Gå til innhold

Kattungen søler ut alt vannet hele tiden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kattungen vår er ca 6 mnd og har bodd hos oss en god stund nå. I det siste har han begynt å grise noe forferdelig med vannet sitt. Han leker, søler og velter skålene hele tiden. Har prøvd å gi han oftere vann, og mindre mengder i slengen, men det hjelper ikke. Prøvde også å kjøpe en dispenser, men den velter han bare - og storkoser seg mens han holder på :):klo:

Problemet er at den andre katten våres ikke får drukket når han trenger det. Har hatt annen vannskål stående til han på en plass lillegutt ikke kom til, men nå begynner han å bli så stor at klarer å komme seg opp dit hvor vannskåla sto trygt...

Har og prøvd å sette fast vannskåla, sånn at han ikke skulle klare å velte den, men da leker han med labben oppi til alt tilslutt er sølt ut allikevel :vetikke:

Noen katteeiere der ute med erfaringer eller tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha, jeg har en ragdoll.. Hun ser ut til å ha tvangstanker.. Hun MÅ, uten unntak, trekke vannskåla midt ut på kjøkkengulvet med labben sin før hun drikker.. Jeg tråkker jevnlig i søledammer med vann etter henne..

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med det, foreløpig må jeg bare le av det, og prise meg lykkelig for at jeg ikke har parkettgulv. Hun søler heldigvis ikke ut ALT vannet, så jeg ser ikke på det som noe stort problem uansett...(mulig jeg ser litt annerledes på det om noen år, og x antall runder med tørkepapir! :skratte: )

Vet ikke hva man gjør med sånt, annet enn å håpe på at de vokser det fra seg :)

Skrevet

He he, så det er altså en Ragdoll greie :fnise: Burde vel ha skjønt det :) Tror jeg skal kjøpe en sånn " anti splash" hundeskål og sette den fast i gulvet med borrelås :fnise: Syns også det er morsomt å se på hvordan han tuller å koser seg, han maler jo faktisk mens han holder på med det :rodmer: ...men får jo vondt av den andre pusen som er kjempetørst hver morgen :catmilk:

Skrevet

He he, så det er altså en Ragdoll greie :fnise: Burde vel ha skjønt det :) Tror jeg skal kjøpe en sånn " anti splash" hundeskål og sette den fast i gulvet med borrelås :fnise: Syns også det er morsomt å se på hvordan han tuller å koser seg, han maler jo faktisk mens han holder på med det :rodmer: ...men får jo vondt av den andre pusen som er kjempetørst hver morgen :catmilk:

Er det ragdoll du har også? :rodmer:

Haha, de er så morsomme.. Kanskje han skal få sin egen badebalje på badet? :skratte:

Skrevet (endret)

Ja, han er så søt - De nydelige blå øynene :rodmer:

Ja de er morsomme, akkurat nå prøver jeg å lære han å åpne dørene - når de står på gløtt,men han skjønner overhodet ikke poenget :fnise:

Endret av bobbi
Skrevet

Forresten; kanskje ikke så dumt å gi han et eget plaske basseng :fnise: Kan jo bare sette det inn i dusjen - God ide :5:

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Den leken hvor man plasker rundt i vannkoppen med labben kjenner jeg som typisk for halvvoksne katter :fnise:

De gir seg som regel med det når de blir litt større/litt eldre.

Det er litt søling med vann her i huset også, men det skyldes at min funksjonshemmede hjertevenn har problemer med å se vannspeilet. Han fører snuten ned til kanten, og så drikker han med snuten inn mot kanten på vannkoppen. Da blir det litt søl av det (og han er tilgitt før det skjer :rodmer: ). Jeg har satt den ene vannkoppen på et stort serveringsfat (for å skåne parketten og samle opp vannsølet), den andre vannkoppen står oppå det ene sluket på badet ;).

Frøken Fryd lekte mye med potene i vannet da hun var rundt 6 mnd gammel, og det var alt vann hun kunne komme til. Om vannet var i et glass på bordet (og var "ditt" vann) så holdt det at du tenkte tanken på å snu ryggen til - og vips ! Pote i vannet, pote opp, ivrig risting av pote. Vann overalt ! :fnise:

Edit: rettet tyrkleifer

Endret av Lille-pus
Skrevet

satt en ildfast form i dusjen, hadde ikke noe annet å bruke akkurat nå :) Stor suksess, lillegutten har plasket der inne i flere timer :fnise:

Han vokser det sikkert av seg han også, imellomtiden får han kose seg i dusjen :rodmer:

Stakkars, funksjonshemmet katt - hva har skjedd med den?

Skrevet

satt en ildfast form i dusjen, hadde ikke noe annet å bruke akkurat nå :) Stor suksess, lillegutten har plasket der inne i flere timer :fnise:

Han vokser det sikkert av seg han også, imellomtiden får han kose seg i dusjen :rodmer:

Haha, jeg er glad for at tipset mitt var nyttig :rodmer:

Ragdollen er virkelig noe for seg selv, og jeg sier ofte at jeg like gjerne kunne kastet ut TV'n, for jeg har så mye underholdning i både katten og hunden :skratte:

• Liker 1
Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Flotters ! Godt jobbet, bobbi :)

Supert tips fra Alva_ E :)

Holdt oppned etter bakbeina og drylt inn i en steinvegg med hodet først.

Han fungerte som "underhodning" for en gjeng unge menn på vei ut på byen for å ta en fest.

Han gir uttrykk for at han har det godt nå, og er fornøyd med livet :rodmer:

Edit: endret tekst.

Endret av Lille-pus
Skrevet (endret)

Flotters ! Godt jobbet, bobbi :)

Supert tips fra Alva_ E :)

Han fungerte som "underhodning" for en gjeng unge menn på vei ut på byen for å ta en fest.

Edit: endret tekst.

Helt enig, Tusen takk Alva E :klemmer: , tror jeg skal kjøpe en liten bade and til han :fnise:

Huff stakkars katt, bra den kom til et godt hjem tilslutt da :rodmer:

Enkelte folk kan være så utrolig ondskapsfulle :grine:

Endret av bobbi
Skrevet

Fy søren, det gjorde vondt lengst inne i hjerterota. Jeg forstår ikke hva som foregår i hodene på folk som gjør sånt! :sukk:

Godt du tar deg av ham og gir ham et godt hjem nå :kose:

Moro at badebaljen til pus falt i smak! Han vil nok trenge en badeand ja.. Etter hvert som han blir tøffere bør du kanskje vurdere svømmeegg også? :skratte:

Skrevet

Jeg har to Hellig Birmaer, og han ene veltet alltid vannskålen da han var liten. Etterpå satt han og dyppet poten sin nedi mens han vasket seg :)Han gjør det ikke nå lenger (blir 4 år), men han har en greie med å legge ting han finner (hårstrikk, papir etc) i vannet sitt :klo: Er også veldig glad i å tygge istykker strikkede klær, særlig hælene på sokker!..? Hehe. Han er er ordentlig skrue :)

• Liker 1
Skrevet

Moro at badebaljen til pus falt i smak! Han vil nok trenge en badeand ja.. Etter hvert som han blir tøffere bør du kanskje vurdere svømmeegg også? :skratte:

Kjøpte en liten til han i dag, han har storkoset seg med den :rodmer: Hva er svømmeegg? Hørtes ut som noe han kunne like :)

Merkelig at det er flere katter som holder på sånn...tror ikke de er så redde vann allikevel, de bare later som fordi de ikke vil dusje :fnise:

A thousand years ago, cats were treated like Gods - the cats have never forgotten this :fnise:

Skrevet

Min gamlepus gjorde alltid det. Hun var verken ragdoll eller ungkatt, og jeg forsøkte liten skål, stor skål, liten skål oppi stor skål, mye vann, lite vann, flytte skål - til og med stor, sklisikker hundeskål - og ingenting hjalp. De siste årene hadde jeg vannskålen inne i dusjen, for da gjorde det ikke noe at hun sølte (vi hadde parkett). Fant aldri ut hvorfor hun holdt på slik.

Skrevet

Kjøpte en liten til han i dag, han har storkoset seg med den :rodmer: Hva er svømmeegg? Hørtes ut som noe han kunne like :)

Merkelig at det er flere katter som holder på sånn...tror ikke de er så redde vann allikevel, de bare later som fordi de ikke vil dusje :fnise:

A thousand years ago, cats were treated like Gods - the cats have never forgotten this :fnise:

Haha, så søtt! De er så nydelige... :) Svømmeegg er sånne gule egg som barna må ha på ryggen for å ikke synke :skratte: En aldri så liten spøk fra min side :P

Han er nok fornøyd med ildfast form med vann i, og badeand, og jeg er veldig nysgjerrig på hvordan det ser ut når han leker.. Ser for meg en youtubehit :D

• Liker 1
Skrevet

Tidligere dro katten min alltid vannskålene utover gulvet, veltet vannskålene og laget store vanndammer der jeg bruker å gå. Pga våte sokker og parkettgulv la jeg under en plastbrikke og en liten duk under vannskåla slik at han ikke klarer å dra den med seg ut over stua.

Men han ga seg ikke selv om han fikk en utfordring. Han kom nemlig opp med en ny taktikk. Med en gang jeg setter frem en ny skål med vann, så tar han begge potene ned i vannet og har dem fort opp igjen slik at vannspruten står høyt opp til værs. Så prøver han å fange vanndråpene når de er på vei ned igjen :ler: Dette gjør han vanligvis helt til vannskåla blir tom.

Løsningen for meg ble å ha vann på litt mer utilgjengelige steder. Han er superfornøyd med å finne vann i vasken på badet, og han søler aldri når jeg gjemmer vannskåla andre steder enn han er vant til. Det virker nesten som han liker å måtte jobbe litt for å finne vannet, selv om han vet om alle gjemmestedene nå :)

Skrevet

Haha, så søtt! De er så nydelige... :) Svømmeegg er sånne gule egg som barna må ha på ryggen for å ikke synke :skratte: En aldri så liten spøk fra min side :P

Han er nok fornøyd med ildfast form med vann i, og badeand, og jeg er veldig nysgjerrig på hvordan det ser ut når han leker.. Ser for meg en youtubehit :D

He he, sånne ja :fnise: sånne har jeg jo selv brukt en gang i tida :gjeiper:

Ellers har jeg bestilt et ekstra klatre/lekestativ til han, gleden blir sikkert stor når det kommer i hus :) Merker at han som innekatt trenger litt mer "stæsj" å leke med :)

Er din ute eller har du og den som innekatt? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...