snexi Skrevet 14. januar 2012 #1 Skrevet 14. januar 2012 Jenta vår er på det 9. året og blir ikke tørr om natta. Hun bruker bleire fortsatt. Ble tørr på dagen sånn som gjennomsnittet ble da hun var liten, men aldri på natten. Har prøvd hormontabletter og alarm matte uten hell. alarm matten var et sant helvete, alle andre i huset våknet uten jenten min, det hørtes rett og slett ut som brannvarsleren, jeg brukte flere timer på å sovne igjen etter den hadde gått, kvapp så jeg hadde puls på sikkert to hundrede hver gang. Kunne holde alarmen over datteren min, og hun våknet ikke, men søskenene holdt på å klikke for det gjorde dem.... Slik som jeg ser det så er det to ting som gjør til at jenten vår ikke våkner, hun har ikkje utviklet det hormonet som skal sette ned urinproduksjonen om natten, og hun sover vannvittig tungt, våkner ikke om hun blir våt. Vi har ikke sengevætere i familien vår, og lurer fælt på når dette skal rette seg. Hun har jo begynt å merke begrensingene med overnatting, leirer o.l (hun har noen venniner som hun stoler på som hun sover over hos, som vet om problemet) Er det noen andre som kan fortelle meg litt om dette, jeg føler at legen vår KUN pusher på oss alarm matten og mener at den må brukes med jevne mellomrom, mer er det liksom ikke å sjøre mener han.
Mamma1 Skrevet 15. januar 2012 #2 Skrevet 15. januar 2012 Du må kreve at hun skal utredes av spesialist. Stakkars jente.
Gjest gjest Skrevet 16. januar 2012 #3 Skrevet 16. januar 2012 Hei Min sønn hadde akkurat samme problemet, hadde aldri vært tørr på natta før han var 8-9 år. Vi kom oss til legen, og vi fikk resept på Minirin tabletter, noe som reduserer urinproduksjonen på natta. Han brukte disse i ca en ukes tid, og ble HELT tørr. Han brukte den en stund etterpå, fordi han var redd tissingen skulle komme tilbake, men det gjorde det aldri. Etter en måneds tid sluttet han å ta dem, og etter dette var han helt tørr. Nå er han 14. Vi burde ha gått til legen før...Men jeg styrte som deg med alarmmatte og lignende, og trodde jeg skulle klare å løse det selv. Eller at han ville vokse det av seg. Rart at legen din ikke har foreslått dette. Det var det første min lege foreslo. Min sønn sover også vanvittig tungt, var ikke mulig å vekke ham for å gå på do. (vi fikk råd om å ta ham opp på do før vi la oss selv) Han våknet ikke av at han var våt heller, han merket det ikke før på morgenen. 1
Gjest gjest igjen Skrevet 16. januar 2012 #4 Skrevet 16. januar 2012 PS: Minirin går visst an å få som nesespray også, men vi fikk altså tabletter. Vet ikke hva som er forskjellen, men tabletter funket altså for oss.
Gjest gjest igjen Skrevet 16. januar 2012 #5 Skrevet 16. januar 2012 PPS: OK, jeg ser nå at du har prøvd hormontabletter, det var kanskje minirin du prøvde? Men siden du nevner at du mistenker at hun ikke har utviklet dette hormonet for å nedsette urinproduksjonen er det jo rart hvis ikke de skal virke?
Fru Filifjonka Skrevet 16. januar 2012 #6 Skrevet 16. januar 2012 Jeg har hatt sengevætere i familien, og de har blitt tørr til slutt alle sammen! (Men vet ikke annet enn at de vokste det av seg.) Når jenten ikke våkner av alarmen så sier det seg selv at den ikke hjelper. Ble litt oppgitt over legen din der, kanskje på tide å snakke med noen andre? Lykke til!
Gjest Annaires Skrevet 16. januar 2012 #7 Skrevet 16. januar 2012 Krev utredning av spesialist sier nå jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå