Gå til innhold

Hva bør en butikkansatt tjene?

Hva bør en tjene syns du? (Full ansinnitet)  

43 stemmer

1. 1. Hva bør en tjene syns du? En er mye alene i butikken, har masse ansvar, låser opp, tar oppgjør, bestiller varer.....osv

• Tariff! (Er pr i dag ca 165 kr i timen for full ansinnitet tror jeg)
      14
    • 110-120 i timen er passe for butikk
      3
    • 120-130 kr i timen er passe
      3
    • 130-140 kr i timen er passe
      7
    • 140-150 kr i timen er passe
      7
    • alt under 150 i timen er underbetalt!!!
      9

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tja, hva skal en si? Er i en situasjon der jeg lurer på om jobben burde byttes..... Får 140 kr timen, null tillegg og sure miner fra sjefen om vi spør om lønnsøke en gang i året.

Privateid butikk, er ikke organisert.

Ja, vi får rabatter på varene vi kjøper, men hva er vel 25% sånn egentlig?

Har full ansinnitet, er 35 år.

Hva mener dere folkens?

Liker jobben godt men er så i tvil siden andre får så mye mer andre steder!

Kjenner en som jobber på møbelbutikk som får 167 kr timen, jeg har noe lignende jobb, der man må kjenne produktene og ha gode egenskaper på varene som er inne.

En annen jeg kjenner jobber på princess og får rundt 165 kr timen. er nyansatt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette var akkurat som å lese om meg! men jeg har 145 kr timen da, men føler alikevel det er litt lite for den jobben en gjør.

Jeg har ikke kontrakt engang, og får som deg lite gjennomslag for forslag om lønnsøke.

Skrevet

TS her... glemte å legge til at vi vasker butikken selv også.

Gjest Ruccola
Skrevet

selv om en ikke er fagorganisert syns jeg ikke man bør vere så langt unna tariff. :/

Skrevet

Jeg tjener 125 kr timen på ekstrajobben ved siden av studiene. Må være vanskelig å forsørge familien på 140 kr timen når en skal betale huslån.

Skrevet

Jeg tjener 125 kr timen på ekstrajobben ved siden av studiene. Må være vanskelig å forsørge familien på 140 kr timen når en skal betale huslån.

ja det er det. i tilleg får jeg ikke mer enn 85% stilling.

Heldigvis har mammen nettop gått opp i lønn :)

Skrevet

Det dere forhandler dere fram til. Selvvalgt å ikke være organisert, og er man nok organiserte i en bedrift kan man tvinge frem tariff. Og husk at dere er noen av få i det private som har mulighet for tariff i det hele tatt. Men dere må selv legge ned en innsats for faktisk å få det, med organisering, oppretting av klubb og kontakt med fagforeningen sentralt.

Skrevet

* mannen skulle det selvfølgelig stå :)

• Liker 1
Skrevet

Dette var akkurat som å lese om meg! men jeg har 145 kr timen da, men føler alikevel det er litt lite for den jobben en gjør.

Jeg har ikke kontrakt engang, og får som deg lite gjennomslag for forslag om lønnsøke.

Ikke kontrakt? ulovlig. Hvorfor gjør du ikke noe med det? og hvorfor er du ikke organisert?

• Liker 1
Skrevet

Du kan jo faktisk en ganske enkel ting som kan brukes for å få lønnsøke, da. Du kan true med arbeidstilsynet pga manglende kontrakt, og for å unngå at du kontakter arbeidstilsynet så burde da bedriften hoste opp en arbeidskontrakt og en solid lønnsøkning.

Skrevet

Organiser dere da, vel! Ikke sitt stille og finn dere i behandlingen.

• Liker 2
Skrevet

Du kan jo faktisk en ganske enkel ting som kan brukes for å få lønnsøke, da. Du kan true med arbeidstilsynet pga manglende kontrakt, og for å unngå at du kontakter arbeidstilsynet så burde da bedriften hoste opp en arbeidskontrakt og en solid lønnsøkning.

....men da hostes det jo også opp ekstremt dårlig stemning :/

Jeg har gått opp 10 kroner på 2,5 år, da ble jeg satt opp 5 kr når jeg fikk mer ansvar fordi sjefen måtte trappe ned litt. Så gikk det over ett år uten noe prat om noe, så da spurte jeg om det var vanlig å se på lønn en gang i året. Da ble han pottesur, men satte meg opp 5 kroner da...

Skrevet

Organiser dere da, vel! Ikke sitt stille og finn dere i behandlingen.

Vi er bare to der som ikke er eiere.

Er fryktelig redd for å lage flere sure miner, for det er så kiipt å jobbe da.Derfor jeg lurer på å bare finne ny jobb.Men jeg liker egentlig jobben min da. er en sportsbutikk og jeg føler jeg er skikkelig god på det jeg gjør :)

Skrevet

140,- i timen syns jeg er veldig lite! Jeg er ekstrahjelp ved siden av studiene mine, og jeg tjener 135,55,- i timen. Syns en person som jobber såpass mye som deg burde hatt en del høyere lønn. Får du UB-tillegg?

Skrevet

....men da hostes det jo også opp ekstremt dårlig stemning :/

Jeg har gått opp 10 kroner på 2,5 år, da ble jeg satt opp 5 kr når jeg fikk mer ansvar fordi sjefen måtte trappe ned litt. Så gikk det over ett år uten noe prat om noe, så da spurte jeg om det var vanlig å se på lønn en gang i året. Da ble han pottesur, men satte meg opp 5 kroner da...

Og så?

Det er sjefen sitt ansvar å sørge for at arbeidskontrakt er på plass, og når du jobber uten arbeidskontrakt så har sjefen din faktisk et stort problem.

• Liker 2
Skrevet

140,- i timen syns jeg er veldig lite! Jeg er ekstrahjelp ved siden av studiene mine, og jeg tjener 135,55,- i timen. Syns en person som jobber såpass mye som deg burde hatt en del høyere lønn. Får du UB-tillegg?

Nei får ingen tillegg. og i går fant jeg ut at vi ikke blir spart otp på heller :/

Så har mye å "ta" dem på om jeg vil....

Og så?

Det er sjefen sitt ansvar å sørge for at arbeidskontrakt er på plass, og når du jobber uten arbeidskontrakt så har sjefen din faktisk et stort problem.

ja vet det, men vil liksom ikke lage problemer heller

Skrevet

Nei får ingen tillegg. og i går fant jeg ut at vi ikke blir spart otp på heller :/

Så har mye å "ta" dem på om jeg vil....

Nei, der hadde ikke jeg giddet å jobbe lenge! Men jeg skjønner at du er glad i arbeidsplassen din. Det du tjener er ingenting, og jeg ville gjort noe med saken fortest mulig. Dårlig stemning er én ting, men om det blir det, så får du bare bite i det sure eple å finne deg noe annet. Jeg hadde ikke funnet meg i det i hvertfall.

Gjest Ruccola
Skrevet

Nå er jeg sikkert veldig uvitende her, men hva er otp? :klo:

Skrevet

Hva bør man gjøre i en sånn situasjon da? Dette er en familiebedrift der 70 % av de ansatte er familie. Bør man "ta" dem sånn at de får orden på ting?

Er ikke så innmari stor by dette her så kommer nok alltid til å treffe på dem om jeg ikke jobber der lengre, så vil ikke lage trøbbel heller....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...