Gå til innhold

Aner ikke hvor jeg bør søke på skole! Trenger tips.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal mest sannsynlig begynne på høgskole til høsten hvis jeg kommer inn der jeg vil. For en god stund siden var jeg hundre prosent sikker på å søke i Trondheim som første valg selvom jeg bor på østlandet. Nå i mange måneder har jeg vært fast bestemt på å søke i Oslo på første valg for da har jeg en mulighet til å pendle det første året eventuelt før jeg flytter ut. Jeg bor ca under en time fra Oslo med tog.

Nå har jeg begynt på med en helt fantastisk gutt som jeg kan se for meg en fremtid sammen og at vi kunne vært sammen ganske lenge. Jeg er ikke i et forhold med han, men tror ikke det blir så lenge til. Han har vokst opp i denne byen hvor jeg går på skole nå og bor i og han har veldig lyst å fortsette å bo her. Jeg har ikke snakket så mye om høgskole med han egentlig, men jeg begynner nå å tenke på å søke i den byen jeg bor i nå og hvor han bor. Problemet er at jeg ikke trives noe særlig her og har ikke sånn alt for mange venner at det gjør noe at jeg flytter heller.

Er det dumt av meg å bli værende i denne byen bare på grunn av en gutt, eller bør jeg søke der jeg helst vil og komme meg bort fra byen? Jeg er nesten helt sikker på at han ikke hadde villet flytte med meg hvis jeg måtte, og jeg tror heller ikke på noe avstandsforhold så det blir helt utelukket. Det er jo selvfølgelig ikke noen selvfølge at jeg kommer inn her i byen heller, men jeg har jo en stor sjangse. Jeg har jo en deltidsjobb her i byen også så alt hadde jo blitt mye enklere hvis jeg hadde bare fortsatt å gått på skole her med tanke på jobb osv. Jeg tror ogss virkelig denne gutten er verdt mye og jeg føler meg egentlig bare veldig heldig som i det hele tatt har funnet han for han er ikke lik noen andre jeg har vært borti, og jeg vil jo ikke gi slipp på alt heller. Det er jo ikke en garanti for at vi blir sammen lenge uansett, men samtidig så er det jo verdt å satse på også.

Hva bør jeg gjøre? Bør jeg drite i han og heller søke på den skolen jeg vil gå på, eller bli værende i byen og satse på at jeg kommer til å trives bedre til høsten? :) Som sagt, avstandaforhold er utelukket.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må jo bare tenke etter hvor kjipt du vil synes det er om det blir slutt mellom dere etter at det er for sent for deg å søke i Trondheim det året. Du kan jo alltids flytte et år senere. Det er hvordan sjansen for det veier på vektskåla som bør være viktig, for det er jo mange jenter som har brent seg på å ta litt dumme valg i forelskelsens rus (og oppdaget at gutten ikke er villig til det samme, som du allerede ser), og det er mange jenter som har gjort samme valg som du vurderer og har sett at det går fint. Det er ingen som kan si deg hva du bør gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...