Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, er det noen alder hvor man begynner å miste sin attraktivitet som arbeidssøker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer nok helt an på hva slags kompetanse du innehar.

Skrevet

Uten noe som helst utdannelse så er det vel ganske snevert. Mulighetene begynner vel å skrumpe inn rundt midten av 30 årene.

Skrevet

Når du er pensjonert.

Skrevet

Uten noe som helst utdannelse så er det vel ganske snevert. Mulighetene begynner vel å skrumpe inn rundt midten av 30 årene.

Jeg tenker heller at det er i 40 årene mulighetene er på topp, de begynner vel heller å "skrumpe inn" når man er i 50 årene. Men en person i 50 årene sitter inne med masse kunnskap, så det kommer nok helt an på hvem som ansetter.

• Liker 3
Skrevet

Kommer helt an på bransje, erfaring og kompetanse. I en del bransjer så er det ikke noe problem å være nærmere 60 år når man bytter jobb.

• Liker 1
Skrevet

Som IT-utdannet i 50-årene er man iallefall for gammel for å være attraktiv til ny jobb. Jeg kjenner en som nå "bare" er konsulent, ville være frilance etter 30 år med samme arb.giver. Han har prøvd å søke på jobber som han er mer enn kvalifisert for, og også har erfaring fra, men unge i tidlig 20-årene med lite utdanning snapper jobbene fra ham...

Skrevet (endret)

Som IT-utdannet i 50-årene er man iallefall for gammel for å være attraktiv til ny jobb. Jeg kjenner en som nå "bare" er konsulent, ville være frilance etter 30 år med samme arb.giver. Han har prøvd å søke på jobber som han er mer enn kvalifisert for, og også har erfaring fra, men unge i tidlig 20-årene med lite utdanning snapper jobbene fra ham...

Igjen så kommer det an på kvalifikasjoner.

Jeg kjenner veldig mange dataingeniører på 50+ med nærmere 30 års erfaring fra systemarkitektur, softwarearkitektur og utvikling, og ingen av disse ville hatt problemer med å få seg jobb dersom de hadde villet bytte jobb. De er innehavere av såpass mye kunnskaper og erfaring innen systemarkitektur, interfacing og utvikling at de uten problemer danker ut en person med f.eks 10 års erfaring.

Jobber som IT-konsulenter ville de derimot neppe fått, og grunnen er at de ofte er overkvalifiserte. En IT-konsulent er stort sett en person som blir leid inn for å gjøre en jobb raskt og smertefritt, og det er ikke det man bruker de med mange års erfaring til. Det er bortkastet kompetanse.

Endret av SmallTalk
Skrevet

Mitt eget inntrykk er vel kanskje at det begynner å bli dårligere når man nærmer seg 50, men vet ikke når det begynner å bli umulig.

Så at noen svarte at det var mer eller mindre umulig etter 45 år, så lurte litt på hva andre mente om saken :).

takk for svar.

Skrevet

Min far fikk seg en ny jobb etter at han hadde fylt 50.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...