AnonymBruker Skrevet 15. januar 2012 #1 Skrevet 15. januar 2012 Jeg kjøpte to hvite fuskepelspledd til halv pris på KID her om dagen, og syns de var så fine at jeg gjerne vil ha noe lignende som sengeteppe! Problemet er bare at på KID fant jeg kun 130x180, men det er jo ikke stort nok til sengen... vil gjerne ha et som er 240x240 eller noe sånt. Noen som vet hvor jeg kan finne det? :D Helst ikke mer enn 500-600 kr heller.
Minya Skrevet 15. januar 2012 #2 Skrevet 15. januar 2012 (endret) Du kan sy et selv med fuskepels-stoff fra en tekstilbutikk. Som regel koster det ikke mer enn 80-100 kroner meteren, og du trenger fire meter stoff for å sy et sengeteppe på 2x3 meter. (som regel er alt stoff 1.5m bredt) Kommer litt an på hvor du bor, i Oslo har jeg alltid brukt Rainbow Textile ved siden av Gunerius, i Tønsberg brukte jeg stoffbutikken på Farmandstredet. Begge disse stedene finner du alt fra kakemonster-pels til isbjørnpels, alt i polyester, bomullblanding eller akryl. Edit; Glemte å si at de aller fleste sånne pledd ikke lages til sengeteppestørrelser, derfor sy-selv-forslaget. Endret 15. januar 2012 av Minya
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2012 #3 Skrevet 17. januar 2012 Wow, tusen takk for tips! Har jo letet og letet både i butikk og på nett, men finner ingen som er store nok... dette forklarte jo en del! Skal se om jeg ikke finner stoff så jeg kan sy et selv. :D
Minya Skrevet 18. januar 2012 #4 Skrevet 18. januar 2012 (endret) Null stress, jeg var "stoffbruker" i mange år og har mye dustete info om stoffer og hvor man får tak i dem Husk å kjøpe grov sytråd, det holder ikke med de supertynne "vanlige" snellene. Gjerne 0,7mm eller større. Har du symaskin går det på en halvtime-ish, uten symaskin vil du bruke alt mellom en dag og en uke alt ettersom hvor mye og lenge du syr om gangen. Overlapp stoffdelene slik at du kan sy to sømmer med fem-ti cm mellomrom, da holder teppet lenger og ser penere ut enn om du syr dem sammen på lapp-en-lomme-måten. (Og nøkkelen for et godt resultat er knappenåler. MASSE knappenåler ) Endret 18. januar 2012 av Minya
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #5 Skrevet 19. januar 2012 Tuuusen takk for kjempegode tips! Nå skal jeg jammen ut på stoffjakt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå