TheHairyToothfairy Skrevet 16. januar 2012 #2 Skrevet 16. januar 2012 Det kommer litt an på din situasjon pr idag. Har du førerkort i en eller flere av klassene C, D, CE, DE? Har du vært aktiv sjåfør sammenhengende over lengre tid? Eller er du helt ferskt og vil inn? Personlig fikk jeg fagbrev som yrkessjåfør via en løsning med Forsvaret fordi jeg manglet studiekompetanse. Dette innebar VK1 i transportfag, samt lærlingtid som yrkessjåfør. I mitt tilfelle ble det kuttet mange hjørner, normalt vil dette ta tilsammen to til tre år. Du sitter da med førerkort CE, ADR kompetansebevis, truckfører i diverse klasser og kranfører G8. I min tid var dette også godt nok for å søke gods/persontransportløyve. Har du vært aktiv sjåfør over lengre periode så kan du supplere med kursing. Dette gjør du enklest ved å søke fylket om å ta kursing via de voksenopplæringstilbudene som finnes i ditt fylke. Hvis du kun er ute etter å få transportløyve og har de førerkortene du trenger, så har NKI de kursene du trenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå