Gå til innhold

Høyfjellshotel med slalombakker

Kosemose

Anbefalte innlegg

Hei! Har planer om å ta med barna på en helgetur i vinter for å stå slalom, men har null ide om hvor? Vi har vært på Storefjell, men føler bakkene der blir litt for kjedelige og korte (ikke for meg, men for barna...).

Det må være et sted der det er lett å komme seg i bakkene fra hotellet, også er det viktig at det er et hyggelig hotell med god mat. Svømmebasseng ol er bra, men ikke noe "must".

Noen som har noe å anbefale?! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har dere hørt om fjols til fjells? Det er vårs - på hotellet hvor Leif Juster regjerte for lenge siden.

Skjerdingen høyfjellshotell på Atna (midt i mellom Ringebu/Koppang og Oslo/Trondheim)

1,2km bakke rett bak hotellet. Min 9-åring hopper av heisen halvveis, 17-åringen drar til topps og synes bakken er bra, men "litt kort".

Kilometervis med langrennsløyper, svømmebasseng med 28-29 grader i vannet, 2 badstuer, lekehems med TV, video og WII, brettspill etc, biljardrom, lekerom, lobby og bar med peis etc etc.

Og maten pleier å være førsteklasses. Dessuten synes ungene det er stas å drikke Imsdalsvann - helt gratis ut av krana.

Lønner seg å sjekke først om bakken og heisen er åpne.

På Atna burde man besøke Atna bryggeri og Glopheim Kafé, sistnevnte beskyttet av Riksantikvaren som Norges eneste autentiske 50-tallskafé, med isenkram, knipsekasse, flipper, jukebox, glasscola, respatexbord og i det hele tatt. Der kan man drikke det lokale Atna-ølet: nakenbad og rypeøl. For omvisning etc kan folket på Glopheim hjelpe.

Oi, dette ble langt. Som dere skjønner er jeg begeistret for stedet. :fnise:

Hilsen en av de mange stamgjestene.

www.skjerdingen.no

http://www.hirkjolen.no - naturstier i området

http://www.olavsrosa.no/objektinfo.aspx?id=3128817&bilde=1 - Glopheim Kafé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, takk! Tydelig at dette er et sted du kan anbefale ja, og jeg ble nysgjerrig og skal sjekke linkene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på Skjerdingen mye når jeg var litt yngre. Hotellet er fint det, med god mat, men jeg var ikke helt fornøyd med bakkene da:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett nok er det bare en bakke, men det som er så kjekt er at både store og små koser seg med hele stedet. Det bare oser god stemning og kos overalt, og at bakken ikke er svartløype gjør liksom ikke så mye.

Heller ikke at rommene ikke er femstjerners (men helt greie og ganske romslige), siden de er trivelige, det er rent og man stort sett sover der. Ungene kan slippes helt løs bortsett fra i bassenget, de kan løpe og herje uten å kunne forsvinne noe sted, og det er som regel flere unger der som finner hverandre fort, fra de helt små til tenåringene. Skikkelig slæppoff for alle.

Gleder meg til påsken, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett nok er det bare en bakke, men det som er så kjekt er at både store og små koser seg med hele stedet. Det bare oser god stemning og kos overalt, og at bakken ikke er svartløype gjør liksom ikke så mye.

Heller ikke at rommene ikke er femstjerners (men helt greie og ganske romslige), siden de er trivelige, det er rent og man stort sett sover der. Ungene kan slippes helt løs bortsett fra i bassenget, de kan løpe og herje uten å kunne forsvinne noe sted, og det er som regel flere unger der som finner hverandre fort, fra de helt små til tenåringene. Skikkelig slæppoff for alle.

Gleder meg til påsken, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...