Gå til innhold

Trening av øvre rygg.


Gjest Chevy

Anbefalte innlegg

Jeg er nødt til og være flink jente og trene opp ryggen min. Nå fortiden sliter jeg med store plager i øvre rygg. Korsryggen er bra, men sliter med enorm morgenstivhet i korsryggen. Øvre rygg sliter spesielt etter en dag på jobb (sykehjem). Jobber riktig når jeg er på jobb mtp arbeidsstilling. Etter jobb er jeg helt ferdig øverst i hele ryggen, hvor jeg strekker den ut med litt yogaøvelser som hjelper noe. Men kunne veldig trenge litt tips her pÅ hvordan jeg bør trene styrke mtp ryggen. I tillegg heller je litt til siden og har veldig dårlig holdning.

Ooogså.. Har jeg i mange år hatt "tulle isjas" altså noe smerter bak i rumpa som stråler ned i foten til tider, men idag når jeg våkna var det kjempevondt og bevege seg og gå rett fram.. Strålte skiiikkelig ned i foten.. En annen gang mista jeg følelsen i beinet. Vil ikke at dete skal bli verre. Ønsker og trene slik at det blir bedre.

Burde selvsagt forebygget dette for lenge siden men jeg trodde som så mange andre at ryggplager ikke skulle ramme meg.. Dumm som jeg var

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjekk ut inverted rows/"fat guy pullups" på YouTube. Super øvelse for øvre rygg! Om du synes det er for tungt å løfte hele kroppen, la rumpa sitte igjen på gulvet og løft kun overkroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...