".... Og ja, det var en av mine unger,hoffameg. 4
Cho Kon It Skrevet 16. januar 2012 #5 Skrevet 16. januar 2012 Vi bodde i et hus med fire leiligheter, og vegg i vegg med oss bodde ei jente og en gutt på vår alder (i begynnelsen av 20-årene). De to hadde mye morro sammen, vi ble stadig forstyrret med hyling og dunking fra deres side av etasjen. Hun hylte "neeeeeeeeei, sluuuuuuuutt, æææææææææ" og han lo. Det hørtes jo i og for seg morsomt ut, en slags frekk kilelek eller noe sånt, det var bare det at enkelte dager hylte de (hun) så høyt og lenge at vi faktisk måtte banke på og be de roe ned lydnivået litt. Vi ble da møtt av en svett, andpusten, rødmusset mann som var veldig, veldig flau. Litt senere fant vi ut at de var søsken. Etter det lot vi de bare holde på. I den ene blokken vi bodde i ble vi stoppet i gangen av naboen over oss, han ville bare si at hvis vi trengte hasj eller speed så var det bare å komme opp til han! 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2012 #6 Skrevet 16. januar 2012 Skal vi se... Da jeg bodde i Bergen hadde vi selvutnevnt trappevaskinspektør i etasjen over. Jeg passet alltid på å bruke et vaskemiddel med sterk lukt når det var min tur til å vaske, slik at hun ikke skulle være i tvil om at det var vasket (vanligvis bruker jeg mikrofibermopp og vann...). De som bodde i blokka ved siden av kunne se rett inn i stua og kjøkkenet hos meg, og ei som bodde der satt konstant på kjøkkenet sitt og glodde. Et annet sted jeg bodde (også i blokk) hadde jeg ei gal alenemor rett over gangen. Hun låste eldste barnet ute, kranglet med samtlige naboer om bagateller, beskyldte meg for å ha bedt yngste barnet dra til hel... (jeg hadde ikke gjort det, men jeg hadde veldig lyst av og til). I etasjen under meg hadde jeg ei nokså spesiell eldre dame som ofte satt ute på balkongen sin og leste høyt fra Se og Hør og kommenterte det hun leste. Nå har jeg ikke så veldig spennende naboer, bare en alkoholiker, en konemishandler og et par som kun snakker norsk når de har noe å klage på til styret. Jeg er veldig glad for at vi har egne søppeldunker til hver leilighet... 3
feuerstein Skrevet 15. april 2012 #7 Skrevet 15. april 2012 Da jeg bodde i blokk hadde jeg en ung nordlending over meg som brukte Skype på et heftig surroundanlegg. Hørte ikke hva naboen sa, men hver gang samtalepartneren svarte dundret det klart og tydelig i alle rom hos meg. I tillegg var han flink til å ikke ta med nøkkel når han luftet hunden, så ganske ofte ringte han desperat på hos alle naboer i samme oppgang for å bli sluppet inn igjen. Situasjonen ble langt mer interessant i neste blokkleilighet. To strøkne unge damer delte leilighet og gjorde ikke noe særlig av seg, men jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg åpnet lokket på vårt felles papiravfall og fant innpakningen til diverse sexleketøy liggende godt synlig. Det eneste irriterende med dem var at jeg ikke var flue på veggen deres. Da var naboene rett under langt mer irriterende. Asiater av noe slag, vill tipping på Vietnam eller noe i nærheten. Hadde sorte søppelsekker festet til innsiden av vinduene istedenfor gardiner. Fikk besøk til rare tider på døgnet, besøk som tidvis bommet på ringeklokken og ringte på hos meg midt på natten. Alltid festlig å snakke i dørtelefon med noen som er så ruset at de knapt klarer stå oppreist. Den ene bommet kraftig og brøt seg inn hos meg mens jeg var hjemme, da måtte jeg vifte med koevoet og brøle nokså mye før han innså at dette faktisk ikke var leiligheten han skulle til. En vakker dag ble jeg stoppet av en spaner kort etter å ha gått ut på gaten, han lurte på om jeg hadde lagt merke til noe spesielt med disse naboene. Et par uker etter dette hørte jeg den herlige lyden av en flokk store politifolk som knuste døren deres og stormet inn iført de antrekkene som vanligvis er forbeholdt antiterror/sadomasochistisk gruppesex. Å flytte til et villastrøk med pensjonister på alle kanter har virkelig gjort livet mitt kjedelig. 2
Gjest notetur nomen Skrevet 15. april 2012 #8 Skrevet 15. april 2012 Bodde i blokk hvor vi hadde selvutnevt "recycling officer" som hadde balkong med utsikt over bosscontainerne og pleide aa staa paa balkongen og rope etter alle som skulle toemme boss, kritisere antall poser og paapeke kjopevarer. (Resirkulering kastes i store gjennomsiktige plastsekker i UK). Narvestad. 3
Alice123 Skrevet 15. april 2012 #9 Skrevet 15. april 2012 (endret) Jeg hadde en nabo en gang som var litt for hyggelig. Det hele begynte veldig fint, med et godt naboskap. Jeg og samboeren min ble stadig invitert over på sigar og noe godt i glasset, gode historier og hyggelig selskap til langt på natt. Han pleide også å si i fra når han skulle til butikken, om vi ønsker å sitte på eller om det var noen småting han skulle ta med for oss (vanligvis måtte vi ta buss til butikken eller gå noen km). Om han hadde kake eller noe lignende til overs etter selskap, var det en selvfølgelighet for han at vi skulle få det. Naboskapet gikk begge veier, så han var ofte hos oss og fikk mat/ting av oss også. Han var en veldig god nabo som ble en god venn. Alt var vel og bra, men etterhvert ble det veldig intenst. Til slutt kunne vi ikke gå ut på verandaen for en røyk i frykt for at han skulle være på sin veranda (vi hadde naboleiligheter). Om han var der ville han slå av en prat som varte i minst en halvtime, og så invitere oss over til seg for mat/øl/whatever. Om vi høflig takket nei tok han ikke et nei for et nei, og kom heller over til oss med hva ennhan hadde invitert oss over på. Om han hørte at vi var ute (at vi kom hjem fra jobb/butikk eller var på verandaen) ville han sprette ut av døra si og dra oss med inn til seg. Til slutt ble det så ille at vi listet oss rundt i egen leilighet og knapt turte å gå utenfor døra, i frykt av at han skulle oppdage at vi var hjemme. Edit: Må legge til at han begynte å gråte da vi sa vi skulle flytte. Voksne mannen. Endret 15. april 2012 av Alice123 6
Gjest Belle Gunnes Skrevet 15. april 2012 #10 Skrevet 15. april 2012 Jeg bor midt i byen og ene naboen har en uoppdragen setter. Denne gadd hun ikke gå tur med, så den fikk løpe løs i området. Her dreit den ned lekeplassene til barn og skremte vettet av folk på gata. Hun fikk derfor en del kjeft fra nabolaget og i stedet for å begynne å lufte hunden på en normal måte, så slapp hun den bare ut på natta i stedet. Og innkalling var ikke akkurat innlært, så dama skreik halve natta på løsbikkja si. Så da ble det ennå mer kjeft. Da gikk hun til anskaffelse av en hundefløyte (men glemte å lære bikkja og komme på lyden) Ikke alle hundefløyter er lydløse... så da ble det nok en runde med kjeft fra hele nabolaget. Etter fire år med dette, så har hun endelig begynt å gå tur med bikkja i bånd. Tjohoo. Hun er ikke godt likt her i nabolaget. 3
Dolce Skrevet 15. april 2012 #11 Skrevet 15. april 2012 Mest irriterende: Bygård i Oslo for noen år siden. Nabo over oss var en festglad "bimbo", så det var vorspiel, nachtspiel, hyling og skriking i oppgangen til nesten alle døgnets tider 7 dager i uka. Holdt på å bli gal av den dama, og var faktisk nær å gå til fysisk angrep et par ganger når jeg ble vekket av musikk på styrke 10+ kl. 03.00-04.00 på vanlige ukedager.... Mest sære: Første leiligheten min. Leide i en bygård der det stort sett bodde eldre. Jeg kjøpte vanlige gardiner på Ikea til kjøkkenet, og synes jo at jeg hadde fått det ganske koselig. Så begynte moroa: Nabodamen på ca. 75 ringte på. Hun lurte på hvorfor jeg ikke hadde "kapper" på gardinene (vet ikke om det er det det heter, men det er sånne som henger midt på vinduet). Husker ikke hva jeg svarte, men det endte med at hun kom med nyinnkjøpte gardiner til meg. Dyre var de også. Og jeg var ung og sjenert og altfor høflig oppdradd, så jeg turte ikke annet enn å henge dem opp. De så helt for j..... ut etter min smak. Etter det var hun stadig på døren med diverse potteplanter og nipsete pynteting og sånt som hun mente jeg skulle ha i vinduene slik at "bygården så penere ut fra utsiden". Bodde der heldigvis bare 1 år Mest skremmende: Hadde en tung alkoholiker som nærmeste nabo. Han satte fyr på leiligheten minst en gang i måneden. Og falt ned trappa minst to ganger i uka. Så det var stadig brannbiler, sykebiler - og store blod-dammer i oppgangen. Jeg hadde 4 røykvarslere. Og sov vel egentlig bare normalt når jeg visste at han ikke var hjemme. 6
Gjest Elissima Skrevet 21. april 2012 #12 Skrevet 21. april 2012 Mest sære: Første leiligheten min. Leide i en bygård der det stort sett bodde eldre. Jeg kjøpte vanlige gardiner på Ikea til kjøkkenet, og synes jo at jeg hadde fått det ganske koselig. Så begynte moroa: Nabodamen på ca. 75 ringte på. Hun lurte på hvorfor jeg ikke hadde "kapper" på gardinene (vet ikke om det er det det heter, men det er sånne som henger midt på vinduet). Husker ikke hva jeg svarte, men det endte med at hun kom med nyinnkjøpte gardiner til meg. Dyre var de også. Og jeg var ung og sjenert og altfor høflig oppdradd, så jeg turte ikke annet enn å henge dem opp. De så helt for j..... ut etter min smak. Etter det var hun stadig på døren med diverse potteplanter og nipsete pynteting og sånt som hun mente jeg skulle ha i vinduene slik at "bygården så penere ut fra utsiden". Bodde der heldigvis bare 1 år Hehe jeg fikk klage på noe lignende i fjor. At jeg ikke hadde pyntet med blomster på terrassen min. Mye rart folk skal bry seg med
Gjest Normalfordeling Skrevet 21. april 2012 #13 Skrevet 21. april 2012 Hadde en nabo da jeg bodde i blokk som sto parat til å låse opp inngangsdøra nede når en stakkar kom hjem fra byen med siste nattbuss. Følte jeg ble sjekket om hvor full jeg var og ikke minst om jeg kom alene eller hadde med meg noen. Dama var faktisk ikke så mye eldre enn meg.
Binta Ba Skrevet 21. april 2012 #14 Skrevet 21. april 2012 Tjah, nabo og nabo. I gamle leiligheta vår bodde det tydeligvis en big-time-dealer før oss. Tro det banka på ruta vår, som ligger ut mot gata, 5-6 ganger på 6mnder, hvor de da spurte om han var hjemme, og om ikke vi hadde noe speed å hjelpe med.. Da vi bodde i Tøyengata, hadde vi derimot interessante naboer. Veldig lytt i mellom leilighetene, men alikevel. Naboene tvers over gangen var fire nigerianske prostituerte som titt og ofte tok med seg menn hjem. Ut og inn, ut og inn, og krangling seg i mellom på natta. Naboen under spilte masse Deftones og lignende til fire om natta, helst på ukedager. Gjerne så høyt at man hørte teksten på sangene, ikke bare bassen..han hørte det sjeldent om man banket på døra, man måtte faktisk vente til det var pause i mellom sangene for å kunne banke på. Dama over oss hadde en unge på ca fire, som gjerne lekte til halv ett-ett om natta med leker som ble sluppet i gulvet, og dytting av møbler rundt omkring. Vi ble i dette bygget i ca 5mnder.. Her vi bor nå innbiller tydeligvis naboene seg at gubben gjør noe kriminelt, afrikaner som han er. Søskenebarnet vårt var en ukes tid i leiligheta mens vi var utenlands, vi hadde vel vært borte rundt 1mnd og en uke når politiet var i nabolaget rundt ett om natta. De spurte søskenebarnet mitt, som satt på trappa i sommervarmen, og det var flere innganger til bygget. ( Vi bor i et utbygg på et hus, så er vår dør, og hovedhusets dør. ) De hadde visst snakket med naboene også, som hadde forstått det sånn at de "var på jakt etter mannen min" i følge huseieren. Trivelig, du..de hilser forøvrig ALDRI på oss heller, disse unge svenskene, men de to mannfolka som bor der er hyggelige som bare det.
VirreVapp Skrevet 21. april 2012 #15 Skrevet 21. april 2012 Min venninne ble spurt om barna kunne leke inne mellom 16 og 18 fordi naboene ville nyte roen på verandaen. Dette i et boligfelt som primært bestod av barnefamilier. Noget spesielt. 4
Rights Skrevet 22. april 2012 #16 Skrevet 22. april 2012 Kunne nok skrevet en liten bok om naboen (som involverer tidligere leieboere også). Mye morsomme episoder. Men det verste naboen gjorde var altså å knuse kjøkkenruten en helg jeg ikke var hjemme. Men dette var også "dråpen", og ting har roet seg nesten helt etter denne episoden! Ruten ble selvfølgelig erstattet, og det var heller aldri noen som helst tvil om at det var naboen (gidder ikke gå nærmere innpå hvorfor). Jeg er også 100% uskyldig opp i dette her. Men som sagt, things are good now
Vulpes Skrevet 22. april 2012 #17 Skrevet 22. april 2012 Jeg liker alle naboene mine kjempegodt, så dette er vel litt feil tråd. Men den fikk meg til å tenke på noe rart en av naboene mine gjør, som sikkert noen synes er teit eller irriterende. De legger ut mat til fuglene om vinteren, og det tiltrekker seg også rotter. En gang jeg sto ved porten deres og pratet litt med fruen i huset, ser jeg mannen sitte på huk i hagen i bakgrunnen med mat i hånden. Virket som at han lokket på ett eller annet, så jeg fulgte litt med. Og jaggu kommer det ikke en svær rugg av en villrotte bort til ham og blir mer eller mindre håndfôret! Haha. Jeg mistet litt munn og mæle da, ja. Men hey, det er jo forsåvidt kult for meg at de liker rotter, ettersom jeg har tamrotter. De spør ofte hvordan det går med rottene mine når jeg prater med dem, haha. Søtt!
egwene82 Skrevet 3. mai 2012 #18 Skrevet 3. mai 2012 Ein nabo punkerte dekket på bilen min. Det var parkering i offentleg gate, og av og til var det ikkje plass utafor huset eg budde i så då stod eg utafor naboen. Men tosk som han var, syntes han at bilen min var aaaaaaaaaaltfor stygg (golf II) til å kunne stå utafor huset hans. Han ringte t.o.m på døra for å klage ein dag eg ikkje var der, så det gjekk utover ei av dei andre i kollektivet. Kan sjølvsagt ikkje bevise at det var han, men det er umogeleg å få ein spikar inn i dekket og bli sittande fast ved eit uhell, såeh, han var ein dust. Og vandal.
krem Skrevet 6. mai 2012 #19 Skrevet 6. mai 2012 Hadde en gang en nabo som klagde over at min samboer stod med ryggen til henne når han hang opp tøy... Nå har vi en nabo som klager over parkeringen til alle hybelboere i gata. Vi er vel de eneste som har egen parkeringsplass, de andre står langs veien. Så en dag da jeg hadde parkert på plassen min, fikk jeg en skikkelig skyllebøtte om at det ikke var plass til at en brannbil eller liknende kunne passere når alle parkerte i veien. Jada...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå