majan Skrevet 29. desember 2003 #1 Skrevet 29. desember 2003 heisann jeg lurer på om noen har en god oppsrkift il meg på waldiorfsalat.
nirvana Skrevet 29. desember 2003 #2 Skrevet 29. desember 2003 1/2 liter kremfløte (piskes) 1/2 - 1 pose majones (smakssak) 4-5 epler (terninger) 1 kinakål (hakkes) 1-2 blå drueklaser (deles i to, ta bort steinene, spar noen til pynt) 1-2 dl valnøtter (smakssak, spar litt til pynt) evt: stangselleri i skiver litt sukker når kremen piskes litt sitronsaft Bland krem og majones, ha i resten og rør forsiktig sammen. Fort gjort! :D
Grooo Skrevet 30. desember 2003 #3 Skrevet 30. desember 2003 Hm... Tror jeg og skal lage slik til nyttårsaften... Noen som bruker å putte oppi noe annet eller mer/mindre av noe?
Gjest Anonymous Skrevet 30. desember 2003 #4 Skrevet 30. desember 2003 Noen som bruker å putte oppi noe annet eller mer/mindre av noe? For all del ikke kinakål. Waldorfsalat er en majones/krem-basert salat med epler, druer, selleri og valnøtter. Den kan til nød serveres på salatgrønt.
Gjest Brunhilde Skrevet 30. desember 2003 #5 Skrevet 30. desember 2003 Jeg bruker ikke kinakål, men vanlig grønn kål, ikke for mye, som kuttes veldig fint opp. I tillegg syns jeg det blir best å blande røde og grønne epler, sånn omtrent halvparten av hver...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå