Gå til innhold

malingsfarge på stue - igjen...

Kornelia

Anbefalte innlegg

Skal starte opppussing av stua så snart julestæsjet er ute av døra... Har mørkt panel i taket og skal ha ny miljøstrie på vegger. Bøkefarget gulv og brune skinnmøbler (skal kjøpe på januarsalget), ellers mørke skap. Skal ha veggene i ei beigefarge, og taket og alt listverk/vinduer skal være lyse. Har lyst til at det skal være et brekk mellom den beige og det "hvite", ton i ton, men ikke for like heller. Noen som har forslag til gode farger som matcher hverandre og som passer i ei nordvest vendt stue med 5 vinduer (godt med lys) og ca 35 kv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lys Toscana, Never og Bast....alle disse er beigetoner som passer perfekt sammen. Lys Toscana er den aller lyseste, Never er det litt mer rødt skinn i, og Bast er den mørkeste av dem alle. Vi bruker alle tre i vårt hus, og de er flotte sammen - og hver for seg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har NEVER i stua og gangen, DUN på soverommet. Never er en nydelig farge(...er SÅÅÅ førnøyd!!!) og passer kjempefint til brunt og gylne farger.

Dun passer kjempefint til blått syns jeg, og til furu. Har hvitoljet furugulv og tak på soverommet, gardiner, pledd og puter i blått, beige og creme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest :-) anna ikke pålogga

Vi hadde stua vår malt i Panama frem til vi flyttet. Beigefarge som er veldig nøytral og fin, og rålekker til brunt og burgunderfarger. Bodde der i fem år og ble ikke lei i det hele tatt.

Panama er en av de eldste fargene i sortimentet til Jotun og det var min malermestersvigerfar som anbefalte den.

Han anbefalte også både Never og Bast og vi hadde Never i gangen. men i lyset der ble den litt for "rosa" for min smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...