Gå til innhold

Fine langermede kjoler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann bryllupsforummennesker.

Jeg er på kjolejakt til et bryllup, og begynner å få forferdelig dårlig tid. Jeg har trålt butikkene, og finner ingenting som passer, og lurer på om dere har noen tips.

Her er greien:

Jeg har brede skuldre, og ganske markert muskulatur på armene. Jeg synes det er fint ellers, men når jeg skal ha fine selskapskjoler er det et mareritt fordi jeg verken kler stroppeløs kjole (latsen tyter ut over kanten, og det blir alt for mye skuldre og armer og alt), eller tynne stropper eller *grøss og gru* halterneck. Så da falt valget på langermet, og det er det jo mer eller mindre helt umulig å oppdrive :/

Med stivt stoff er det ingenting som går igjen over ryggen, så aller helst i et litt mykt stoff slik at den sitter pent i livet, samtidig som den fysisk går over rygg og skuldre.¨

Noen tips til kjoler, butikker, eller likn :) ? Med litt bedre forberedelsestid til neste gang blir det nok skreddersydd, men tiden blir for snau denne gang....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det spørs jo hvor du bor, men har du vært innom brudesalonger/kjolesalonger etc og kikket? De som jobber der har som oftest peil, så kan være greit å kikke innom. Vet ikke om du kunne tenkt deg å bruke masse penger, men det er ihvertfall et alternativ...

Lykke til!

Skrevet

www.nelly.com

og b-young, der var jeg idag og kjøpte en langermet kjole

Skrevet

http://nelly.com/no/kl%C3%A6r-til-kvinner/kl%C3%A6r/festkjoler/vila-479/aztek-dress-479811-32/

med et belte i midjen?

Denne er altfor kort til bryllup!

http://nelly.com/no/kl%C3%A6r-til-kvinner/kl%C3%A6r/festkjoler/selected-femme-796/katie-dress-796140-29/

Ser ut som en stygg hverdagskjole, og den splitten foran er ikke passende til bryllup. gjennomsiktig

http://nelly.com/no/kl%C3%A6r-til-kvinner/kl%C3%A6r/festkjoler/very-by-vero-moda-785/bullis-dress-785019-29/

Ok, ikka akkurat så pyntet, og litt for kort, men bedre enn de forrige.

http://nelly.com/no/kl%C3%A6r-til-kvinner/kl%C3%A6r/festkjoler/estradeur-1043/mai-dress-200717-29/

Hvor skal jeg begynne? Altfor kort, lite pyntet, det transparente partiet over magen er upassende i et bryllup.

http://nelly.com/no/kl%C3%A6r-til-kvinner/kl%C3%A6r/festkjoler/motel-604/savana-dress-604112-63/

Den beste av disse. Denne var også litt for kort, men fordi det er lange ermer og null utringing, så går det vel...

• Liker 2
Skrevet

Jeg har mye føflekker på ryggen og armer som er fulle av tattoveringer og de må noen ganger dekkes til i finere lag, så jeg sliter med litt samme problem. Jeg har oppdaget at de noen ganger selger kjoler som er dekkende nok i butikker for litt eldre kvinner. De kan noen ganger være ganske usexy da...

Jeg tror en tur i brudesalng kan være greit fordi de ofte har bolerojakker, eller hvertfall mulighet til å lage en matchende bolerojakke.

Skrevet

Jeg har strekkmerker på armene (ja.. huden min er så skjør at den tåler ikke at jeg går opp et kilo engang uten at det sprekker) så jeg kan aldri gå i stroppeløs kjole. Jeg vet at mange her inne på forumet hater bolero, men jeg mener det må være greit. Skaffer du deg en bolero som du kan ha på deg til kjolen får du med en gang mye mer valgfrihet.

Skrevet

Trådstarter her igjen.

Tusen takk for tilbakemeldinger. Akkurat dette med korte kjoler er noe jeg sliter litt med, fordi jeg i tillegg til alt annet også har en ganske lang rygg. Lang rygg = alle kjoler som egentlig ser fine ut på "normale" mennesker blir superkorte på meg. Dessverre tror jeg det også gjelder flertallet av kjolene som ble linket til. Blant annet Warehouse og et par andre butikker har jo hatt en del fine langermede kjoler uten svær utringning, men det hjelper jo ikke når rumpa omtrent henger på utsiden :fnise:

Bolero er blitt vurdert, men med mindre denne er i et veldig mykt stoff, sitter den stort sett aldri pent.

:klø:

Skrevet

Må du ha kjole da? Hva med en fin bluse og et passende skjørt?

Jeg kjøpte en sånn kimonolignende bluse på H&M i et blankt, blomstrete stoff og kombinerte det med et fint blyantskjørt og et elegant belte i midjen. Er mange muligheter. Kanskje du finner noe om du ser etter noe annet enn en kjole?

Skrevet

Hva med en av disse:

XN-1118.png

PA-6228.jpg

MA-904.jpg

De to siste har ikke ermer, men jakker som følger med.

Skrevet

Jeg er vanligvis ikke noen Noa Noa fan, men de hadde en nydelig beigerosa kjole med svart blomstermønster på i Soireekolleksjonen sin nå før jul, i 100% silke og den er på salg nå til 40 eller 60% off. Den har lang arm og dekkende rygg, og går til midt på kneet, så vil tro at den kanskje ikke blir for kort til deg?

Link her, men den er mye mer rosa IRL. Eller så har Coast også mye lekkert, nettopp kjøpt en kjole der selv, de har jo en egen kategori for long sleevs på hjemmesiden sin, kanskje du finner noe der? Link.

Skrevet

Mette Møller?

Skrevet

dersom du har bunad er hele problemet løst :) både langermet og pyntet. jeg har gått i bunad i alle bryllupene jeg har vært i. er minst like fint som den fineste kjole!

• 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...