Gå til innhold

Tshawe fra Madon ranet bensinstasjon med kniv

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han var tretten år! Skal en aldri få lov til å legge fortiden bak seg og vise at det går an å komme på bena igjen da?

Nei, dette innlegget er bare dumt.

• Liker 12
Skrevet

Han var 13 år..

• Liker 1
Skrevet

Han var 13 år og en drittunge. Har ikke mange norske ungdom gjort dritt heller. Du burde nevne de i samme slengen.

Synes dette går ut av styr fra begge sider.

• Liker 1
Skrevet

Møkk og Seher.no i samme innlegg hører virkelig sammen, men ikke i TS sin kombinasjon.

• Liker 5
Skrevet

Poenget til TS må vel være at TS har alt for lite å gjøre.

• Liker 1
Skrevet

Og hvordan har det gått med de etniske norske som gjorde noe lignende da? Sitter de på KG?

Selv mener jeg at ens personlighet gjerne viser seg i ung alder. Er det ikke også han som kjører uten førerkort?

• Liker 2
Skrevet

Å hvor lenge satt du og gravde frem dritt på han etter spellemann skandalen? :) Pliiiz a.. Tshawe burde bare bitch slappa jævlen og gått vidre med livet. Barnslig hele opplegget.

Gjest Consensio
Skrevet

Trenger jo ikke sitte oppe hele natta.

Har jo vært nok av saker om Tshawe i media. Han er ikke akkurat noen engel.

• Liker 4
Gjest Blondie65
Skrevet

Poenget til trådstarter er vel at folk går videre også fra digre tabber. Akkurat som en viss ung herremann uten filter på Spelemannsutdelingen.

Men for all del vi kan jo ikke trekke frem at Tshawe oppfører seg som en treåring med ADHD for det meste og verken filtrerer det som kommer ut av kjeften eller andre deler av kroppen (han ble tatt for urinering på offentlig sted i Bergen). Men det er greit, for han er jo en av våre nye fargede landsmenn. Plumbo derimot er jo norsk og hvit og da må det stilles høyere krav til dem ... eller?

Skrevet

Rasismekortet blir dratt så ofte idag at jeg er livredd for og snakke med eller om invandrere.. enkelt og greit. jeg vet ikke hva som er lov og ikke lenger.. så jeg holder meg til mine egene hvite ikke hårsåre nordmenn. det er vel rasistisk av meg det også kanskje..

• Liker 9
Gjest Blondie65
Skrevet

Rasismekortet blir dratt så ofte idag at jeg er livredd for og snakke med eller om invandrere.. enkelt og greit. jeg vet ikke hva som er lov og ikke lenger.. så jeg holder meg til mine egene hvite ikke hårsåre nordmenn. det er vel rasistisk av meg det også kanskje..

NÅ er du inne på noe vesentlig. Skal det virkelig være sånn at vi ikke tør å be en innvandrer flytte seg når de står i veien i en butikk eller be dem oppføre seg på bussen? Det er sånn det er blitt, i mange tilfeller. Er virkelig innvandrerne tjent med dette? Er vi tjent med det?

Skrevet
Vi hadde sett for mange actionfilmer

Vi hadde lært at man ikke skal stikke hjem etter et ran, ikke sant

Jeg tenker de lærte et par ting fra innvandrermiljøet i Oslo. Der er det rett og slett ukultur, og mange unge gutter der ser opp til gangstere.

• Liker 4
Skrevet

NÅ er du inne på noe vesentlig. Skal det virkelig være sånn at vi ikke tør å be en innvandrer flytte seg når de står i veien i en butikk eller be dem oppføre seg på bussen? Det er sånn det er blitt, i mange tilfeller. Er virkelig innvandrerne tjent med dette? Er vi tjent med det?

Man må si fra i slike situasjoner, fordi innvandrerne må lære hva som er akseptabelt og hva som ikke er det. Hvis ingen sier det til oss, da lærer vi aldri. Ikke vær redd å si fra. Jeg ville bli glad å få vite om jeg gjør noe upassende her, selv om det kan være ganske greit i mitt land. :takke:

Og du, AB, ikke vær redd å snakke med innvandrere. Som regel vet man selv om man er rasist eller ikke. Uansett hva enkelte mener om det. :goodbye:

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Som regel vet man selv om man er rasist eller ikke. Uansett hva enkelte mener om det. :goodbye:

Nei det er nettopp det man ikke vet. Fordi en ikke kan vite dette med begrunnelse i at en innvandrer ikke vil finne seg i tilsnakk på buss eller i butikk, mens en annen ville satt pris på det.

Eller for å sette det litt på spissen: jeg oppfører meg allerede rasistisk fordi jeg ikke tør å snakke til innvandrere som oppfører seg dumt fordi jeg ikke orker bråk og beskyldninger om rasisme. Jeg oppfører meg anderledes overfor utlendinger med en annen hudfarge enn jeg ville gjort dersom det var en med hvit hudfarge. Det er alt for enkelt å si at en ikke skal ta slike hensyn.

Skrevet

Og du, AB, ikke vær redd å snakke med innvandrere. Som regel vet man selv om man er rasist eller ikke. Uansett hva enkelte mener om det. :goodbye:

Joda, men det er sårende å få slengt rasist etter seg når man ikke er det. Jeg ble kalt hvit rasisthore av den grunn at jeg ba en somalsk mann stille seg bak en hvit kvinne i køen på butikken jeg arbeidet i. Ikke snakk om at han skulle stille seg bak en hvit norsk hore. Og det har skjedd flere ganger. De lever i sin egen lille boble hvor de trekker rasismekortet for alt fordi de vet de trykker oss ned ved å bruke det. En gang var det til og med en pakistansk mann som sa han skulle banke dritten ut av meg fordi jeg ekspederte en nordmann først. Han ventet utenfor butikken i flere timer og til slutt måtte jeg bare tilkalle vakter fordi han knakk meg helt sammen ( sliter med angst nok fra før ).

Jeg er en av dem som rett og slett ikke tør prate til mannlige innvandrere lengre med mindre jeg kjenner dem eller er helt nødt.

• Liker 8
Skrevet

Jeg føler dere trekker frem Tshawe som dårlig person for å forsvare spøken til Plumbo-fyren, men at Tshawe har urinert offentlig, ranet bensinstasjon, kjørt uten førerkort og sikkert mye annet har vel ikke noen sammenheng med at han er mørkhuda? Handlingene hans hadde vært like gale om de hadde blitt gjort av bleikfisk Ola Nordmann.

• Liker 2
Skrevet

Joda, men det er sårende å få slengt rasist etter seg når man ikke er det. Jeg ble kalt hvit rasisthore av den grunn at jeg ba en somalsk mann stille seg bak en hvit kvinne i køen på butikken jeg arbeidet i. Ikke snakk om at han skulle stille seg bak en hvit norsk hore. Og det har skjedd flere ganger. De lever i sin egen lille boble hvor de trekker rasismekortet for alt fordi de vet de trykker oss ned ved å bruke det. En gang var det til og med en pakistansk mann som sa han skulle banke dritten ut av meg fordi jeg ekspederte en nordmann først. Han ventet utenfor butikken i flere timer og til slutt måtte jeg bare tilkalle vakter fordi han knakk meg helt sammen ( sliter med angst nok fra før ).

Jeg er en av dem som rett og slett ikke tør prate til mannlige innvandrere lengre med mindre jeg kjenner dem eller er helt nødt.

Hadde rollene vært byttet om så hadde du mest sannsynlig blitt anmeldt. Rasisme foregår begge veier, så kanskje vi skulle bli flinkere til å slå ned på utsagn som "hvit norsk hore" på samme måte som vi selvsagt slår ned på lignende utsagn til ikke-vestlige?

Det handler jo om å ta innvandrere på alvor, også når de kommer med rasistiske ytringer, tenker jeg.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...