Gå til innhold

Dyr på fly - og allergikere

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det der er for meg en type utsagn som terger! Klart bikkja mi skal ha det godt! jeg fikk da for pokker ikke dyr for at det skulle ha det vondt heller? Så, ja, timien, det ER viktig at dyrene mine har det bra, så er du allergiker bør du holde deg langt unna meg!

Er ikke allergiker men klarer se lengre en min egen nese.. Og dyrene mine har det godt di, men det betyr ikke at jeg må plage folk som blir syke av di med å ta di med på tog, buss, fly..

Jeg setter bare menneskeliv forran, for jeg vet at det ikke er noe vakkert syn og helt sikkert ikke noen god opplevelse og måtte kveles for at man var så dum at man gikk ombord på ett offentlig transportmiddel..

Og provosert får du gjerne bli!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flere skriver: ta medisiner.. kanskje ikke ordrett men..

Hva med de som ikek har funnet medisiner som fungerer? Som meg? Jeg har funnet en for pollen, en for hund og en for kanin..(tre forskjellige) Men ikke katt... Katt= asma anfall

Gjest Fighter
Skrevet
Flere skriver: ta medisiner.. kanskje ikke ordrett men..  

Hva med de som ikek har funnet medisiner som fungerer? Som meg? Jeg har funnet en for pollen, en for hund og en for kanin..(tre forskjellige) Men ikke katt... Katt= asma anfall

:enig:

Allergi er faktisk mye mer komplisert enn det folk tror.

Gjest Anonymous
Skrevet

Uansett- vask bikkjene litt mer, og unger og hus litt mindre. Da blir bikkjene litt mindre potensielle allergibomber, og unger som vokser opp blir litt mindre allergiske. Allergi er noe man vasker på seg i veldig mange tilfeller.

Skrevet

Hvis allergikere gir beskjed når de bestiller billetter taes det hensyn til det. Når jeg skal reise med katt gir jeg beskjed om at jeg har dyr med. Må det være så vanskelig? :o

Skrevet

Hunden min har flydd mange ganger- i lasterommet. Det virker ikke som om det plager han i det hele tatt!!! Sitter godt i buret sitt, men teppe sitt og et par leker, samt nytt, stort tyggebein!!! De første gangene fikk jeg et mildt "dop" av dyrlegen, slik at han ikke skulle bli skremt, men de siste gangene har jeg ikke trengt å gi han noe. Og det har gått helt fint.

Spør du meg så finnes det alt formange hysteriske dyreeiere i dette landet.

Skrevet
Hvis allergikere gir beskjed når de bestiller billetter taes det hensyn til det. Når jeg skal reise med katt gir jeg beskjed om at jeg har dyr med. Må det være så vanskelig? :o

Hva om det var katt på siste flygning før min? Da får jeg prob...

Skrevet

Dette KAN ikke være et stort problem. Jeg har aldri hørt om alvorlig sykdom som følge av at man har dyr ombord i fly. Og det er jo sånn som flere sier her, at allergikere og dyr ikke reiser med samme fly, dersom man gir beskjed. Jeg har forøvrig aldri opplevd at det har vært dyr ombord, de gangene jeg har fløyet.

Det finnes jo ikke andre alternativer... Eller gjør det det? Man kan ikke nekte dyr ombord offentlig transport. En blind er f.eks. avhengig av å ta med seg førerhunden sin. Hvem skal man ta mest hensyn til? Jeg syns flyselskapene har laget et godt kompromiss i samarbeid med Norges Astma og allergiforbund. (At allergikere gir beskjed ved bestilling av billett, slik at det ikke kommer dyr ombord den avgangen.)

Av og til er det slik at man ikke finner en løsning som er perfekt for alle parter. Dessverre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...