Gå til innhold

flere som er på nattvakt?

Anbefalte innlegg

Gjest bellabulla
Skrevet

Jeg jobber en del nattvakter og har alltid hatt problemer med å holde meg våken og finne ting å gjøre.

Men så oppdaget jeg kvinneguiden, og vakta går så fort! Morer meg stort med andres intriger, spørsmål, diskusjoner og vittige kommentarer.:)

Men nå har jeg lest det som er interessant og lurer på om det er noen flere her som er på vakt!

Jobber dere mye natt? Hvorfor har dere valgt det? Hva jobber dere med og hva gjør dere for å få tiden til å gå?

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg også kjeeeder meg!

Jeg er offshore, og går nattskift ;) Hadde egentlig MASSE jobb å gjøre i natt, men så kom det et helikopter og henta meg og en kollega pga noe veeeeldig "viktig" på ei annen plattform, som viste seg å gå i orden før vi kom frem.. Så jeg har venta hele natta på at klokka skal bli sju så vi kan ta helikopter tilbake igjen :sukk:

Gjest bellabulla
Skrevet

Oi! Din jobb høres mye mer interessant ut enn min! Her går det i bleieskift og tømming av søppel, vasking av stoler o.l. :P tar ca 5 min hver andre time og resten tar 10 min til sammen. Vurderer å vaske kjøleskapet snart, er så kjedelig.

Hvordan kom du inn i oljebransjen?:)

Skrevet

Åhh, skal vi bytte for ei natt? :) :)

Jeg er lærling (et par år forsinket, og snart ferdig) som motormekaniker, så kom direkte inn fra skolen :)

Hvordan fordriver du vanligvis nattevaktene for å holde deg våken?

Skrevet

studerer deltid(2 dager i uken) og jobber litt innen rus/psykiatri. de siste 3 månedene frem til nå har jeg hatt fast nattevakt tredje hver helg, prøver også å få med meg et par netter de ukene jeg ikke har den faste helga. dessverre for meg så er dette siste helg med fast natt, turnus endret så det blir dag/aften aften/dag. nattevakta er egentlig vilende fra 2 til 6, men jeg har finni ut at det er bedre å sitte med skole saker, enn å sove(ikke fornøyd med denne nattens innsats dog).

har som oftest ingen problemer med å holde meg våken, selv om det skjer null og niks her i løpet av natten. 1.5L cola og 1-2L tine sunniva appelsin jus og litt ymse mat så er jeg happy.

Gjest bellabulla
Skrevet

Høres fancy ut:p det ligger vel gode penger i oljebransjen!

Går i strikking, bøker, tv (herregud så mye dritt det går om nettene:p), kg, nyhetslesing osv.

Ikke vær så sikker på at du vil bytte, måtte nå punktforflytte en person på 60kg, som stilte med max motstand og gjorde seg selv dobbelt så tung:p fikk litt panikk nå da jeg hørte "hallo?" fra ene leiligheten her fra en person som har det med å starte dagen med ekstremt høy hyling og gråting fordi ting ikke har skjedd før det helst skulle skjedd (vedkommende ble født med hjernefeil, så det er som å jobbe med et stort barn), og jeg hadde håpet at vekommende skulle vente til dagvakta kom, for jeg er alt for trøtt til å stelle / blidgjøre akkurat nå:P er alene på denne avdelingen for øyeblikket..

Gjest bellabulla
Skrevet

studerer deltid(2 dager i uken) og jobber litt innen rus/psykiatri. de siste 3 månedene frem til nå har jeg hatt fast nattevakt tredje hver helg, prøver også å få med meg et par netter de ukene jeg ikke har den faste helga. dessverre for meg så er dette siste helg med fast natt, turnus endret så det blir dag/aften aften/dag. nattevakta er egentlig vilende fra 2 til 6, men jeg har finni ut at det er bedre å sitte med skole saker, enn å sove(ikke fornøyd med denne nattens innsats dog).

har som oftest ingen problemer med å holde meg våken, selv om det skjer null og niks her i løpet av natten. 1.5L cola og 1-2L tine sunniva appelsin jus og litt ymse mat så er jeg happy.

Synd turnusen endres, for når man først takler kunsten å overleve nattvaktstilling så er det gode penger tjent for en som egentlig ikke har tid til å jobbe. Jeg studerer selv, men det er ikke relevant til fagområdet på jobben da..

Prøvde burn i natt, og herregud, det føltes ut som om jeg ble løftet en halvmeter av bakken der jeg satt i sofaen:p måtte gjøre noe, så begynte å gnukke flekker av et gammelt vaffeljern:p aldri igjen.. blir kaffe neste gang ja!

Kjempelurt å gjøre skole istedet, har ikke trua på at jeg kunne klart å stå opp etter 4 timer nei:p har du prøvd?

Skrevet

Ikke vær så sikker på at du vil bytte, måtte nå punktforflytte en person på 60kg, som stilte med max motstand og gjorde seg selv dobbelt så tung:p

kan du forklare hva punktforflytte er for noe? ikke vært borti det uttrykket enda.

Skrevet

Høres fancy ut:p det ligger vel gode penger i oljebransjen!

Går i strikking, bøker, tv (herregud så mye dritt det går om nettene:p), kg, nyhetslesing osv.

Ikke vær så sikker på at du vil bytte, måtte nå punktforflytte en person på 60kg, som stilte med max motstand og gjorde seg selv dobbelt så tung:p fikk litt panikk nå da jeg hørte "hallo?" fra ene leiligheten her fra en person som har det med å starte dagen med ekstremt høy hyling og gråting fordi ting ikke har skjedd før det helst skulle skjedd (vedkommende ble født med hjernefeil, så det er som å jobbe med et stort barn), og jeg hadde håpet at vekommende skulle vente til dagvakta kom, for jeg er alt for trøtt til å stelle / blidgjøre akkurat nå:P er alene på denne avdelingen for øyeblikket..

Haha, ikke sånn veldig fancy egentlig :P

Det hørtes ut som en krevende jobb ja, men det er godt at vi har slike som deg som er flinke til å ta dere av dem :) Skjønner at det kan være mye tungt å ta seg av da ja!

Jeg bruter å tråle finn.no for spennende ting, men det blir fort oppbrukt ;)

Gjest bellabulla
Skrevet

Vi forandrer liggestillingen deres for å forandre trykkpunkt på kroppen deres, de har ikke mulighet til å selv forandre liggestilling så vi gjør det for dem:)

Gjest bellabulla
Skrevet

Haha, ikke sånn veldig fancy egentlig :P

Det hørtes ut som en krevende jobb ja, men det er godt at vi har slike som deg som er flinke til å ta dere av dem :) Skjønner at det kan være mye tungt å ta seg av da ja!

Jeg bruter å tråle finn.no for spennende ting, men det blir fort oppbrukt ;)

Åh, lurt! Det har jeg ikke tenkt på, finner jo alltids skatter der inne:)

Nja, helt ærlig så synes jeg mine medarbeidere som er faglærte, lærlinger osv er mer beundringsverdig for jeg har etter noen år i denne deltidsstillingen bevisst valgt å ikke utdanne meg innen det fordi det rett og slett er et tungt yrke både fysisk og mentalt og det ville ikke blitt riktig for meg. Jeg beholder jobben fordi jeg er knyttet til brukerne som bor her og det er sinnsykt bra betalt ift andre deltidsjobber for ufaglærte. Trist, men sant.

Skrevet

Det passer selvfølgelig ikke for alle. Det blir mye tungt og krever vel utrolig mye kan jeg tenke meg. Og det er vel mye dårlige arbeidstider i tilegg?

Har du noen planer om hva du vil gjøre videre når du føler at du vil "komme deg videre" i forhold til arbeid eller utdanning? :)

Skrevet

slenger meg med på dere jeg :biggrin: dette hørtes jo koselig ut!!!skal sies at dere gjør en bra jobb begge to!!!å all ære til deg som jobber med slike mennesker..det tror jeg er en utfordring...jobber ikke natt jeg da,men jobber på flyplassen å begynner kl 4 om morningen..så det er ikke stort som skjer her...jobber jeg seint så er jeg på jobb til 00.00...

hvor mange dager har dere nattvakter??

Gjest bellabulla
Skrevet

slenger meg med på dere jeg :biggrin: dette hørtes jo koselig ut!!!skal sies at dere gjør en bra jobb begge to!!!å all ære til deg som jobber med slike mennesker..det tror jeg er en utfordring...jobber ikke natt jeg da,men jobber på flyplassen å begynner kl 4 om morningen..så det er ikke stort som skjer her...jobber jeg seint så er jeg på jobb til 00.00...

hvor mange dager har dere nattvakter??

Jeg har kanskje 6 nattvakter i måneden og det er faktisk opp mot 40% stilling fordi de varer i 9,5 t!

Når jeg snakker med dere nå så slår det meg at det er så utrolig mange yrker og arbeidsplasser jeg ikke har vurdert en gang:p hvordan er det egentlig meningen at man skal finne én bransje/ét yrke og holde seg til det? :P

Hva er dine oppgaver der da?

Gjest bellabulla
Skrevet

Det passer selvfølgelig ikke for alle. Det blir mye tungt og krever vel utrolig mye kan jeg tenke meg. Og det er vel mye dårlige arbeidstider i tilegg?

Har du noen planer om hva du vil gjøre videre når du føler at du vil "komme deg videre" i forhold til arbeid eller utdanning? :)

studerer en teknologisk retning, men er veldig usikker på hva jeg skal bruke den til:p gruer meg til valgfagene skal velges:p

Ang arbeidstimene her får man jo 7,5 til 9,5 timer i slengen, for min del 9,5 da, og det er jo bra:) men å starte 7 eller 15 hadde vært tungt om morgenen, og 15, da går man vel egentlig bare og venter på at man skal på jobb hele dagen?;p

Vil du jobbe på plattform lenge eller ønsker du noe annet etter hvert?

Skrevet

det er lange nok vakter!!!jeg har 10 timer,å syns det er mer enn nok...har 2 uker tidlig,å 2 uker seint...hehe ja det har du helt rett i..jeg har selv vært i militæret å kunne tenke meg å fortsatt der,men har en blodsykdom,så det utgikk dessverre...

jeg er vekter,så her gjør man alt egentlig...står i sikkerhetskontrollen,røntger bagasje som skal ut i flyet,har masse drift ute på plassen som å sjekke biler,å lastebiler å sånn...alt av sikkerhet egentlig...

men en veldig givende jobb da!det er faktisk sjelden en dag er lik her...

men jeg skjønner hva du mener med å finne akkurat DET yrket...mye som man burde ha prøvd..nå har jeg jobbet på flyplassen siden jeg var 17,å nå er jeg 28,så tydelig at jeg trives...hehe...men alle sier:du må jo gå på skole!!!!men jeg gidder jo ikke å gå på skolen bare for å gjøre det...det må jo faktisk være for at jeg vil det selv..ikke for at det ser bra ut...

Skrevet

Så spennende da :) Hvilke valg har du når valgfagene kommer?

Jeg hadde ikke fått ro på meg hvis jeg skulle ventet på å dra på arbeid utpå dagen, det er bedre å stå opp og bli ferdig med det med en gang synes jeg..

Når jeg er ferdig skal jeg jobbe på land. Jeg er hjemmekjær, så savner samboeren for mye når jeg er borte :rodmer:

Gjest bellabulla
Skrevet

Kjenner meg igjen i at det er viktig at ikke alle dager er like ! Tror ikke at samme rutinen dag inn og dag ut hadde vært like givende som en varierende dag.

Synd at du ikke fikk fortsette i militæret pga sykdommen, er de virkelig så strenge? Du er jo tydeligvis i stand til å jobbe! :)

Og ja, jeg fikk høre av læreren min på ungdomskolen at "ei utdanning kommer godt med, du lærer mye basiskunnskap slik at du lettere kan utvikle deg videre i jobben din. Men stiller du opp mot en søker som har jobbet i bransjen den tiden du har studert så stiller du dessverre svakt". Den sitter altså :P så arbeidserfaring imens jeg tar studier er like viktig som å tjene ekstra penger. :) tanta mi har ingen utdanning, men fikk tidlig en interesse for IT. Hun startet i en mindre utfordrende jobb og jobbet seg oppover, og hun tjener idag det samme som de store prosjektlederne med 5 års utdanning, som er like opp under 700 000 i året. Ikke verst.

Jeg kan velge alt fra teknisk ledelse til programmering av apps til iPhone, så det kan bli et rart sammensurium av kunnskap :P tenker sistnevnte er mer for gründere som vil bli millionær over natta jeg da:p

Det må være forferdelig å være borte fra samboer så lenge i gangen! Skjønner godt at du vil jobbe på land da! :)

Men nå er vakta over, dyrebar søvn venter! ;p kos deg på jobb Trulse og lykke til med helikopterturen Nadia A :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...