fuerza Skrevet 15. januar 2012 #1 Skrevet 15. januar 2012 Er det for tidlig å søke ny jobb etter å ha kun vært der en måned? Jeg vet med meg selv at dette er en jobb jeg ikke ønsker å bli værende i, burde jeg likevel vært der en stund for CVen sin skyld, for å virke som en stabil arbeidstaker? Og når man er i 100% stilling og er jobbsøkende, hva gjør man da om man plutselig må på tre/fire jobbintervju etterhvert? Lyger man og tar ut egenmelding for å dra på intervju? Er vel ikke lurt å snakke så høyt om at man ser seg om etter bedre jobber...?
Glitnir Skrevet 15. januar 2012 #2 Skrevet 15. januar 2012 Man tar definitivt ikke ut egenmelding for å dra på jobbintervju. Da får man ta feriedag, avspasering eller be om fri uten lønn. Du trenger jo ikke si hva du skal. Ellers er jo en måned veldig liten tid, men dersom det bare var en jobb du tok for å tjene penger til jobben du virkelig vil ha dukker opp, er det ikke noe å vente på.
sebra Skrevet 15. januar 2012 #3 Skrevet 15. januar 2012 Det er jo ikke sikkert du får en ny jobb imorgen, så det er jo bare å begynne å søke. Og heller kanskje bruke litt tid på søkeprosessen og søke på kun jobber du virkelig vil ha.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2012 #4 Skrevet 15. januar 2012 Du tar IKKE ut egenmeldingsdager! Skam deg for at du overhodet vurderer det. Jobb overtid og ta ut fridager, ta ut en feriedag, det finnes nok en mulighet. Du trenger ikke si hva du skal heller, det har de ikke noe med.
fuerza Skrevet 15. januar 2012 Forfatter #5 Skrevet 15. januar 2012 Skjønner at egenmelding ikke er veien å gå. Tenkte ikke engang på at feriedager eksisterer. Har vært arbeidsaktiv i 6 år, bare jobbet deltid og har dermed aldri tatt ut ferie, så er litt grønn på hvordan det fungerer.. Hvor lang tid på forhånd bør man søke/spørre om feriedag, og er det garantert at man får det? Sikkert et dumt spørsmål....men greit å vite slik på forhånd om det skulle bli aktuelt.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2012 #6 Skrevet 15. januar 2012 Skjønner at egenmelding ikke er veien å gå. Tenkte ikke engang på at feriedager eksisterer. Har vært arbeidsaktiv i 6 år, bare jobbet deltid og har dermed aldri tatt ut ferie, så er litt grønn på hvordan det fungerer.. Hvor lang tid på forhånd bør man søke/spørre om feriedag, og er det garantert at man får det? Sikkert et dumt spørsmål....men greit å vite slik på forhånd om det skulle bli aktuelt. Du kan jo ikke be om fri før du evt. er kalt inn til et intervju så du har en dato, og det blir man som oftest en uke eller to før. Du er ikke garantert å få fri, men hvis du ber om fri uten lønn, evt. bare noen timer og ikke hele dagen, bør det ikke være noe problem.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2012 #7 Skrevet 15. januar 2012 Du kan jo ta deg fri for å dra til legen eller lignende, arbeidsgiver kan ikke nekte deg det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå