Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er mormor til en gutt på 4 år, blir 5 i sept. Jeg trenger forslag til hvor vi kan reise til sommeren, ca tre dager. Vi må bruke tog eller buss. I fjor hadde vi tre flotte dager i Oslo.

Har lyst til å reise et sted, som ikke ville være førstevalget til foreldrene hans. Vi er ikke så avhengige av at det bare er moro å være der, som f eks i Kaptein Sabeltanns rike. Han liker å gå på museer, men er ellers som en normal fireåring.

Vi skal ikke bruke bil, fordi han synes det er så kjedelig. Er derfor også avhengig av offentlig kommunikasjon der vi skal være. Vi bor i Vestfold, så utgangspunktet er greit.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bra forslag! Takk skal du ha.

Jeg ønsker meg flere forslag.

Skrevet

Bra forslag! Takk skal du ha.

Jeg ønsker meg flere forslag.

Hva ned å ta han med til Rjukan. Der kan dere ta en tur med Krossobanen, norges eldste taubane. Som gir en fantastisk utsikt både mot Gaustadtoppen, Rjukan og Vemork med kraftgata. Du kan og ta Gaustadbanen som er en innvendig variant av Flaybanen som tar dere så og si helt til toppen av Gaustadtoppen. Og hvis du føler deg sprek nok, kan jo du sykle dresin (med gutten som passasjer) på den nedlagte Rjukanbanen.

Skrevet

Takk Kjetil E!

Glimrende forslag og tenk så spennende for en liten gutt. Det hadde jeg aldri funnet på selv eller klart å lese meg fram til. Det må vel være en drøm for en liten gutt. Skal sjekke ut hvordan jeg kommer dit og muligheter for overnatting.

Men er kravstor, ønsker enda flere forslag!

Skrevet

Takk Kjetil E!

Glimrende forslag og tenk så spennende for en liten gutt. Det hadde jeg aldri funnet på selv eller klart å lese meg fram til. Det må vel være en drøm for en liten gutt. Skal sjekke ut hvordan jeg kommer dit og muligheter for overnatting.

Men er kravstor, ønsker enda flere forslag!

Hei her er hjemmesiden til Gaustadbanen http://gaustabanen.no/no/index/

Og her til Krossobanen http://www.krossobanen.no/

Det går buss et par ganger om dagen ihvertfall fra Notodden til Rjukan.

Skrevet

Hafjell området har jo ganske mange muligheter for en 4-åring.

Både lekeparker (lilleputthammer og huderfossen) og andre ting (godolbane og muligheter til å gå i fjellet.)

Veldig fint sted med et lite barn.

Skrevet

Tusen takk til deg over med Hafjell området også. Det er vikig for meg at jeg får flere steder å velge mellom. Synes at det er artig å sitte her å planlegge god tid i forveien.

Tar imot flere forslag jeg.

Skrevet

Liseberg og Gøteborg er fint med mange andre ting å oppleve enn Liseberg.

Skrevet

anbefaler lillehammer-traktene på det varmeste. vi var der i fjor med en femåring og en ett-åring. Hunderfossen er moro både for barn og voksne, og mai-haugen er kjempefint museumsområde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...