Lykkelitenen Skrevet 15. januar 2012 #1 Skrevet 15. januar 2012 Bor i en studentbolig med ganske mange andre studenter og har felles vaskekjeller. I dag har en full pose med klær (noen av dem nye som skulle vaskes før bruk) forsvunnet fra vaskemaskinen (jeg gikk for å hente dem ca 30 min etter at maskinen var ferdig da jeg glemte tiden midt i all lesingen) og jeg sitter nå her uten de fleste hverdagsklærne mine. Vi snakker nye treningsklær for 750 kr, bher for 1300, bukser for 600-700 og gensre for minst 2000kr, pluss alle småplaggene jeg ikke har kontroll på. Jeg håper jo de er blitt plukket opp med uhell av feil person og at de havner tilbake, men vorst case scenario, tror dere dette er noe forsikring dekker? Eventuelt SIB? (krysser fingrene)
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2012 #2 Skrevet 15. januar 2012 Når ingenting er innelåst får du det neppe tilbake på innbo/reiseforsikringen (om du har det). Ettersom det vaskes på eget ansvar i SIB sine vaskekjellere, så får du nok ingenting derfra heller. Du får henge opp en lapp og be om at den som har tatt klærene dine leverer tilbake. Og neste gang må du rett og slett passe bedre på. 1
Gjest Consensio Skrevet 15. januar 2012 #3 Skrevet 15. januar 2012 Det er ditt ansvar å passe på klærne dine, om det så betyr at du må sitte i vaskekjelleren og passe på. Men for å være på den sikre siden så kan du jo ringe forsikringsselskapet ditt og høre hva de sier
Lykkelitenen Skrevet 15. januar 2012 Forfatter #4 Skrevet 15. januar 2012 De dekker ikke tap fra fellesrom ser jeg Er bare så frustrerende, da det strengt tatt ikke burde være nødvendig å måtte passe på tingene sine i slike miljøer og på slike steder, men noen mennesker eier jo ikke skrupler. Lapp er hengt opp og jeg skriver enda en til å henge på inngangsdør. Om ikke de er kommet tilbake innen morgendagen sender jeg mail til sib og ber dem sende ut fellesmelding. Lov å håpe....
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2012 #5 Skrevet 15. januar 2012 Naturligvis får du ikke igjen noe på forsikringen. Du forlot jo klærne ubevoktet helt frivillig! 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2012 #6 Skrevet 15. januar 2012 Bor i en studentbolig med ganske mange andre studenter og har felles vaskekjeller. I dag har en full pose med klær (noen av dem nye som skulle vaskes før bruk) forsvunnet fra vaskemaskinen (jeg gikk for å hente dem ca 30 min etter at maskinen var ferdig da jeg glemte tiden midt i all lesingen) og jeg sitter nå her uten de fleste hverdagsklærne mine. Vi snakker nye treningsklær for 750 kr, bher for 1300, bukser for 600-700 og gensre for minst 2000kr, pluss alle småplaggene jeg ikke har kontroll på. Jeg håper jo de er blitt plukket opp med uhell av feil person og at de havner tilbake, men vorst case scenario, tror dere dette er noe forsikring dekker? Eventuelt SIB? (krysser fingrene) Regn med at siden klærne er nye,så må du fremlegge kvitteringer for de. vaskerom er noe du låser,men som andre kan komme til...så vanskelig å sikre seg. Så er det egenandel....
Lykkelitenen Skrevet 15. januar 2012 Forfatter #7 Skrevet 15. januar 2012 Kun treningsklærne som er nye, men det er frustrerende like vel. Hos oss er det faktisk ikke lenger låsemuligheter på vaskekjeller, låsen ble fjernet av sib da så mange klaget på at de måtte ha med nøkler for å vaske. Ironien Men men, vi krysser fingrene for at de havner tilbake i løpet av kvelden, hvis ikke ber jeg sib om å sende ut fellesmail.
Belle de Jour Skrevet 16. januar 2012 #8 Skrevet 16. januar 2012 Dere har ikke overvåkningskamera der? Det er det i hvert fall på en del studentbyer i Oslo. Noen ble frastjålet klær på Bjølsen en gang også. Vet ikke helt hva som skjedde, men de hadde i hvert fall tyven på film.
Lykkelitenen Skrevet 16. januar 2012 Forfatter #9 Skrevet 16. januar 2012 Ikke så vidt jeg vet, har aldri sett advarsel om kamera. Men jeg har sendt mail til studentskipnaden og bedt dem sende ut fellesmail og etterlyse klærne, samt spurt om de kan se på registreringen på maskinen hvem som var etter meg og spørre vedkommende om han eller hun la merke til noe. Føler jeg blåser det litt stort når det kun er snakk om klær, men jeg har rett og slett ikke råd til å kjøpe nytt, og mye av dette er ting jeg rett og slett må ha tilbake.
Gjest 89-modell Skrevet 16. januar 2012 #10 Skrevet 16. januar 2012 Om du har reiseforsikring og var utenfor hus vil dette dekkes om du tyveriannmelder dette.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2012 #11 Skrevet 16. januar 2012 Om du har reiseforsikring og var utenfor hus vil dette dekkes om du tyveriannmelder dette. Nei, ikke når det ikke var innelåst og du har gått fra det frivillig.
Lykkelitenen Skrevet 16. januar 2012 Forfatter #12 Skrevet 16. januar 2012 Det står i forsikringspapirene mine at den ikke dekker tyveri fra fellesrom og rom som er ulåst, så det lille halmstrået slapp ganske fort Jeg hadde ikke forventet at det skulle gå, men jeg hadde ett lite håp når jeg innså at de klærne ikke kom til å bli satt tilbake. Jævlig surt, spesielt med tanke på at det rommet faktisk ikke kan låses, så i fremtiden blir det frem med bok og stol og camping på vaskerommet. Ny søndagstradisjon! nei, nå skal jeg til byen og brenne en formue bort på bher
Gjest 89-modell Skrevet 16. januar 2012 #13 Skrevet 16. januar 2012 Nei, ikke når det ikke var innelåst og du har gått fra det frivillig. Det er sant. Jeg jobber i If/Europeiske.
Lykkelitenen Skrevet 16. januar 2012 Forfatter #14 Skrevet 16. januar 2012 Da er de kommet til rette igjen De ble funnet på ett bad i en annen etasje, tydelig at noen har gått igjennom posen, for vaskeposen med bher og "sarte" gensre var åpnet og strødd utover. Heldigvis var det kun treningstightsen som manglet, ellers har vedkommende faktisk latt alt ligge igjen. Men det som er sært er at venninnen min og jeg gikk faktisk inn på det badet i går, fordi vi så det sto ett tørkestativ der, men da var ikke posen der inne. De som bodde på gangen sa den var kommet dit i løpet av dagen. Men men, jeg er bare utrolig glad for at de ga beskjed og for at jeg har fått ting tilbake. En ny treningstights kan jeg unne meg, værre med ny garderobe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå