AnonymBruker Skrevet 15. januar 2012 #21 Skrevet 15. januar 2012 Ts igjen, venninnen min drikker mye cola OG juice... Drikker veldig sjelden vann. Skal virkelig vise henne denne tråden.
Gjest NozMonster Skrevet 15. januar 2012 #22 Skrevet 15. januar 2012 Jeg visste at det var mye sukker i Cola, men jeg kommer ikke over at det er snakk om 200gram på to liter. TO HUNDRE GRAM, for meg, ts, som ikke spiser sukker eller varer med spesielt mye sukker i, er det sjokkerende store mengder. Ikke rart min venninne sliter med utseende når hun får i seg rundt 2kg sukker pr 10 dager, hvis det er de dagene hun drikker rundt 2 liter cola. Ofte gjør hun nemlig det. Hun har holdt på lenge, jeg er redd hun får diabetes og andre farlige sykdommer Mine argumenter biter ikke på, derfor er jeg glad jeg kan få støtte og oppbacking av dere her. Dessverre blir hun ganske sinna når jeg prøver å få henne til å slutte å drikke cola, det er jo tydelig at hun er avhengig? tenk deg en sånn sukkerdunk som man kjøper butikken da! en sånn er ganske tung! og den varer jo ganske lenge! tenk å spise en hel sånn på 5 dager!
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2012 #23 Skrevet 15. januar 2012 Jeg har venner som drikker MYE brus hver dag, og det ser man godt på tennene. De blir små og stumpete, ser nesten ut som babytenner. SÅnn som Tcmn har?
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2012 #24 Skrevet 15. januar 2012 Jeg visste at det var mye sukker i Cola, men jeg kommer ikke over at det er snakk om 200gram på to liter. TO HUNDRE GRAM, for meg, ts, som ikke spiser sukker eller varer med spesielt mye sukker i, er det sjokkerende store mengder. Ikke rart min venninne sliter med utseende når hun får i seg rundt 2kg sukker pr 10 dager, hvis det er de dagene hun drikker rundt 2 liter cola. Ofte gjør hun nemlig det. Hun har holdt på lenge, jeg er redd hun får diabetes og andre farlige sykdommer Mine argumenter biter ikke på, derfor er jeg glad jeg kan få støtte og oppbacking av dere her. Dessverre blir hun ganske sinna når jeg prøver å få henne til å slutte å drikke cola, det er jo tydelig at hun er avhengig? Eller at hun er lei av at du maser.
Gjest NozMonster Skrevet 15. januar 2012 #25 Skrevet 15. januar 2012 Ts igjen, venninnen min drikker mye cola OG juice... Drikker veldig sjelden vann. Skal virkelig vise henne denne tråden. da tror jeg ts fort mister en venninne... jeg anbefaler heller å si det direkte til henne under fire øyne.. rather face to face than facebook ( ...than kg )
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2012 #26 Skrevet 15. januar 2012 Eller at hun er lei av at du maser. Godt mulig, men det er bestevenninnen min, jeg vil bare henne godt. Og jeg er redd for henne.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2012 #27 Skrevet 15. januar 2012 da tror jeg ts fort mister en venninne... jeg anbefaler heller å si det direkte til henne under fire øyne.. rather face to face than facebook ( ...than kg ) Du har et poeng, skal prøve å ta frem litt sannhet angående hva cola gjør heller..
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2012 #28 Skrevet 15. januar 2012 Godt mulig, men det er bestevenninnen min, jeg vil bare henne godt. Og jeg er redd for henne. Joda, jeg ser den. Men om hun velger å kjøre seg selv i dass så er det hennes valg.
Gjest Solmåne Skrevet 15. januar 2012 #29 Skrevet 15. januar 2012 Kjæresten min er også en stor cola konsument. Han drikker minst 1,5 liter hver dag. Tingen her er at han er veltrent og legger ikke på seg av denne usunnheten hans. Men - hvis jeg bare nevner at han burde kutte ut colaen i ukedagene, og kanskje heller ha det tilgjengelig i helgene, så blir han skikkelig sinna! Jeg tror at all benektingen og aggressiviteten hans angående forslaget har med at han faktisk er veldig avhengig,.. han hadde nok trengt å kutte ned. Lurer på om det finnes piller mot cola-avhengighet Men han hadde garantert aldri vært villig til å kutte ned på det uansett. Så.. jeg har vel ingen andre råd enn at du kan prøve med skremselspropaganda
Gjest Katinka Skrevet 7. februar 2013 #30 Skrevet 7. februar 2013 Jeg drikker cola hver dag, til hvert måltid..mellom 1-1.5 liter om dagen. Jeg er 167cm høy og veier 48kg, så vil ikke påstå at absolutt alle blir feite av cola, men er enig i at det ikke er bra for kroppen!
Gjest meh Skrevet 7. februar 2013 #31 Skrevet 7. februar 2013 (endret) Han hadde nok trengt å kutte ned. Lurer på om det finnes piller mot cola-avhengighet Koffeinpiller vil fjerne abstinensene, men blir jo da ikke kvitt koffeinavhengigheten som tross alt er hva som gjør folk avhengige av cola. Endret 7. februar 2013 av meh
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå