Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har veldig lyst til å begynne på en mastergrad, men jeg kommer ikke inn fordi jeg har for dårlig gjennomsnittskarakter fra bachelor studie.

Dumt spm, men noen som vet hva jeg kan gjøre? Kan man ta opp fag for å bedre karakterer på høgskolenivå?

Videoannonse
Annonse
Gjest Offensive Pie
Skrevet

Du kan ta opp fagene :) Det er litt ulike regler på dette fra skole til skole, så du bør spørre en studieveileder om hva som gjelder for deg.

• Liker 1
Skrevet

Hva slags master gjelder det? Jeg kom heller ikke inn med en gang, men klaget til organisasjonen jeg er medlem av og de koblet inn advokater pga at de forskjellsbehandlet mitt yrke, og dermed var det i boks. Ikke gi deg med en gang, hvis du ikke har veldig dårlige karakterer da. For da er det kanskje like greit at du tar opp fag på nytt, siden masterfag ofte er mer krevende enn bachelorfag.

Gjest WendyClear
Skrevet

Hva slags master gjelder det? Jeg kom heller ikke inn med en gang, men klaget til organisasjonen jeg er medlem av og de koblet inn advokater pga at de forskjellsbehandlet mitt yrke, og dermed var det i boks. Ikke gi deg med en gang, hvis du ikke har veldig dårlige karakterer da. For da er det kanskje like greit at du tar opp fag på nytt, siden masterfag ofte er mer krevende enn bachelorfag.

Synes det blir litt dumt å klage dersom det står klart og tydelig at de forventer et karaktersnitt på C (som veldig mange masterprogram gjør.) Det kvalitetssikrer jo på en måte masterstudenter, og gjør det mer ettertraktet å ha en mastergrad.

• Liker 1
Skrevet

Synes det blir litt dumt å klage dersom det står klart og tydelig at de forventer et karaktersnitt på C (som veldig mange masterprogram gjør.) Det kvalitetssikrer jo på en måte masterstudenter, og gjør det mer ettertraktet å ha en mastergrad.

Ja men ikke hvis man tydelig blir forskjellsbehandlet slik som jeg ble, da er det en annen sak. Og for alt jeg vet kan det hende TS har blitt det også. Jeg har et snitt på over C fra bachelorgraden min, noe som var over det de krevde. Et snitt på C er egentlig ganske dårlig hvis man er i nederste delen av skalaen, da er man nesten nede på en D. Det var derfor jeg skrev at hvis man har dårlige karakterer er det like greit å ta opp fag. Men jeg kjenner til følelsen av å ikke komme inn på en master og føle seg mislykket (i hvert fall gjorde jeg det).

Så håper TS finner ut av det! Er det noen trøst så syntes i hvert fall ikke jeg at det er så stas å ta en master allikevel.

Gjest Michelle82
Skrevet

Lykke til. Tror du kan ta opp fag.

Skrevet

Jeg ville ha sjekket med skolen du gikk på. En del steder kan du ikke ta opp fag når du har tatt ut graden, altså fått et vitnemål.

Skrevet

Takk for svar :) Jeg er utdannet førskolelærer, men ønsker etter hvert å bli spesialpedagog og da må jeg ta master på universitetet, men jeg gjorde det for dårlig på bachelor oppgaven til å få C i gjennomsnitt.

Noen som vet om det finnes en annen vei å gå for å kunne jobbe som spesialpedagog innenfor PPT eller BUP?

Gjest WendyClear
Skrevet

Takk for svar :) Jeg er utdannet førskolelærer, men ønsker etter hvert å bli spesialpedagog og da må jeg ta master på universitetet, men jeg gjorde det for dårlig på bachelor oppgaven til å få C i gjennomsnitt.

Noen som vet om det finnes en annen vei å gå for å kunne jobbe som spesialpedagog innenfor PPT eller BUP?

Utdanner meg selv til å bli spesialpedagog faktisk, så bra valg! Er desverre usikker på om det finnes en annen vei en mastergrad :(

Skrevet

Jeg kom heller ikke inn på master i spesped i fjor. Tok istedefor årsstudim i spesped, 60 studiepoeng.Jobber nå som spesialpedagog :) Så mulighetene er der. Master tar jeg senere. Merker det er godt å få litt erfaring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...