Gå til innhold

Beste og verste hotellopplevelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det beste og verste dere har opplevd av hoteller? Dere trenger ikke nødvendigvis nevne hotellene ved navn. Min dårligste var vel da jeg bodde på et rom uten bad i en amerikansk storby. Skittent rom med et stort kryp som bodde på ene veggen. Senga så kort at jeg måtte ligge på skrå. Vanvittig bråk både fra gaten, fra rørene i bygningen, og ikke minst fra andre gjester som festet natten lang.

Når det gjelder beste opplevelser så må jeg vel si at de fleste hoteller egentlig er veldig greie, og veldig like når det kommer til standard. Men noen merker seg ut ved at de har det lille ekstra. Som et hotell jeg bodde på med masse fine møbler og antiviteter rundt om i bygningen. Midt ved byens torg lå det også, likevel var det stille og rolig. Normalt bryr jeg meg ikke så mye om hvordan ting ser ut, men noen steder har en bedre atmosfære enn andre.

Hvilke ting synes dere er viktige ved hotell? For min del er beliggenhet første prioritet. Men når jeg leser anmeldelser av diverse hotell så er det nesten fascinerende hvor ulike krav folk har. Noen er veldig opptatt av at betjeningen skal være hjelpsom. Mens i min bok er betjeningen noen man knapt trenger se dersom alt er som det skal. Noen klager på en flekk på veggen. Jeg bryr meg ikke om det, men grensen går ved veggdyr og kryp. :gjeiper:

Renhold er selvsagt viktig, men jeg ser noen skriver at det eksempelvis lå et langt hår i sluket under hele oppholdet. Selvsagt ikke delikat, men hvis det er det eneste problemet så fjerner man det vel enkelt selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har to ubehagelige opplevelser:

1. Langweekend i London hvor hotellet hadde mange små rom i knotete ganger og vi opplevde å bli vekket tildig på morgenkvisten av at brannalarmen gikk. Ute på gangen møter vi ett hysterisk kvinnemenneske som ikke snakket engelsk, bare hylgråt og veivet med armene. Vi ante ikke om det faktisk var brann eller om hun bare ble skremt av alarmen og vi fant ikke veien ut. Heldigvis viste det seg å være siste tilfellet... Men i løpet av den langhelgen opplevde vi at brannalarmen gikk 6 ganger fra torsdag til søndag, alltid på nattestid eller grytidlig om morgenen :kjefte:

2.Roma på klassetur og alle får flotte rom, bortsett fra meg og de tre jeg delte rom med. Knøt lite bad, null toalettpapir, skittent i vask og dusj, lekk dusjslange, murpuss utover gulvteppene og feltsenger til tre av oss fire som sov der. Null safe, noe sjefen faktisk endte opp med å krangle med oss om, han mente det var safe der, men ville ikke bli med opp for å faktisk se at det ikke stemte... Kombiner dette med ekstrem støy fra gaten og fulle fjortiser på klassetur i samme gang, så har vi den fantastiske opplevelsen. Fikk vi rabatt elle avlag i pris? Nope...

• Hjerte 1
Skrevet

Skriv gjerne navn og land/by, så v andre kan holde oss unna! jeg er en av dem som tråler revievs på nett før jeg booke hotell, man kan lære mye av det ;)

• Liker 1
Skrevet

Værste hotellopplevelse var vel i USA når jeg skulle tisse på natten og når jeg hoppet ut av sengen sa det KNAS. Tråkket på noen kakelakker, og når jeg slo på lyset var de OVERALT! På benken, i sengen, dusjen, gulvet, håret osv. Fikk helt panikk, værste jeg har vært borti!

Beste opplevelsen jeg har hatt var på et 5stjerners hotell i Italia, hvor de ansatte var eksemplariske, hotellrommene var strøkne og nydelige, og alt var bare perfekt.

Samme med et hotell i Montenegro. Fire stjerner, men helt utrolig. Jeg elsker det når alle hilser på meg, alle ansatte "stopper opp" når jeg går forbi, og jeg føler meg så viktig! :ler: Stuepikene ryddet plettfritt, de brettet klærne mine, ryddet søpla mi, satte parfymen min i rekkefølge, sminken min pent satt opp i en slags sminkeholder fra hotellet osv.

Ved bassenget ble askebegret tømt med en gang røyken var stumpet, de kom løpende bare jeg så i dems retning og alt var bare perfekt.

Elsker dyre, flotte og fancy hoteller. Elsker at jeg er viktig, at alt blir gjort helt strøkent, at maten, drikken, kaffen og alt er godt. Nei skal jeg på ferie, skjemmer jeg meg bort. Ønsker at kelnere kommer ved hvert minste vink, og jeg SKAL ha det jeg betaler for.

Skrevet

Skriv gjerne navn og land/by, så v andre kan holde oss unna! jeg er en av dem som tråler revievs på nett før jeg booke hotell, man kan lære mye av det ;)

Det er faktisk nesten min favorittlektyre, selv når jeg ikke skal reise, men bare drømmer. :sjenert:

Veldig interessant å lese hvor ulike oppfatninger folk kan ha av samme hotellet. Noen ting kan jo forklares med at det kan være stor forskjell på rommene på samme hotellet. Og når noen klager på støy mens andre sier det var stille og rolig, handler det vel ofte bare om flaks/uflaks. Synes også det er litt underholdende å lese at folk har de strengeste krav til hoteller i aller laveste prissjikt. De vil ha luksus, men neimen om de vil betale for den. :popcorn:

• Liker 1
Gjest Nuppdupp
Skrevet

hm... var på reise med en skole. de bestilte hotell i verste narkotika og horestrøket :gjeiper: vel inne på rommet var det blod på senga. så vi fikk skifta det. utpå natta banket det på døra. det var en random fyr som ville inn å pule. på det tidspunktet ble jeg redd. han reiv og sleit i døra osv. utenfor hørte jeg skudd, men kan ha tatt feil :gjeiper:

Skrevet

Da vi var på polentur da jeg gikk i 10. Ende hadde vi 1-stjernes hotell i krakow. Det var negler og brukte plaster i sengene. Yuææk!

Beste var i kuala lumpur i Malaysia. Rød løper, portner (heter det der? :klo: ) med hvite handsker. En av konene til sultan av brunei bodde på hotellet, så det var virkelig eksklusivt.

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg har egentlig bare gode hotellopplevelser, bortsett fra ett opphold på et "hipt" og ungdommelig hotell i København ifjor vår. Da vi kom inn på rommet, luktet det umiddelbart litt innestengt og det virket litt støvete siden det var gulvteppe, men ellers virka det fint. På dette hotellet var alle rommene individuelt innredet med egne malerier og temaer for hvert rom, så da vi så noen flekker på den ene veggen tenkte vi ærlig talt ikke særlig over det. Vi visste ikke helt om flekkene var en del av maleriene på veggen, og vi tenkte iallefall ikke på å klage på flekkene, ettersom vi ikke ville virke "klagete" for noe som egentlig ikke plagde oss. Vel, det skulle vi ha gjort...

Da vi skulle sjekke ut fire dager senere, gir plutselig resepsjonisten tegn til at vi må snakke litt, så vi går noen meter til side før hun konfronterer oss med rødvinsflekkene vi har laget på veggene på rommet. Jeg og kjæresten min blir først forbauset og skjønner ingenting ettersom vi ikke har drukket rødvin, men så kommer jeg på flekkene vi har sett på veggen... Jeg forteller at disse var på veggen før vi kom, og at vi faktisk kommenterte det til hverandre, men at vi ikke ville klage. Hun trodde ikke på oss, og det ble ganske styr med å få tak i lederen for vasketjenesten for å høre når disse flekkene først ble observert... Etter litt frem og tilbake ble det endelig klart at flekkene var sett kvelden før vi kom, og at det dermed ikke kunne være oss. Vi fikk heldigvis en unnskyldning, men det var utrolig ukoselig og lite hyggelig å bli beskyldt for noe sånt, iallefall når man vet selv at man ikke har gjort det. Ellers var hotellet og oppholdet fint, altså. :)

• Hjerte 1
Skrevet

Verste hotellopllevelsen min var på Thon Hotell i Oslo. De kunne vel ikke akkurat noe for det, men brannalarmen gikk fire ganger i løpet av natten, og vi fikk ingen ordentlig informasjon. Evakuerte i undertøy og jakke to ganger (veldig kult å stå i det midt i veien i Oslo, forresten), nestegang ble det jakke og bukse og da vi kom inn kledde vi rett og slett på oss og satt og ventet. Jammen ringte den ikke en fjerde gang.. Superflaks at det var dobbeltseng med sprekk i mellom og første gangen ramlet jeg ned i den og satt skikkelig fast, klønete som jeg er. Kom meg opp etterhvert, men gud så stresset man blir når man sitter fast og ikke aner om det brenner. Dagen etterpå fortalte de at det hadde vært teknisk feil på anlegget.

I ettertid er det bare morsomt, men det var ikke like gøy når jeg sovnet under møtet dagen etterpå...

• Hjerte 1
Skrevet

Verste hotellopllevelsen min var på Thon Hotell i Oslo. De kunne vel ikke akkurat noe for det, men brannalarmen gikk fire ganger i løpet av natten, og vi fikk ingen ordentlig informasjon. Evakuerte i undertøy og jakke to ganger (veldig kult å stå i det midt i veien i Oslo, forresten), nestegang ble det jakke og bukse og da vi kom inn kledde vi rett og slett på oss og satt og ventet. Jammen ringte den ikke en fjerde gang.. Superflaks at det var dobbeltseng med sprekk i mellom og første gangen ramlet jeg ned i den og satt skikkelig fast, klønete som jeg er. Kom meg opp etterhvert, men gud så stresset man blir når man sitter fast og ikke aner om det brenner. Dagen etterpå fortalte de at det hadde vært teknisk feil på anlegget.

I ettertid er det bare morsomt, men det var ikke like gøy når jeg sovnet under møtet dagen etterpå...

Nå ble jeg usikker på hvilket hotell vi var på ved Gardermoen, men brannalarmen gikk mens det var skikkelig fest for en gjeng som var på seminar. sikkert 150 drita fulle kjærringer som ikke skjønte bæret, pluss alle de andre gjestene som var lagt seg. Folk kom ut i undertøy og fikk ingen info. Surt når de vet hva som er problemet, men ikke klarer å plukke opp en microfon for å gi beskjed om vi skal evakuere eller gå å legge oss igjen :kjefte:

• Hjerte 1
Skrevet

Et hotell i San Francisco. Vi kom til byen nokså sent og måtte kjøre litt rundt for å finne et hotell med ledig rom.

Vi stoppet utenfor et hotell, jeg satt i bilen og ventet mens mannen gikk inn for å sjekke om det var ledige rom. Mens jeg satt i bilen hører jeg plutselig den høyeste tutelyden jeg har hørt i mitt liv. Jeg så i speilet og der kommer det et tog (!!!) Og jeg var sikker på at det tuta på meg fordi vi sto feilparkert, men siden jeg satt på passasjersiden løp jeg bare ut av bilen fordi jeg var sikker på at toget skulle treffe bilen. :fnise: Det var (u)heldigvis bare signallyden til toget og det hadde god klaring med bilen.

Samtidig kom mannen min ut og det var ledig rom på hotellet. Vi parkerte i hotellets bakgård og der kom sjokket. Det så ut som et narkoreir der! Det sto skumle gjenger og glodde på oss, søppel overalt osv.

Vi tok med oss ALT vi hadde i bilen inn på hotellet, i resepsjonen sto det to som helt klart var narkomane. Så møtte vi en enorm muskelfyr i heisen som lurte på hvor vi kom fra. Vi fortet oss inn på hotellrommet og låste døra bak oss. Rommet var så GRUSOMT!! Det så ut som.. ja... et oppholdssted for hjemløse og/eller narkomane. Badet turte jeg ikke gå inn i for det var så ekkelt. Rett og slett bare grå mur overalt og sluket var stort så man så rett ned i.. Et eller annet. Det var så klart ikke håndklær eller noe der. Det var puttet papir i kikkehullet på døra. Gulvteppet var flekkete, det samme var veggene. De få møblene som var der var skeive. Senga var ikke noe bedre...

Jeg var altså så redd.

Vi måtte ut for å spise og da ble vi to ganger spurt om vi ville kjøpe narkotika.

Jeg sov så dårlig den natten og jeg var lykkelig over at det ikke hadde vært innbrudd i bilen dagen etter. (Om natten var det masse bråk i gangene i tillegg til det grusomme toget som kjørte forbi en gang i timen.)

Det sier seg selv at vi bare lå der en natt og fant et mye bedre hotell dagen etter. Phuu.. Det var såå skummelt der!

---

Et annet ekkelt hotell jeg har vært på var i London. Det var felles bad med mange andre gjester. Det var ikke trukket ned i doen og noen hadde sex i dusjen hele natta lang (vårt naborom selvfølgelig). Vi betaler alltid litt ekstra for å bo i London etter dette. Standarden er ikke så høy der. :fnise:

• Hjerte 1
Gjest Badabing
Skrevet (endret)

Beste: bodde på en øy i Sørøst Asia, i en bungalow helt nede ved stranden. Fikk naturen helt inn, baderommet var slik at det ikke var flislagt over hele, så det var planter som vokste i ene delen. Det var ikke ordentlige vinduer, bare sånne til å lukke for, og taket var halvveis åpent slik at man sovnet inn til lydene av gresshoppene. Utrolig romantisk, og faktisk ingen mygg! :)

Har vært på luksushotell, men finner det egentlig ikke sjarmerende. Klarer ikke å slappe av på sånne steder, selv om jo omgivelsene ofte er fine.

Verste: vi var virkelig ute i ødemarken i en av verdens mest bombede byer. Vi fikk ikke bil ut dit, for de kom seg ikke frem på humpeveien. Til slutt kom vi frem, og det var helt, helt mørkt rundt oss. Foran oss lå et gammelt herskapshus som nok hadde sett sine bedre dager, det så virkelig ut som et skrekkens hus! Inne var det spindelvev, gamle røde fløyelsgardiner, blå do og rosa vegger. Jeg sov virkelig ikke godt den første natten, men alt var bedre i dagslys. Men var faktisk skikkelig redd den første natten!

Et annet hotell vi bodde på, var det mus i sengegavelen. Jeg ventet bare på at de skulle gnage seg gjennom og krype opp i håret mitt.

Har også bodd på et ganske ekkelt hotell i Phnom Penh hvor hun ene som jobbet der lå og sov på puterutenfor døren vår, det var et kjempemøkkete rom hvor de hvite veggene var blitt falmet gule, og det var kun en seng og et lite bord i rommet, og myggnettingen var full av døde mygg. Æsj!

Ellers var jeg en gang på et sted hvor det var 40 grader i skyggen og air con ikke funket deler av dagen og

kvelden. Ikke gøy det heller!

Kom på enda et ubehagelig minne! Det var så traumatisk at jeg nok har forsøkt å fortrenge det :gjeiper:

Kjæresten min og jeg var i en storby i Asia. Hadde nettopp ankommet da kjæresten min ble matforgiftet av en smoothie. Han ble dårligere og dårligere, så vi måtte bare være på hotellrommet. Da åpnet diskoteket ved siden av oss. Det spilte skikkelig hard trance til klokken 6 om morgenen. Vi trodde vi skulle bli gale! Ørepropper hjalp ikke, for sengen ristet. Endelig ble det stille. Det var stille i en time før noen begynte å pigge med et murborr i etasjen over oss. Det viste seg at de pusset opp etasjen over oss. Og de holdt det gående til klokken 16. Da var det to timer å sove på før diskoteket åpnet. Og kjæresten min spydde og spydde og fikk høy feber, så vi fikk ikke flyttet på oss. Slik hadde vi det i tre døgn. Verste hotellopplevelse noen sinne, jeg har aldri vært så utslitt.

Endret av Badabing
Skrevet (endret)

Veste hotellopplevelse:

Reiste med Detur, en reise som ble en skikkelig "nedtur", der de første natten sendte oss til feil hotell. Dette var i Marmaris, Tyrkia. Uansett, ble nødt til å sove på et tostjernes hotell og det var møkkete, grisete og helt forferdelig. Heldigvis bare én natt! Vi fikk til slutt komme til det hotellet vi skulle til, men det var ganske fælt i den for stand at air condition ikke fungerte. Helt grusomt i 40-45 varmegrader.

Beste hotellopplevelse:

Var faktisk også i Tyrkia, riktig nok i Side. Var på dette hotellet, og det var bare helt eksepsjonelt. Snille og hyggelig mennesker som jobbet der, kjempegod mat, bra service, god standard, nei, virkelig luksus!

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Hjerte 1
Skrevet

Ikke hotellopplevelse, men opplevde at guiden vi var på tur med ute i bushen drakk seg bevisstløs og nesten brant ned hytten vår. Ingen hyggelig opplevelse...

• Hjerte 1
Skrevet

Det er så underholdende å lese om alle dere som synes det er ille å få et dårlig hotellrom når dere ikke gidder å betale noe særlig for det.

Selvfølgelig er rommet dårlig når dere drar på 1-stjerners hotell, selvfølgelig er det sannsynlig at dere ender opp på et dårlig hotell hvis dere ikke gidder å booke på forhånd.

Skrevet

Det er så underholdende å lese om alle dere som synes det er ille å få et dårlig hotellrom når dere ikke gidder å betale noe særlig for det.

Selvfølgelig er rommet dårlig når dere drar på 1-stjerners hotell, selvfølgelig er det sannsynlig at dere ender opp på et dårlig hotell hvis dere ikke gidder å booke på forhånd.

Hvordan kan du vite det? Da vi fikk først ble feilplassert på et tostjernes hotell så hadde faktisk familien bestilt charterreise på et firestjernes hotell. Klart man da blir skuffet og synes det er ille når man får noe annet enn det man har betalt for.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 2
Gjest Badabing
Skrevet

Jeg forventer ikke noe fantastisk når jeg reiser på backpacking i flere måneder, for da skal så klart pengene holde lenge. Vi forventer heller dårlige rom når vi betaler 10 dollar for et rom, også blir vi glade når vi får noe bra for pengene. :)

Jeg har aldri skrevet at jeg har forventet noe annet enn det jeg har fått, for de hotellene jeg snakker om har nok ikke hatt en stjerne engang, men det blir jo en del morsomme minner av det.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har aldri hatt noen direkte fæle hotellopplevelser, men så tar jeg mine forholdsregler. Sjekker alltid brukerkommentarer hos ulike hotellsider, og betaler som regel for så god standard jeg har råd til.

Det hjelper også å kjenne til landet/byen. I London ville jeg feks aldri ha booket noe mindre enn firestjerners hotell (til det syns jeg de har et litt for avslappet forhold til renhold), mens feks i Tyskland vil tostjerners hoteller neppe være noe problem fordi de er ekstremt nøye på renhold. Stjernene i seg selv antyder bare hvilke tilbud hotellet har, forøvrig, og har ingenting med renhold el. å gjøre.

Jeg har hatt flere gode hotellopplevelser, og det er vanskelig å plukke ut EN favoritt. Den gangen vi ble oppgradert til en suite på Hotel Avalon i Gøteborg kommer høyt opp på lista. Nydelig rom, fantastisk seng og generelt et inmari trivelig hotell (veldig god frokost!).

Antik Hotel Bristol i Køln i Tyskland viste seg også å være en positiv overraskelse. Hvert rom er innredet med antikviteter, og hotellet har masse sjel. Til å være et trestjerners hotell var frokosten også helt super.

Skrevet

Hvis jeg skulle startet hotell, ville jeg ha sørget for to ting som mange merkelig nok sliter med: Jeg ville hatt dører som er enkle å låse opp og igjen. Vet ikke hvor mange ganger jeg har opplevd ting ala nøkler som må skrus tre ganger til venstre og to ganger til høyre for å gå opp. Og når jeg er på innsiden, hvordan vet jeg at døra er låst? Den går jo opp uansett om man skrur på knappen eller ikke. Og så har man de dørene som først låses etter x antall sekunder, men hvis du prøver for tidlig så låses den ikke.

Og den andre tingen: Jeg skulle hatt gardiner på badet. Fatter ikke hvorfor så mange hoteller synes det er unødvendig. Er heller ingen fan av matt glass. Vil verken vise frem meg selv eller konturene mine når jeg er på badet.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Det verste er ikke nært så ille som flere av dere andre har skrevet om her, men ille nok til å være i Norge. Vi bestilte rom på et Thon-hotell i Oslo og ba om bekreftelse, noe vi fikk på SMS. Da vi skulle sjekke inn hadde de ikke ledig rom til oss, selv om vi viste bekreftelsen. Pga arrangement i Oslo var det ikke andre rom å oppdrive, så vi diskuterte i resepsjonen og ba de om å løse dette. Vi fikk til slutt et bittelite rom, med en seng som var ca 120 cm bred, og da vi skulle legge oss så falt senga sammen. Den var full av planker og spiker under, så det var tydeligvis vanlig :P Etter mye om og men, midt på natten, så måtte de ringe et annet Thon-hotell som heldigvis hadde fått en avbestilling. Da vi kom til det andre hotellet så sa de at de fikk fortalt at vi ble kastet ut fordi vi nektet å betale..

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...