Gå til innhold

Hva skal forloveren din hjelpe til med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har verdens herligste forlover! Og ser naturligvis at hun er med å ser på kjoler, skriver under på papirene og slikt, men hva mer er egentlig vanlig? Hun har jo endel å henge fingrene i fra før, men tror hun vil være med på det hun kan! ;)

Hvor mye deltar deres forlovere?

Gleder meg til disse neste månedene! :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har to forlovere der den ene er kjempe aktiv mens den andre er mer passiv. Begge skal være med å kikke på brudekjoler, inkludert en tur til København. De planlegger også utdrikningslaget sammen.

Ellers er nr 1 med på alt fra å høre meg planlegge invitasjoner og gjesteliste til hva mat vi ønsker og slikt. Hun skal også overnatte med meg dagen før bryllupet og vil da følge meg hvorhen jeg går på selve dagen. Også på do dersom det behøves! :fnise:. Men hun er virkelig verdens beste da! Men hun andre er også forlover til en annen til sommeren så jeg maser mest på nr 1 :gjeiper: Men, hun gjør dette av egen fri vilje og det er naturlig å diskutere planleggingen med henne da vi går sammen flere ganger i uken. Hun som er nr 2 møter jeg sjeldnere og da er vi ikke på detalj nivå.

Skrevet

Min forlover nevnte allerede dagen etter forlovelsen at hun gledet seg til å se i bryllupsblader med meg og lage bryllupsbok :) Vi er begge veldig kreative mennesker, så dette kan bli gøy! :D

Så hun vil nok hjelpe til med tanker og ideer rundt selve bryllupet. Litt idemyldring :)

Laging av bryllupsinvitasjoner ++

Hun blir absolutt med på kjolejakten og det å skrive under på papirene.

Så blir det jo hun som skal ordne med utdrikningslaget. Det gleder jeg meg veldig til!

Og regner med at hun er der gjennom hele den store dagen for litt støtte :)

Skrevet

Jeg valgte broren min som forlover. Han er vel ikke helt av den typen som interesserer seg for bryllupsplanlegging og kjoler, så jeg var helt klar på at han ikke trengte å være med på noe av det. Mannen min var veldig flink til å bidra med planleggingen likevel, så det gikk veldig fint.

Broren min var likevel veldig glad for å bli spurt, og jeg kunne aldri tenke meg å ha noen andre som forlover, for han er min aller beste venn.

Han holdt en kjempefin tale i bryllupet, selv om jeg sa at han ikke trengte om han ikke hadde lyst. Han tok også frem gitaren og sang en sang for oss. Og det var han som hjalp meg med kjolen når jeg skulle på do:)

Jeg synes virkelig ikke noe om bridezillas som krever enormt mye av forloverene sine, og forventer at de skal slippe alt de har i hendene når bruden vil prøve kjoler eller velge ut bordkort og servietter. Forloverens eneste offisielle oppgave er å skrive under på et papir og være tilstede under vielsen som vitne.

Selvfølgelig er det koselig om de vil bidra med litt hjelp til planleggingen, men i så fall bør det være frivillig og på eget intiativ, og ikke fordi de har fått utdelt en lang liste med oppgaver av bridezillaen.

Skrevet

Min forlover arrangerte utdrikningslaget mitt (sammen med noen andre venninner), og hjalp meg med hår og sminke på selve bryllupsdagen. Hun hadde med sjampanje som vi åpnet utenfor kirka og skålet med. Pluss at hun holdt en liten tale!

Jeg var kjempefornøyd!

Kjole og tilbehør bestilte jeg selv på nettet, og bordkort og dekorasjoner er noe jeg synes er gøy å holde på med selv, så det gjorde jeg alene, med stor glede. :)

Skrevet

Hun bor to timer unna, men hun har vært med til brudesalongen begge gangene jeg har vært der. Og så arrangerte hun utdrikningslaget mitt i helga. På bryllupsdagen skal hun være med meg hele dagen og hjelpe meg med kjolen og sånt i kirken. Ja, og så skal hun vel holde tale da...

Resten har jeg stort sett gjort selv, med noe hjelp fra min samboer. Men synes ikke det har vært så mye å gjøre da :)

Skrevet

Hun bor langt unna meg, så hun var ikke med på planleggingen. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Bestekompisen min var med i salongen og fant kjolen. Han planlegger også utdrikningslag og skal skrive under papirene ;)

Han sier selv at han skal være rundt meg hele bryllupsdagen og passe på at alt er som det skal og at jeg ser fin ut og har det bra ;) Også sier han at han skal holde en liten tale.

Han er kjempesøt, snill og utrolig hjelpsom! :)

Han hjelper en del til med planleggingen og kommer med idéer til diverse saker og ting som har med dagen å gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...