Gå til innhold

Hvordan gå inn på sperrede nettsider på skolen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kan jeg gå inn på nettsider som egentlig skolen har sperret? Det var noen i klassen min som nevnte noe med at jeg måtte ha sånn thoer/tornett og mozilla firefox, men jeg skjønte det egentlig ikke. Er det noen som vet hva dette er evt. kan hjelpe meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er en type tråd som jeg håper du ikke får konkrete tips på. Det er en grunn til at skolen har sperret tilgang til enkelte sider. Når du er på skolen får du konsentrer deg om det du skal der, og så får du du surfe på de sidene du ønsker når du er hjemme.

Har du forresten sjekket konsekvensen av å skaffe deg tilgang til sperrede sider mens du er på skolen? Oppdages det kan det fort gå ut over oppførselskarakteren. Er det å gå inn på sperrede sider i skoletiden virkelig verd det?

• Liker 1
Gjest Consensio
Skrevet

Gå inn på de nettsidene når du er hjemme eller hos venner.

Det er vel en grunn for at skolen har sperret tilgangen til dem.

• Liker 1
Skrevet

Dette er en type tråd som jeg håper du ikke får konkrete tips på. Det er en grunn til at skolen har sperret tilgang til enkelte sider. Når du er på skolen får du konsentrer deg om det du skal der, og så får du du surfe på de sidene du ønsker når du er hjemme.

Har du forresten sjekket konsekvensen av å skaffe deg tilgang til sperrede sider mens du er på skolen? Oppdages det kan det fort gå ut over oppførselskarakteren. Er det å gå inn på sperrede sider i skoletiden virkelig verd det?

Jeg skjønner godt at hun vil inn på enkelte sperrede nettsider når man er på skolen, er jo tross alt friminutter også. Skolenettet der jeg bor stenger nettsider helt fram til 15.30. Hvis man har fritimer før den tid burde det da vel være lov å sitte på de nettsidene man vil. Må også informere om at i alle fall på min skole er det sånn at det er forbud mot nettbruk i timene. Lærerne stenger nettet og åpner det igjen når de føler for det (altså etter timen er over). Så jeg synes godt at dere kan hjelpe henne jeg.

De tipsene jeg har er og bruke cmd, skrive ping deretter skrive den aktuelle nettsiden. Skrive nummeret som kommer opp i adresselinjen på mozilla firefox. Og voila du er inne :)

• Liker 1
Gjest Consensio
Skrevet

Om man så har flere timer med pauser, så overlever man om man må vente til skoleslutt for å surfe på nettet.

• Liker 1
Skrevet

Var jo ikke det som var poenget heller da.........

Skrevet

Du kan prøve en nettbasert proxy-side. En proxy er essensiellt en nettside/protokol som skjuler hvilket nettside du egentlig er på og hvilken maskin du bruker, og er en vanlig måte å komme seg rundt slike sperringer på. Prøv denne siden, og skriv nettsiden du vil inn på i rubrikken til venstre. Men, vær klar til å ta i mot konsekvensene dersom it-ansvarlig skjønner hva du holder på med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...