Gå til innhold

Verdi på område i underetasje

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi eier halvparten av en tomannsbolig i Oslo-området. Naboen ønsker nå å kjøpe en del av et fellesområde på 3kvm i underetasjen for å bygge ut sin egen bolig. Fellesområdet blir brukt til oppbevaring av begge parter.

Hva synes dere er riktig pris å ta for dette? Naboen vil jo øke verdien av sin bolig en god del med 3kvm ekstra.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere burde sikkert spørre noen med mer peiling, men jeg kom til å tenke på at på finn.no kan man se hva prisen ligger på per kvadratmeter ift. bolig i ulike områder, hva med å sjekke kvadratmeterpris for det området boligen ligger i?

Nå er sikkert kvadrat av et kjøkken mer verdt enn kvadrat i en bod, altså at areal på viktige rom er mer verdt, men dere kan jo få en pekepinn kanskje?! :)

Om de 3 m2 deres blir tatt fra en bod for å øke naboens areal på stue/kjøkken vil jo det arealet han kjøper hos dere bli verdt noe for hans del evt?!

Skrevet

Naboen mener vi ikke trenger takstmann fordi vi kunne bare bli enige om en pris. Men jeg aner ikke hva jeg skal ta for området. Kvm prisen for boliger her ligger på rundt 24000. Er det riktig å sette opp 24000*3kvm/2 da selv om det er i underetasje og ikke hovedetasje?

Eller er det mest lønnsomt å beholde de 3kvm som fellesareal i forhold til verdien på huset når jeg skal selge igjen? Jeg ønsker jo såklart komme best mulig ut av det :)

Skrevet

Vi eier halvparten av en tomannsbolig i Oslo-området. Naboen ønsker nå å kjøpe en del av et fellesområde på 3kvm i underetasjen for å bygge ut sin egen bolig. Fellesområdet blir brukt til oppbevaring av begge parter.

Hva synes dere er riktig pris å ta for dette? Naboen vil jo øke verdien av sin bolig en god del med 3kvm ekstra.

Tror kansje du skal skaffe deg fagfolk....

Husk at det må tinglyses også,men det visste du sikkert.

Får din eiendom forringelser ved dette salget? kan det bli vanskelig om dere skal bygge ut senere?

Skaff deg hjelp som kan det.

Hadde iallefall ikke hørt på det naboen sier (ordne opp over "gjerdet)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...