Gå til innhold

Impotens - hvordan forholde seg?

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi er i begynnelsen av et forhold. Det er et mangeårig, nært vennskap som har utviklet seg til dypere følelser. Vi har gjensidig tillit og føler oss svært trygge på hverandre.

Vi har ikke hatt sex ennå... Nå har han nettopp fortalt meg at han har store problemer med potensen. Jeg kan merke at dette kostet og at han føler seg liten.

Jeg blir også litt usikker nå. Hvordan går jeg videre fra her? For jeg elsker han jo.

Er det noen her som har erfaringer med lignende? Hva er den rette måten å nærme meg han på, uten å skremme han fra meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her tror jeg det bare er tre ting som hjelper: Tid, tålmodighet og tillit!

Vet ikke så mye om impotens rent bortsett fra at det kan være mange grunner til den: psykisk, livsstilsbasert og sykdomsrelatert. Og at det kan være et langvarig eller midlertidig problem.

Hvis typen din ikke har utforsket årsaken til impotensen, så kan du kanskje hjelpe ham med det? En tur til lege er kanskje første steg.

Ettersom du elsker ham så skal du vise ham det. Vise i ord og gjerning at det ikke gjør noe om potensen ikke er der. Hvis han fremdeles har sexlyst så er det jo mye annet man kan finne på!

Hvis han skygger unna intime berøringer fordi han er skamfull så må du bygge intimiteten sakte opp uten å virke anmasende. Hvor fort du kan gå frem må du selv finne ut. Fysisk nærhet uten å berøre kjønnsorganer er en ofte suksessfull teknikk. I tillegg er den romantisk!

Jeg vet det finnes en god del litteratur om hvordan kvinner skal få tilbake sexlysten. Kanskje du kan bruke samme metode på menn? Anbefaler deg å ta deg en tur til biblioteket. Der finnes det mange skjulte skatter!

Lykke til!

Skrevet

Om dere har et langt venn-forhold bak dere kan jo det ha bygget opp litt prestasjonsangst? Forsök å sove sammen noen ganger uten å gjöre det til noe stort.

Everything's gonna be allright.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...