lillejenta1 Skrevet 15. januar 2012 #1 Skrevet 15. januar 2012 Hei Jeg har fått helt dilla på å ta bilder og skal nå invistere etter mye om og men i ett ordentlig speilreflekskamera men jeg vil gjerne ha noen råd om hvilket kamera jeg burde burde velge?? Hører mye bra om Canon??
Safira Skrevet 15. januar 2012 #2 Skrevet 15. januar 2012 Dra i butikken og prøv kameraene. Da kan du velge det som ligger best i hånden og føles mest riktig. Alle speilreflekskameraene som er på markedet vil kunne gi deg bra bilder. Men for å få fult utbygge gjelder det å lære seg å bruke det ordentlig (lese seg opp på blender, lukkertid og iso blant annet). Folk vil selvfølgelig anbefale det merket de selv har
lillejenta1 Skrevet 15. januar 2012 Forfatter #3 Skrevet 15. januar 2012 Dra i butikken og prøv kameraene. Da kan du velge det som ligger best i hånden og føles mest riktig. Alle speilreflekskameraene som er på markedet vil kunne gi deg bra bilder. Men for å få fult utbygge gjelder det å lære seg å bruke det ordentlig (lese seg opp på blender, lukkertid og iso blant annet). Folk vil selvfølgelig anbefale det merket de selv har OKei, Takk for svar
Gjest Daenerys Skrevet 16. januar 2012 #4 Skrevet 16. januar 2012 Enig i Safira sin mening, dra til kamerabutikk og kjenn hvordan de føles. Mange kvinner liker Canon fordi det er litt lettere og passer bra for mindre fingre. Personlig liker jeg best Nikon (blant annet, er mange flere grunner) fordi det kjennes mer robust og solid ut, det ligger bedre i hånda, og lukkerlyden er finere
lillejenta1 Skrevet 16. januar 2012 Forfatter #5 Skrevet 16. januar 2012 Enig i Safira sin mening, dra til kamerabutikk og kjenn hvordan de føles. Mange kvinner liker Canon fordi det er litt lettere og passer bra for mindre fingre. Personlig liker jeg best Nikon (blant annet, er mange flere grunner) fordi det kjennes mer robust og solid ut, det ligger bedre i hånda, og lukkerlyden er finere Takk for svar. Blir spennende å skaffe seg ett kamera man kan ta en god del bedre bilder med
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2012 #6 Skrevet 16. januar 2012 Canon og Nikon er gode kameramerker begge to, så du vil nok bli fornøyd hvis du velger en av disse. Jeg personlig liker best Canon, synes de er mye mer brukervennlige og ligger bedre i hånda. Men det er jo en smakssak Like viktig som å finne et kamera er å lære seg å bruke det. Kjøp en bok om digital fotografering, eller les på internett for å lære deg å bruke lukker, blender og ISO korrekt. Jo mer du kan, jo bedre blir bildene
Namine Skrevet 16. januar 2012 #7 Skrevet 16. januar 2012 personlig så foretrekker jeg nikon, fordi jeg, som Daenerys, syntes det virker mer robust og stødig, og det ligger veldig bra i mine hender. i tillegg syntes jeg ikke det er vansklig å forstå seg på innstillingene (ikke noe vanskligere enn andre kameraer i alle fall) men du bør lære deg litt begreper og innstillinger uansett hvem modell du går for. men som du ser her, så varierer meningene veldig, og du kunne spurt 100 folk, og fått 100 forskjellige meninger. veldig enig med safira, dra i butikken å prøvehold kameraene, kjenn og se på de.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå